Inlägg från: Anonym (Syskonsförsök) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Syskonsförsök)

BIM februari 2024

Juvellampa skrev 2024-02-19 08:18:21 följande:

Syskonförsök:

Jag håller tummarna så mycket för ditt test!!

Ja jag plussade svagt från äl+11 och med flera test fram till bim-dagen då ett digitalt helt plötsligt visade "inte gravid" och stickorna blev svagare... o sen kom mensen dagen efter bim typ...

Usch vad hemskt, <3
    Hoppas verkligen vi plussar denna gång, ska du testa imorgon? Glad
  • Anonym (Syskonsförsök)
    Juvellampa skrev 2024-02-19 10:17:25 följande:

ja det var jättetrist faktiskt, speciellt eftersom jag aldrig hade varit med om det innan och tänkte så solklart: yeees jag är gravid!!

men på ett sätt skönt att det hände så supertidigt förstås! 

jag har inte bestämt mig än...jobbar hemma imorgon så det vore ju ett perfekt tillfälle. får se om jag kan hålla mig!! du kör ett test?

Förstår din känsla av att det hände tidigt, tänker också att då vet man att det funkade iaf, även om det inte gick hela vägen?

Jag är lite orolig över att det ska ta lång tid denna gång, med sonen var jag 25år och är nu 32 så lite skillad är det ju haha!

Jag jobbar också hemma imorgon och ska ta ett testa tidigt test tänkte jag. Jag känner mig väldigt svag i mina ben & frusen inget annat, känner du något?
  • Anonym (Syskonsförsök)
    ems1991 skrev 2024-02-19 12:13:55 följande:

Denna månaden har jag inte tagit något Äl test alls utan vi har myst på varannan dag ända tills jag insåg att ägglossningen måste vara över. Hade exakt samma symtom som alla andra cykler på exakt samma dagar som det alltid brukar vara med mensvärk och äggviteflytning. Bim på torsdag så är väl bara att vänta och se då. Annars har jag inga andra symtom än vad jag brukar Glad

har du tagit några graviditetstest ännu?
  • Anonym (Syskonsförsök)
    Juvellampa skrev 2024-02-19 17:03:16 följande:

Goldie:

Har du tagit test om.bim var igår? :)

Syskonförsök:

Jag blev peppad på att trsta imorgon nu också, skönt att slippa göra på jobbet eller supertidigt på morgonen!

Ja men ellerhur! Ska du ta ett vanligt test eller testa tidigt test?
    Jag kör ett testa tidigt och tänker att om den visar negativt så är det nog rätt kört denna gång med. 
  • Anonym (Syskonsförsök)
    Juvellampa skrev 2024-02-20 07:50:42 följande:

Jag testade imorse och blev så HIMLA förvånad av plus på rfsu o cb testa tidigt. Äl+11 idag. Hoppas det stannar och inte blir kemisk grav. som förra månaden.

Syskonsförsök: har du testat? HjärtaKaffe

Stort grattis vännen! Så kul och hoppas pyret vill stanna denna gång.

Själv testade jag negativt med ett testa tidigt test så det är nog kört denna månaden, känner ingenting alls. 
  • Anonym (Syskonsförsök)
    Juvellampa skrev 2024-02-20 10:28:24 följande:

Åh, men tänk ändå att det är supertidigt ännu! Vissa syns det ju för nästan direkt inpå bim eller strax efter bim också Hjärta

ja jag hoppas så sååå att det stannar och fortsätter utvecklas. har ju inte ens kommit till bim än så vågar inte ropa hej alls! men förra månaden fick jag knappt synligt på rfsu vid tiden för bim, och nu är det redan synligt på rfsu på äl+ så har en bättre känsla nu, även om mycket kan hända förstås.

Jag tänker att med sonen plussade jag redan vid äl+9/10 på ett vanligt test och detta var ett testa tidigt så känns inte alls hoppfullt så lite ledsen är jag. Däremot fick vi glädjande nyheter från min mans syster som har gjort IVF och skulle testa idag, hon testade positivt och du testa positivt så man får glädjas åt det iaf :)

JA, jag håller alla tummar för dig, du får testa varje dag och förhoppningsvis ökar det, tempar du något? :) 
  • Anonym (Syskonsförsök)
    Juvellampa skrev 2024-02-20 11:59:15 följande:

syskonsförsök: 

ja jag fattar hur du tänker <3 jag hejar så på dig, det gick ju fort med din första och det kommer gå hur bra som helst med tvåan också! men väntan på ALLT när man vill bli gravid är så lång: väntan till mens, väntan till äl, väntan från äl osv osv. så himla roligt för din mans syster!!! måste kännas helt otroligt för henne. jag träffade min vän i helgen som också gjort ivf och som nu satt med sin bebis i famnen. 

nej jag har aldrig tempat, men känns ju bra att ha koll på sin kroppstemp, häftigt! gör du? 

ja, jag hoppas det lilla quinoafröet, eller säkert ännu mindre haha, stannar och växer.

goldie:

har du testat något idag? det kanske bara visar sig lite senare för dig! om din mens inte har kommit! Ja, alltså det är verkligen helt galet att jag inte har känt något alls. under min kemiska grav förra månaden hade jag typ åtta tydliga graviditetssymtom haha. att det kan skilja sig så mkt från månad till månad bara?? känns nästan som jag har hittat på allt...

Ja, Jag tänker lite att det har fungerat för oss en gång så det borde väl gå igen haha annars finns det hjälp. Ja hon var överlycklig, hon har aldrig plussat på egen hand så känslan av att få vara gravid är något man inte kan beskriva ju. Jag hade hoppats på att både hon och jag skulle plussa idag men men.. Det finns fortfarande en minimal chans för mig till BIM. 

Ja, håll mig uppdaterad, vore kul att höra med om att fröet växer som den ska. ❤️
  • Anonym (Syskonsförsök)

Nu när jag gick på toa & torkade mig så var det lite lite ljusrosa på papper.. mens om 3 dagar.. har aldrig tidigare haft mellanblödningar eller så och fattar noll

• Anonym (Syskonsförsök)
    Anonym (Goldie) skrev 2024-02-21 12:15:49 följande:
    Hade jag aldrig förut heller, men sedan jag blev äldre så kan jag ibland få det, kan bero på låga nivåer av progesteron och i mitt fall i och med att jag börjar bli äldre är väl det inte så konstigt. 

Men många superfertila yngre kan ju också få mellanblödningar utan att det är någon som helst fara för nåt. Eller så kanske ett befruktat ägg håller på att borra in sig i din livmoder 😊
    >Vad innebär äldre för dig? :) hehe, jag tänker att jag fortfarande är väldigt ugn (32). Jag är nog inte gravid, är det inte lite sent med en nidblödning äö+12? Hade ju såklart hoppats på nidis men känns lite kört
  • Anonym (Syskonsförsök)
    Juvellampa skrev 2024-02-21 16:24:11 följande:

Syskonsförsök:

Ja jag vaknade vid 4 imorse med massor av oro, hoppas fröet ska stanna. just nu längtar jag bara till att bim ska vara förbi och att blödning håller sig borta!! 
    imorse hade i alla fall rfsu-testet stegrat mycket, så glad för det. 

jag såg att du haft lite spottings, brukar du ha det?

Försök släppa oron (vet att det är lättare sagt än gjort), försök tänka att det har ökat och det är ett bra tecken. 

Jag har aldrig haft spottings i mitt liv. är på BIM -3, testade helt blankt imorse. Känner nu små små stick på vänstra sida så det är nog mensen som är på G. 
  • Anonym (Syskonsförsök)
    Mariiiak94 skrev 2024-02-21 19:14:14 följande:

Lusse88:
    Jag plussade ÄL +12 (Bim-2)
    Jag använde mig utav RFSU testa tidigt samt CB testa tidigt 😊

testade du negativt innan det? 
  • Anonym (Syskonsförsök)
    Anonym (Goldie) skrev 2024-02-21 23:02:19 följande:
    Blir 38 senare i år så ur ett fertilitetsperspektiv börjar jag bli äldre även om jag annars tänker att jag är typ 25 😆 

Trist att det känns kört, men lättare att ställa om sig och sikta på nästa om det nu inte blev något denna sväng.
    Haha, ja, ur det perspektivitet kan jag känna att jag bör ha 4-5 år på mig hahah!! fyller 33 i år, fick sonen när jag var 26 så visst är det lite skillnad.
    Igår kände jag mensvärk i ca 2 timmar (lättare än vanlig mensvärk) & hugg vid vänstra äggstock. Idag har jag inte i ena tutten. Tempen har ännu inte sjungit och har 2 dagar till BIM så jag hoppas lite ändå även om jag räknar med mens ☺️
  • Anonym (Syskonsförsök)
    Juvellampa skrev 2024-02-22 09:37:39 följande:

Cececilia: 

ja visst är det konstigt att inte ha symtom. Hur känner du dig nu? Vilken vecka är du i?

Syskonsförsök: 

Vad spännande att din temp ännu inte sjunkit! Visst har vi samma bim?

Jag försöker dämpa min oro, men det är så svårt Tungan ute vaknar supertidigt och känner efter. kände att jag var illamående mer i förrgår och igår än idag osv osv...men dagen när jag plussade tog jag cb digital som visade vecka 1-2, och imorse tog jag ett digitalt som visade 2-3, så det borde väl vara ett gott tecken? och rfsu-testen ökar svagt för varje dag... ändå kommer all oro...

Ja, jag har BIM om 2 dagar, du med va?
    Jag har sedan igår känt konstig smärta i min ena bröst, det gör lixom ont utan att ens röda vid det. Vet inte om det är ett tecken eller bara mens. Igår kände jag svag mensvärk i ca 2h och som sagt hugg i äggstockarna samt ont i korsryggen.
    Idag gör högra bröstet ont, verkligen stickande smärta. jag tänker ändå att om det hade varit något så borde jag inte ha testat negativt igår på Äl + 12 så tror tyvärr det är PMS. 

Förstår din oro men om det nu visar 2-3 så växer det ju, hormornera går upp vilket det intee gjorde för dig förra gången ellerhur? Du kommer få bebis 2024 , våga tro på det <3
  • Anonym (Syskonsförsök)
    magplask skrev 2024-02-22 17:36:28 följande:
    Jag var helt säker på att det inte blev nåt den här månaden för jag fick pms ?när jag skulle?, men det verkar ju onekligen som att jag är gravid ändå :) symtom på bebis och mens är ju trots allt väldigt likt många gånger så tappa inte hoppet än!
    Vad hade du för symptom & vilken dag plussade du efter ÄL?
  • Anonym (Syskonsförsök)
    magplask skrev 2024-02-22 21:08:19 följande:

Aaa det var väl kort stubin, uppsvälld mage, mensvärk och kände mig nedstämd och väldigt oattraktiv. precis så som jag brukar känna vid pms! 

fick plus 10 dagar efter ägglossning :)

Jag testade minus igåt på ÄL + 12 men har sedan igår haft en lättare mensvärk till och frå , bruna flytningar när jag hade en tampong inne, inget när jag torkar mig. Huvudvärk och sjukt ont i mitt vänstra bröst. Har haft ont i bröstet hela dagen, vet inte om det är mensen på väg eller ett plus. Har aldrig känt denna smärtan i bröstet tidigare. Igår kväll kände jag flera hugg i vänstra äggstock, känns som kroppen lurar en grovt för allt jag känner just nu är inte inbillningar. 
  • Anonym (Syskonsförsök)

jag fick mens idag BIM - 1.. lite ledsen men hoppar över till Bi

• Anonym (Syskonsförsök)
    Juvellampa skrev 2024-02-25 07:33:44 följande:

Syskonsförsök: 

Så tråkigt med mensen <3 jag tror att mars är din månad!!

Var bara tvungen att skriva, är på ÄL + 11 och fick ett svagt andra streck.
    Vi hade bara sex  en gång en dag innan ÄL så jag vet inte vad jag ska tro. Tog inte med morgonurin 
Svar på tråden BIM februari 2024