Inlägg från: Ovissheten |Visa alla inlägg
  • Ovissheten

BIM februari 2024

Hej :)
    Har inte lagt in mig i den här tråden då jag tappat  gnistan och hoppet lite grann av min korta luterskas och cykel.. 

men med positivt lh-test idag så känns det som att man inte vill ge upp heller utan göra ett nytt försökt. Drömmer

Vill säga stort grattis till alla plus och lycka till åt oss andra. 

• Ovissheten
    Hsim skrev 2024-02-10 13:26:19 följande:

Hur kort lutealfas och cykel har du haft? 

Härligt med positivt LH! ☺️

Ca åtta dagar lutealfas och 24 dagar lång cykel. Som kortast sju respektive 22 dagar.
  • Ovissheten
    Hsim skrev 2024-02-10 14:40:24 följande:
    Då är det ganska likt mina tidigare, jag har haft lutealfas på 9dagar(spotting dag 8), dock haft ca 27-28 dagar cykel.

Denna månad kom ÄL 4-5dagar tidigare än innan, så hoppas verkligen det ger mig längre lutealfas! 
    Aha ja verkligen, hoppas på det! Har du någon fundering på varför du har så kort lutealfas eller har du kanske alltid haft det?

Jag har nog alltid haft en ganska kort cykel, men att amma min dotter samt sämre sömn och leverne generellt verkar ha haft en jättedålig i verkan på mina hormonnivåer tyvärr. Slutade amma för 1,5 månader sen och hoppas att det samt bättre livsstil+sömn ska hjälpa till att skapa balans. Försökt med syskon sen juli. :/
  • Ovissheten

Hsim:

Åh men fy vad tråkigt och sorgligt med MA. :( Känner så igen mig i försök och förhoppningen om att göra förbättringar som inte riktig blir av som det var tänkt. Det är svårt! Särskilt med barn att ta hand om, stress, sjukdom och dålig sömn. Vi gör så gott vi kan!

Jag började tempa i september och fick två kemiska graviditeter på rad i oktober och november. Är precis fyllda 37 vilket säkert bidrar till att det är svårt nu. 

Tack! Stort lycka till till dig också! 

• Ovissheten
    Hsim skrev 2024-02-10 19:15:04 följande:

Tack, det var verkligen jättehårt, har aldrig upplevt MF/MA tidigare och det kom verkligen som en chock och det krävdes ett par dagar att bli psykiskt stabil igen, så kan verkligen tänka mig att det påverkat mkt i kroppen.

Tufft med kemiska!
    Det har jag aldrig upplevt, yttrar dem sig i plus som sedan försvagas? Eller hur vet man skillnad på kemisk och MF? 

Ja jag förstår det. Hade ett missfall i v 12 innan vår dotter kom, och det var tufft. blev gravid trots spiral så det tog ett tag att landa i graviditeten och den försvann den kort efter. 

Ärligt talat så vet jag inte var gränsen mellan missfall och kemisk graviditet går. Men ja jag fick plus och eftersom min lutealfas är så kort så fattade jag även snabbt att jag var gravid. Men sen började spottings följt av blödning och testerna blev svagare och sen negativt. Med andra så skedde samma scenario förutom att blodet dröjde ett par dagar till men då kom en riktig blödning direkt. Eftersom det är så himla tidiga så tror jag det kallas kemisk graviditet.

• Ovissheten
    Hsim skrev 2024-02-10 19:46:48 följande:
    åh, vilken otur ni haft!
    Då hoppas jag verkligen det är er tur snart!
    Tack, detsamma såklart!
  • Ovissheten

Testade svagt plus idag på 11 dpo med testa tidigt RFSU. :) Oklart när jag bim, troligen 7-8 dagar efter äl då jag har jättekort lutealfas. hoppas sååå att detta lilla vill stanna kvar och bli ett litet syskon till stora tjejen, efter två kemiska i sep och okt. vi är också 37 år båda två och jag känner en sån stress över det. 

Jag håller alla tummar för er här inne!Hjärta

• Ovissheten

Tack för era grattis och grattis till alla andra som plussat också. jag har dock tappat hoppet om denna graviditet och väntar på mf då testerna knappt ökar något överhuvudtaget. :( känns orimligt stt det ska utvecklas bra såsom testen ser ut. Alla utom dagen stelt har ju torkat, så det påverkar färgen. men det känns kört. Vi ses nog i mars-tråden. Hjärta 

• Ovissheten
    Juvellampa skrev 2024-02-28 11:49:01 följande:

Ovissheten: 

Jag förstår verkligen din oro, men jag tycker att testen ändå ser tydliga ut! Och de har ju blivit starkare sen ditt första test. Vätska i kroppen spelar ju också stor roll när man testar, så det kan ju påverka testlinjen också <3

Har du tagit någon clearblue med veckoindikator?

Jag är också supernojig över test, jag slutade att testa i söndags för jag mådde så otroligt dåligt av det, av att analysera hur mycket strecken har ökat. Fick nästan panikångest bara av att tänka på testen.

Lycka till <3

Tack för din omtanke <3 ja det är hemskt vekligen! Vill bara se en tydlig ökning men känns inte troligt. tog ett med veckoindikator igår på 4+1 som visade 1-2 v och det oroar mig också. Att det borde vara 2-3? men ska vänta en v med nästa. 

hur långt gången är du nu? 

• Ovissheten

Tack för era svar ems1991 och Cececilia <3

det återstår att se helt enkelt hur det blir, men man gör ju vad man kan för att skapa nån slags kontroll över vart det är på väg :S

är det någon som har nått att säga om RFSU testa ofta? har läst lite om att de är snåla med färgen på testerna så ska köpa annat märke och prova.  Jag tycke själv att RFSU ägglossningstester är jättesnåla med färg jämfört med andra märkens teststickor. Men har inget att jämföra deras graviditetstest med ännu.

• Ovissheten

Ems1991 jag bara läser om de som får 2-3 v typ nästan direkt så det känns som det borde vara 2-3 för mig nu men har säkert fel.

• Ovissheten

Juvellampa: ja jag hoppas verkligen det!! Man blir så ?skadad? av att få flera missfall tidigare. :( tog ett till test ikväll, manisk som man är, och det var mycket starkare änder idag på morgonen så hoppas ändå lite nu. Vart bokade du blidprov?

Cececilia: Stort tack för ditt tips och din bild på testen <3 ska kolla om man kan boka in blodprov här nånstans i min region.

Svar på tråden BIM februari 2024