Inlägg från: Flowerpower33 |Visa alla inlägg
  • Flowerpower33

BIM februari 2024

Mariiiak94 skrev 2024-02-12 16:58:18 följande:
    är de vanligt att rfsu testa tidigt ger spöksträck? Knappt att man ser ett sträck men kan de vara något?! Fick lite mörkare (ljusbruna) flytningar igår som fortfarande är kvar och trodde de va spottings innan mensen! Vågar inte hurra än, får fortsätta att ta test i morgon! (Har BIM på onsdag)
    Åh vad roligt, jag tror verkligen det där är ett positivt test. Känns lite för starkt för spökstreck eller? Aldrig sett eller fått spökstreck dock. Hoppas du får det bekräftat snart 🌸
  • Flowerpower33
    fancyr skrev 2024-02-12 17:45:56 följande:

Läste en studie idag om att det endast var 10% av 93,000 deltagare som fick plus så tidigt som äl10. det gav mig lite hopp iaf hehe 

Ja ÄL+10 är fortfarande tidigt, vissa har ju faktiskt inte implantation förrän ÄL+10 eller 11! 

har du känt några symtom än? 😊
  • Flowerpower33
    fancyr skrev 2024-02-12 18:55:42 följande:
    Idag har jag faktiskt känt som mensvärk i lillmagen, mensvärk i låren, ilningar i ljumskarna och ländryggsvärk. Första dagen jag känner så denna cykel. Är fortfarande trög i magen, något jag verkligen aldrig är såhär flera dagar i rad. Kan ju bero på progesteronet likväl som gravsymtom 🤪
    varför kan inte kroppen bara ge tydliga symtom istället för att vara såå oklar 😂 

hur går det för dig? 
    Jag kände också av trög mage nu innan plusset faktiskt, hade inte alls mina vanlig rutiner på den fronten 😂

Ja så otroligt störigt att progesteronet ger liknande symtom som hcg, alltid lika svårt att avgöra vad som är vad. Håller tummarna att plusset kommer här snart För dig 🤞🏼

Det går väl framåt, har känt av illamående svagt men konstant hela dagen idag. känns lite tidigt, brukar komma typ vecka 7 för mig. På ett sätt skönt att känna symtom, då känns det som hcg ökar iaf 👍🏼
  • Flowerpower33
    Mariiiak94 skrev 2024-02-13 07:47:40 följande:

Cececilia:

Ja jag tycker också de ser positivt ut, lite tydligare i verkligheten men svårt att få med på bild. Men när allt annat tillkommer så blir min hjärna helt mos! Men jag hoppas innerligt att detta kan bli något! 🤞🏼 

Tiden får utvisa ♥️

Du har inget tidigt digitalt att testa med? Tänker att det är skönt att se orden gravid eller inte gravid. clearblue tidiga känner ju av även om strecken är relativt svaga 🌸 
  • Flowerpower33
    Mariiiak94 skrev 2024-02-13 07:45:19 följande:

Natalina1451 :

Det stärker mig att läsa ditt svar men fortfarande livrädd för att något spelar mig ett spratt! Hade jag inte testat mig så hade jag varit helt säker på att vi misslyckades denna månaden också .. Nu har jag 2 dagar på raken fått svaga positiva test men är fortfarande livrädd för att dom luras med mig då jag har blödning och lite lägre temp.. 
    Fick igår kväll ilningar i typ livmodertappen ! har aldrig varit med om detta innan !! Varför kan jag inte få tyyydliga svar från min kropp 😞

Hur mycket har din temp sjunkit med? Min temp sänktes också nu när jag plussade, men sen idag höjdes den igen. Tror inte tempen behöver betyda så mycket så länge den Inte flera dagar i rad är under cover line! 

och blödning är väldigt vanligt, tror jag läst eller hört någonstans att ca 40% blöder under tidig graviditet 🌸 håller tummarna för dig 🤞🏼

• Flowerpower33
    Mariiiak94 skrev 2024-02-13 09:17:56 följande:

FlowerPower33 :

Nej jag har tyvärr inte något digitalt test hemma.. Får nog åka in under dagen o testa ett sådant också kanske! 😊 Tänkte jag skulle vänta med digitalt tills strecken blivit starkare men vem vet, dom kanske bara lurar mig 😅

tempen sjönk igår och idag till 36.4. Innan de så låg den på cirka 36.6 .. Jag hoppas verkligen att tempen går upp igen! Detta är fruktansvär!! Jag vet ju inte om jag ska vara lycklig eller ledsen?! 😞 

Men kolla, ser ju definitivt en ökning! Tycker verkligen du ska köpa ett digitalt 🥰
  • Flowerpower33
    Mariiiak94 skrev 2024-02-14 11:29:57 följande:

Cececilia:

Vågar man tro på att de kanske gror något där inne? Sett att många fått en blödning men ändå inte varit något fel på graviditeten ! 

Min temp gick upp rejält idag igen ( igår & förrgår sjönk tempen) Humörsvängningar från helvetet (Stackars min sambo!!) och molnande värk i livmodern 😄

På bilden med testen som har nummer 3 är ifrån idag 🌸

Ja ett streck är ett streck, blir det starkare också så ökar ju hcg. Grattis 🌸🌸🙌🏼
  • Flowerpower33
    fancyr skrev 2024-02-14 15:49:29 följande:

Äl +12 idag. negativt test, molvärk  som ligger och maler under dagen både idag och igår. Under nätterna har jag haft mer ont. Idag på morgonen hade jag så ont att jag trodde jag skulle få mens. Inget har kommit än och nu bara molvärk. 
    Tempen sjönk också från 37 till 36,78, längre än på Äl+1 som var 36,81..
    Inte så stora förhoppningar just nu. Så himla tråkigt :( 

Vad tråkigt! Även om chansen såklart inte är borta förrän mensen kommer så förstår jag din känsla. Hoppas ditt plus kommer snart 🌸 

Själv har jag fått svagare test idag så mitt hopp är rätt bortblåst det med. Vet att urinet inte alls var utspätt så därför jag känner att det är kört. Man vet ju att upprepade missfall händer men hade sån bra känsla denna gång, trodde verkligen det var vår tur  🥲
  • Flowerpower33
    fancyr skrev 2024-02-14 18:23:55 följande:
    Jag förstår! Fick ett kemiskt förra månaden och jag bara förstod att det var ett kemiskt när testet dagen efter var svagare. ibland känner man på sig sånt .. 
    hur långt gången är du? 
    Jag är på ÄL+13. Så fortfarande tidigt, kommer kanske som en lite försenad mens sen. Hade hcg 76 igår, ska ta blodprov imorgon igen så får jag bekräftat hur det ligger till. Men känslan är rätt dålig efter dagens test tyvärr 🥲
  • Flowerpower33
    fancyr skrev 2024-02-14 19:23:22 följande:
    är det av någon särskild anledning du kan ta blodprov? :) 
    jag håller tummarna för dig! 
    Nej jag bekostar det själv. Efter senast när mina test ökade långsamt och fick sen via blodprov se att det faktiskt ökade för långsamt, och sen fick missfall så är det väll nu ett sätt att förbereda mig på det. Vill bara veta så fort som möjligt om det ens finns chans till en livsduglig graviditet I guess. Är rätt skönt att ha något mer tillförlitligt än hur testen ökar hemma. 😊
  • Flowerpower33

Jag skrev ju förut att mina test blivit svagare. Jag tror dock att det är defekta test, de vart svagare när jag bytte förpackning. Men kolla vad jag fick idag 😭😭 Clearblue har blivit starkare också! Och fick 2-3 på veckoindikatorn. Lär ju inte vara missfall ännu då? 

Jävla easy at home test som gett mig magsår ett dygn nu ????

Första är ÄL+12, andra bilden är idag ÄL+14

• Flowerpower33
    metalda skrev 2024-02-16 09:43:17 följande:

Hej! 
    Har varit inne och läst och följt sedan tråden startades, men inte vågat skriva i tron om att jinxa eller något. Jag är på äl+12 (bim 19/2) och har haft mycket mensvärk sedan igår, så imorse tog jag ett test - men jag vet inte om det är spökstreck eller inte? Vad tror ni? 

Vilken känslighet har testet? Tänk på att det digitala med veckoindikatorn inte är lika känsligt som det digitala testa tidigt. Är detta ett testa tidigt kanske inte det mindre känsliga digitala visar positivt ännu 😊 

Men tycker onekligen detta ser positivt ut 🌸
  • Flowerpower33
    Gbgmamma skrev 2024-02-17 06:20:19 följande:

Jag plussade för några dagar sedan (digitalt) och tog ett nytt test idag från rfsu.

Det visar en nästan osynlig linje fortfarande, är det tecken på missfall då? 

Jag hade nog provat hålla mig ett tag och inte dricka för mycket och testa senare idag. Jag hade supersvaga test på morgonen men starka mot lunch i början, var så någon dag. Vissa har starkare på morgonen medan andra får starkare senare under dagen 😊
  • Flowerpower33
    Gbgmamma skrev 2024-02-17 11:19:22 följande:
    Tack jag testade igen nu utan att dricka något under förmiddagen.

Det visar mycket starkare som du sa.
    Toppen! Håller tummarna det fortsätter så 🥰
Svar på tråden BIM februari 2024