Min partner har äckligt bordsskick
Min partner äter på ett sätt som jag blir äcklad av. Han tar av mat och börjar äta innan allt är framdukat, innan jag hunnit sätta mig. Han lassar in mat så att kinderna är fulla och pratar med munnen full, slevar i sig som om han inte ätit på en vecka. Avslutar och reser sig ibland innan jag hunnit äta upp. Hans tre vuxna barn beter sig likadant -rapar högt, gapar och skriker, reser sig från bordet mitt i middagen. Det är direkt stressande att äta med honom och dem. Vi pratar långt bortom vett och etikett?
Jag har försökt påtala diskret och numera även mindre diskret, men han hävdar att han är sån, det kommer han aldrig ändra på. Och för egen del ser jag inte längre fram emot goda middagar med honom, vill inte ha med honom i sociala sammanhang.
Det påverkar även hur attraherad jag är av honom, man vill inte dagligen bli äcklad av sin partner. Han tycker så klart att detta är en oviktigt icke-fråga. Han har saker han tycker är viktiga och vill att jag tänker på, vilket jag gör. Men omvänt himlar han med ögonen och säger att han inte kommer ihåg, inte kan ändra beteende.
jag brottas med tankar om att göra slut, eftersom jag börjar se att det här smittar fler områden mellan oss.