• Lusse88

BIM februari 2024

Hej! Hoppar in här. Min sambo och jag har försökt få barn i tre månader nu. Jag hade BIM igår (30/1), ingen mens har kommit, men inget plus heller. Så gissar att mensen kommer strax. Har lite molande känsla i magen. Så trist att det inte tar sig. Vi har använt ägglossningstester i tre månader. Både billiga stickor och digitala, så vi har träffat in ägglossningen både november, december och januari. Men nu står jag här på BIM+1 utan varken mens eller plus. Hade jag varit gravid hade det väl synts på gravtest nu... men det var negativt. Så inväntar mensen och så får vi satsa på försök nummer 4 i februari. Hoppas på många plus här :) 

• Lusse88
    BIM:
    1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket.
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket.
    3/2 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 19e försöket.
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket.
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10.
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket.
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket.
    6/2 Längtar, 2a barnet, 10e försöket.
    7/2 Anga, tredje barnet andra försöket.
    7/2 Juliab, 2a barnet, sjunde försöket.
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket.
    13/2 - bebissugen91, 1a barnet, 6e försöket.
    13/2 Pälsboll, första barnet.
    13/2 Dilys, andra barnet, första försöket efter MA.
    14/2 Flowerpower33, tredje barnet, 3e försöket efter MF.
    15/2 (13-19/2) Cececilia, första, många försök.
    15/2 Båten, fjärde barnet, första försöket.
    17/2 Condii, 1a barnet, 6e försöket.
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA.
    18/2 fancyf, tredje barnet, tredje försöket.
    19/2 Bebe0623, 3e barnet, tredje försöket efter MA.
    21/2 Embarazada, 3:e barnet. Försök nr 20.
    22/2 ems1991, andra barnet, tredje försöket.
    23/2 frankielovie, första barnet, 5:e försöket.
    23/2 Svartahallon, första bartnet 3e försöket.
    25/2, Juvellampa, andra barnet, 2:a försöket efter MA.
    27/2 Nellys, andra barnet, 6:e försöket.
    28/2 sopp, första barnet, 5:e försöket.
    29/2 pippi12345, tredje barne, 6:e försöket.
    29/2 Lusse88, första barnet, 4:e försöket.
  • Lusse88

Mensen kom igen.
    Så vi satsar på försök 4 nu i februari.
    Jobbigt det här, månad efter månad trots äl-tester... Ser att vi är många som försökt flera månader. Använder ni äl-tester eller nåt? Jag började med rosenrot denna cykeln. Nån som testat det?

• Lusse88

Har inte varit inne här på över en vecka pga långdragen mens Vi är på försök nr 4 nu i februari. Jag började med rosenrot denna gång första mensdagen, blev en mycket längre mens än annars, den är fortfarande igång lite grann, kommer lite brunt/rött fortfarande. Är på dag 11 nu med mens. Aaaldrig haft så lång mens. Vad fan..? Bör jag sluta med rosenrot? Trodde det skulle boosta fertiliteten och göra ägglossningen tydligare, men nu känns det tvärtom. Vill ha igång ägglossningen snart. Inte normalt att blöda i 11 dagar för mig. Max 7 dagar i vanliga fall. Denna cykel blir vårt fjärde försök. Men fasen vad det känns långdraget denna cykel. Vad fasen händer med min kropp? Nån som har erfarenhet av rosenrot? Bör jag sluta ta tabletterna?

• Lusse88

Då tror jag faktiskt jag slutar med rosenrot nu. Vad var den ens bra för egentligen? Kommer inte ihåg vad jag hörde om den riktigt....

• Lusse88

Jag hoppar över till mars-tråden eftersom min cykel blivit längre av rosenrot :( Lycka till alla ❤

• Lusse88
    Först och främst, stort grattis till er som plussat!!!

Jag har BIM 5/3, men hänger lite här fortfarande ändå. Och även i mars-gruppen.

Jag och min sambo är på fjärde försöket med första barnet. Vi har försökt i november, december, januari och nu i februari.

Jag fick blinkande gubbe på ClearBlue lila ägglossningstest igår. Och fast gubbe på ClearBlue lila ägglossningstest idag. Har verkligen ägglossningssymptom, så vi ligger på. 

En fråga: Vilken ställning brukar ni ha när mannen kommer? Vi kör bara missionären, men börjar undra om det verkligen är den bästa? Eftersom det ju inte tar sig. :(

Sen en fråga till: Brukar ni ligga kvar med sperman i er? Jag brukar det i ca 30-60 minuter. Bör man det?

Så mycket nytt i det här, hehe.
  • Lusse88
    Anonym (Goldie) skrev 2024-02-21 09:43:57 följande:
    Det är fullt normalt att det kan ta upp till 1 år att bli gravid utan att det är konstigt. Ställningar eller att ligga kvar länge i sängen efter har ingen betydelse alls. Det gäller att pricka in ägglossningen och hoppas att det räcker, vilket oftast inte räcker, det är mycket som ska klaffa för att det ska bli en graviditet i slutändan. Till mig sa vården att man som bäst har 20-25 % chans att bli gravid om man prickar in ägglossningen, så det är inte konstigt att det tar tid ibland men jag förstår ju att det är jobbigt att vänta och försöka månad efter månad. 

Kämpa på, tillsist sker det!
    Tack för detta, det lugnade mig lite. :) Går ju redan i fertilitetsutredningstankar, med tanke på att jag är 35 år. Så efter vårt 6:e försök har man rätt att ansöka om fertilitetsutredning, läste jag. Men vi fortsätter kämpa på ändå :) 
  • Lusse88

Ni som plussat:
    Hur tidigt efter äl plussade ni?
    Och med vilket/vilka test?

• Lusse88

Äl mycket senare än beräknat så lär inte hänga i februari gruppen mer nu Lycka till alla! Nu ska vi ligga ;)
  • Lusse88
    ems1991 skrev 2024-02-26 21:22:33 följande:

Tog ett digitalt nu ikväll Glad

Grattis!!
  • Lusse88

Kikar in och vill bara säga GRATTIS till er som plussat. Vi har inte lyckats ännu. Har startat en BIM april 2024-grupp och ni som inte plussar får gärna komma och joina där. Jag har nästa BIM ca 7/4. Mensen drog igång denna veckan. Så ledsamt :( Femte försöket nu... :/ Ni som plussat, gjorde ni nåt "extra"? Typ kosttillskott eller annat? Vi använder äl-tester varje månad och ligger ofta, både innan och under ägglossningen. Jag använde även rosenrot denna cykel, för jag läste att det skulle vara bra för fertiliteten, men det tog sig inte ändå. Så det kommer jag inte ta igen. Men munkpeppar har jag läst om. Nån som testat det? Eller har ni något annat tips? Börjar bli väldigt ledsamt det här :(

• Lusse88
    Hsim skrev 2024-03-07 19:35:56 följande:
    Jag åt bidrottninggele denna cykel, jag var också dundersjuk under ÄL och klunkade hostmedicin, som jag vet många använder vid bisolvon metoden. Sen vet man ju aldrig om något av detta hjälpte eller om det helt enkelt bara var dags nu, detta var den första cykeln eget MA i november som jag fick tydlig ÄL och också då vi plussa. Håller tummarna för att det är din tur snart ☺️
    Grattis! :) Nä, det är såklart svårt att veta om det var pga det eller som du säger att det bara var dags för er nu :) Och tack, det hoppas vi med! :)
  • Lusse88
    ems1991 skrev 2024-03-07 20:18:20 följande:

Lusse88, tack så mycket ❤️ Hoppas på er tur snart! Denna månad det tog sig var faktiskt första månaden som jag struntade i ÄL tester och vi myste varannan dag från det att mensen slutat tills jag var helt säker på att ägglossningen måste ha varit. Annars har jag i flera månader tagit Äl tester och vi har myst varje dag från det att dom gett utslag. Annars provade jag inget speciellt :) 

Okej, det kanske blir lite för sent att börja först när äl testerna ger utslag har jag tänkt på nu. Spermierna hinner kanske inte fram innan ägget dör då. Så det är nog bra som du säger att ligga från mensens slut tills man vet att äl är över. Vi kommer göra så denna gång :)
Svar på tråden BIM februari 2024