• Hsim

BIM februari 2024

Åh behöver pepp.
    vi fick till det igår och dagen innan det, vi båda vakna med 39-40 graders feber idag.

Fick idag fast smiley på CB! 

Det bästa hade såklart varit att få till det idag, men det är tveksamt, nu hoppas jag verkligen de igår kan hålla i sig och att sjukdomen inte förhindrar något. 
    optimalt hade såklart varit att få till det idag och imorgon, men tveksamt. 

• Hsim
    fancyr skrev 2024-02-04 16:20:32 följande:
    jag fick höra av en barnmorska att om mannen får feber så minskar hans fertilitet  tre månader framöver så hon tipsade om att mannen skulle äta febernedsättande omgående inpå feberuppkomst.
    Åh, aa vi tar Alvedon, men får kanske inse att tajmingen var värdelös denna månad. Hoppas kommer man alltid göra att det tog sig ändå, återstår att se om 10-14 dagar 
  • Hsim
    Hejkoala skrev 2024-02-04 17:19:38 följande:
    Tog ett digitalt nu då jag tyckt de som jag tog för nån vecka sen var svaga. Bim var ju i torsdags.. Så nu hoppas jag detta håller hela vägen så det blir en oktober bebis :) 
    Woho Solig
  • Hsim
    Lusse88 skrev 2024-02-05 16:45:02 följande:

Mensen kom igen.
    Så vi satsar på försök 4 nu i februari.
    Jobbigt det här, månad efter månad trots äl-tester... Ser att vi är många som försökt flera månader. Använder ni äl-tester eller nåt? Jag började med rosenrot denna cykeln. Nån som testat det?

Alltid lika tråkigt när mensen kommer! 

Vi kör CB avancerade och denna månad testar jag också bidrottning gele, då jag har ganska lång cykel men kort lutealfas. ÄL kommer tidigare denna månad och var mer tydlig, så hoppas det ger längre lutealfas och förhoppnibgsr om att det bringar gott. 
  • Hsim
    condii skrev 2024-02-05 18:49:11 följande:

Jag är på försök 6. Kör med både ÄL-tester (digitalt och vanliga stickor) och tempning för det mesta.  Någon månad har jag försökt att inte hålla på för mycket utan försökt att ?bara låta det hända?, för har fått för mig att alla tester osv kanske stressat mig och därför blir det inget. Såklart har jag då istället missat ägglossningen, har oregelbunden cykel så vet aldrig när den blir av. 

Får typ panik när jag läser alla som har ätit det ena efter det andra kosttillskottet, sköljt äggledare etc. Känns som det finns en miljard olika anledningar till att det inte blivit något än, i vilken ände ska man ens börja?? Känner mig helt överväldigad över allt som kan vara fel. Vilken jäkla prövning detta är mentalt alltså? Har så svårt att acceptera att det inte blir något de gånger vi faktiskt har ?gjort allt rätt? och prickat in ÄL. Då borde det ju funka 🥺

Ja den är så jobbigt, när man vet med sig att man prickar in det precis när man ska och gjort allt som man ska och ändå blir det inte. Det sätter så mycket griller i huvudet. 

undviker man graviditet så känns det som man kan bli gravida i princip jämt, vill man bli gravid känns det som du behöver pricka rätt minut på hela månaden. 

• Hsim

Detta har helt klart återigen varje en cykel som gett nya insikter.
    Jag misstänker att ÄL är förbi, sekretet är väck och CB smileyn har varit fast i 48h. Självklart vart vi sjuka de två dagarna som CB hade fast smiley och missade därmed de två dagarna med högst fertilitet. Vi hann med två dagar innan och får leva på hoppet från dem. Pga feber så har två dagars temp utgått från NC. Detta gör att trots ÄL sekret, molvärk och smiley, så vill NC ha min ägglossning till idag eller imorgon. 
    så surt att ha missat denna ÄL när den äntligen kom lite tidigare i cykeln och kanske hade get mig än längre lutealfas än de 9 dagar jag hade förra cykeln. Återstår att se om 9-10 dagar. 
  • Hsim
    Svartahallon skrev 2024-02-06 15:56:01 följande:
    Men eller hur!! Kom så jäkla oväntat 😅
    Hade ett samtal inbokat med kvinnokliniken idag som jag bokade innan jag tog testet. Hon sa att hon inte kan säga att det är ett missfall och bad mig vänta 4 (!!!!!) veckor innan jag testar igen. Skulle inte boka in några besök hos bm eller nåt innan det. Känns inte alls kul faktiskt. Vill ju veta nu nu nu om det finns ett levande litet liv där inne. Blödningarna är inte typiska missfallsblödningar enligt henne, men svårt att säga. Vågar verkligen inte hoppas på detta, lycka och oro sliter i mig från olika håll🤞
    Grattis!
    hållet tummarna för att allt går vägen.
    vilken härlig överraskning, man slutar då aldrig överraskas. 
  • Hsim
    Anonym (D (Anonym)) skrev 2024-02-07 10:11:42 följande:
    Hej alla, 

Jag är helt ny på Familjeliv, gjorde ett inlägg tidigare men insåg att man kan ansluta sig till aktiva trådar, hoppas det är okej att jag hoppar in här med! 
    Jag skulle verkligen uppskatta er hjälp och råd. För första gången planerar jag att skaffa barn med min partner och har börjat använda Naturale Cycles som preventivmedel och även för att försöka bli gravid.
    Eftersom min mens har varit oregelbunden tidigare har jag svårt att bestämma längden på min lutealfas. Jag har också testat massor, men hittills har alla test varit negativa.
    Jag skulle verkligen uppskatta om någon av er kunde ta en titt på min kurva och hjälpa mig att tolka den. Jag vet att varje persons cykel kan vara unik, men jag behöver lite vägledning för att förstå min egen situation bättre.
    Tack så mycket för er hjälp och stöd! 
    / D 
    ser ut som att du haft ägglossning, samt en lång lutealfas, inom närmaste dagarna borde du få mens och sen temperatur sänkning alt kunna plussa på graviditetstest.
  • Hsim
    Anonym (D (Anonym)) skrev 2024-02-07 10:31:40 följande:

Nu får jag lite hopp! 😍

Är det normalt att ha sådan lång lutealfas?
    jag har som sagt aldrig haft regelbunden cykel, så länge jag kan minnas. Du har nog rätt med ägglossningen då jag fortfarande hade positivt äl-test cd 80, när kan man testa då tycker du? ☺️

Du har än en bra längd på lutealfas. Så inget onormalt, som skriver ovan är det mer tacksamt så ägget hinner fösta. 

jag har tidigare cykler haft en väldigt kort på ca 9 dagar istället, vilket blir för kort, då är det bättre att ha en något längre. Men du borde inom de närmsta dagarna få besked åt det ena eller andra hållet Glad

• Hsim
    Anonym (D (Anonym)) skrev 2024-02-07 18:11:48 följande:
    Jag håller tummarna att ägget hinner fästa ordentligt. När fäster ett ägg som senast? När tror du att jag kan förvänta mig ett svar? Tog ett test i eftermiddags, men det var negativt. Tack igen för all hjälp och råd ☺️
    Morgonurin är att föredra, så jag skulle föröka att testa på morgonen. Det är väldigt olika på när man får svar, på första barnet plussade jag BIM+2, men en lutealfas på 12-14 dagar, så är det ändå ca 2v efter ÄL. På andra så plussade jag innan BIM, så jätteolika. Är du testoman som en annan och inte kan låta bli att testa hade jag tagit varje morgon tills mensen eller plus dök upp. Men annars så höjs hcg oftast mer till varannan dag, så då kan man testa varannan var tredje om man vill spara in på test. 

Har du några känningar? 
    Är detta din första ÄL sedan babyverkstaden startade? 
Svar på tråden BIM februari 2024