BIM februari 2024
Jag testade imorse och blev så HIMLA förvånad av plus på rfsu o cb testa tidigt. Äl+11 idag. Hoppas det stannar och inte blir kemisk grav. som förra månaden.
Syskonsförsök: har du testat? 

Jag testade imorse och blev så HIMLA förvånad av plus på rfsu o cb testa tidigt. Äl+11 idag. Hoppas det stannar och inte blir kemisk grav. som förra månaden.
Syskonsförsök: har du testat? 

Har alltså inte haft några symtom över huvud taget att tala om! Imorse dock lätt illamående men kan ha berott på att jag är jätteförkyld
Åh, men tänk ändå att det är supertidigt ännu! Vissa syns det ju för nästan direkt inpå bim eller strax efter bim också 
ja jag hoppas så sååå att det stannar och fortsätter utvecklas. har ju inte ens kommit till bim än så vågar inte ropa hej alls! men förra månaden fick jag knappt synligt på rfsu vid tiden för bim, och nu är det redan synligt på rfsu på äl+ så har en bättre känsla nu, även om mycket kan hända förstås.
syskonsförsök:
ja jag fattar hur du tänker <3 jag hejar så på dig, det gick ju fort med din första och det kommer gå hur bra som helst med tvåan också! men väntan på ALLT när man vill bli gravid är så lång: väntan till mens, väntan till äl, väntan från äl osv osv. så himla roligt för din mans syster!!! måste kännas helt otroligt för henne. jag träffade min vän i helgen som också gjort ivf och som nu satt med sin bebis i famnen.
nej jag har aldrig tempat, men känns ju bra att ha koll på sin kroppstemp, häftigt! gör du?
ja, jag hoppas det lilla quinoafröet, eller säkert ännu mindre haha, stannar och växer.
goldie:
har du testat något idag? det kanske bara visar sig lite senare för dig! om din mens inte har kommit! Ja, alltså det är verkligen helt galet att jag inte har känt något alls. under min kemiska grav förra månaden hade jag typ åtta tydliga graviditetssymtom haha. att det kan skilja sig så mkt från månad till månad bara?? känns nästan som jag har hittat på allt...
Syskonsförsök:
Ja jag vaknade vid 4 imorse med massor av oro, hoppas fröet ska stanna. just nu längtar jag bara till att bim ska vara förbi och att blödning håller sig borta!!
imorse hade i alla fall rfsu-testet stegrat mycket, så glad för det.
jag såg att du haft lite spottings, brukar du ha det?
Cececilia:
ja visst är det konstigt att inte ha symtom. Hur känner du dig nu? Vilken vecka är du i?
Syskonsförsök:
Vad spännande att din temp ännu inte sjunkit! Visst har vi samma bim?
Jag försöker dämpa min oro, men det är så svårt
vaknar supertidigt och känner efter. kände att jag var illamående mer i förrgår och igår än idag osv osv...men dagen när jag plussade tog jag cb digital som visade vecka 1-2, och imorse tog jag ett digitalt som visade 2-3, så det borde väl vara ett gott tecken? och rfsu-testen ökar svagt för varje dag... ändå kommer all oro...
syskonsförsök:
jag hade också hugg i äggstocken i slutet av förra veckan!
är det någon här som fått ett tidigt ultraljud vid inskrivning hos bm? för att se hjärtslag?
syskonsförsök:
blev helt rörd av det sista du skrev. tack för pepp <3
det låter som att något kan vara på gång för dig ändå! jag hade en kompis som i somras plussade typ tre veckor senare än bim! brukar du ha känningar i brösten?
nessla:
jag har aldrig haft nidblödning själv men efter vad jag har läst skulle det ju verkligen kunna vara nidis?? har läst i forum om att det ändå kan komma en del blod, inte bara pyttelite liksom. hoppas!!
Syskonsförsök:
Så tråkigt med mensen <3 jag tror att mars är din månad!!
Plussade på äl +10, igår var bim,
Har tagit rfsu-test varje morgon för att se att strecket blir starkare, vilket det har blivit, men imorse var strecket inte lika starkt som gårdagens. Är rädd nu för att det har blivit tidigt missfall??
Jag drack mkt vatten igårkväll innan jag la mig, kam det ha något att göra att testet blev svagare? Även om det är morgonurin...
Känner fortfarande molvärk o lite illamående.
Hade kemisk grav, förra månaden, därför extra nojig.
Alltså testet är fortfarande tydligt och ganska starkt men det var starkare röd färg igår
Natalina1451:
Tack så mycket för ditt svar! <3
känner mig mycket lugnare nu.
Efter i morse tänker jag att jag inte ska testa varje dag då det bara skapar sjukt mkt oro. Det är ingenting jag kan styra över heller.
Gick allt bra för dig då när du testade mycket?
natalina1451:
grattis till graviditeten!! då har du kommit en bit in! hur misstänkte du först att det var partiell mola? Så skönt att det inte var det!! jag tror jag minns ditt familjeliv-namn i januaritråden, och att du plussade där!
så jävla tufft med ett sent missfall <3 förstår hur du känner med kub-gränsen nu. men du får ta en dag i taget. tro på att det går bra den här gången <3
jag ska på inskrivningssamtal på måndag, fick prata med barnmorska på telefon idag, som sa att jag absolut inte skulle oroa mig för streck hit och dit på stickor. :)
natalina1451:
det måste vara sån otrolig lättnad för dig, att det avskrevs! förstår att du hade mycket oro om det kom massor av blod. har du några gravidsymtom eller mår du bra?
ja, jag ringde en privat barnmorska först som ligger nära mig, men tyckte de verkade så himla otrevliga där. så jag bytte till regionens bm istället, som kändes proffsiga.
emms1991:
Grattis!!! Apropå hugg i magen, jag var med om exakt samma den här månaden när jag plussade. Tre små hugg i högra sidan, har aldrig känt detta innan. Plussade en vecka efter, så skumt! Även om det inte vsr själva ägget som fäste kanske de va något relaterat till det tänker jag! Häftigt!
Ovissheten:
Jag förstår verkligen din oro, men jag tycker att testen ändå ser tydliga ut! Och de har ju blivit starkare sen ditt första test. Vätska i kroppen spelar ju också stor roll när man testar, så det kan ju påverka testlinjen också <3
Har du tagit någon clearblue med veckoindikator?
Jag är också supernojig över test, jag slutade att testa i söndags för jag mådde så otroligt dåligt av det, av att analysera hur mycket strecken har ökat. Fick nästan panikångest bara av att tänka på testen.
Lycka till <3
Ovissheten:
Jag tror verkligen att dina test ökar i takt med som det ska! Plus att testet visar 1-2 veckor, det gjorde nog samma för mig vid samma tidpunkt förra veckan. Jag är i vecka 6, typ 5+1 eller 5+2. Det kommer säkert slå om till 2-3 veckor snart också.
men alltså jag förstår dig, jag vågar fortfarande inte tro att jag är gravid!
Cececilia:
wow, tack så himla mycket att du delade det här!! det visar ju verkligen att strecken inte är tillförlitliga i ökning. blev hoppfull nu. Jag bokade ett sånt blodprov nu, men ska försöka komma i väg på måndag nästa vecka. fick du jämföra resultaten själv sedan? hur visste du vilka hcg-resultat som stämde överens med dpo osv?
Ovissheten:
Det har ju blivit mycket starkare!!
Så skönt för dig att se! blev glad för din skull. Jag tog ett test idag, ÄL+20 och äntligen var teststrecket lika rött som kontrollstrecket. inte vågat testa sen i måndags. även cb slog om från 2-3 veckor till 3+. så nu känner jag mig lugnare.
jag bokade test genom werlabs, och sen bokar man tid på de mottagningar som är kopplade till dom. hade dock svårt att hitta tid, bor ändå i malmö så är ju en stor stad. kostade ändå 400 spänn så ska hitta tid nästa vecka. och så vill jag ju veta hcg :D
Cececilia:
vad skönt med ultraljud v. 8! det kommer gå bra den här gången <3 förstår du vill till vecka 8 nu! hur långt är du nu?
jag uppdaterar efter jag hittat någon mottagning där jag kan ta mitt prov. då kanske jag bara tar ett prov och sedan googla runt efter vad rimlig hcg är i v. 7 (när jag kommer ta testet).