Inlägg från: ungensammamma |Visa alla inlägg
  • ungensammamma

Kan vi ta namnet kompis son har? Namnförslag?

Vi väntar en liten pojk och är egentligen bara överens om ett namn, Olle. Dvs ett ganska vanligt namn. Vi har pratat om andra namn, men inga känns så rätt som Olle. 

Bara det att en gammal kompis son heter så. Vi umgås inte särskilt mycket som vuxna och hennes son är lite äldre, så de skulle troligen inte heller leka. Men trots att jag sällan träffar henne är hon väldigt vänlig och omtänksam. När jag nyligen drabbades av en stor sorg hörde hon ofta av sig och erbjöd hjälp och stöd.?

Kan vi ta namnet ändå? Hur berättar jag för henne i så fall? 

Tar även tacksamt emot tips på andra pojknamn.

• Svar på tråden Kan vi ta namnet kompis son har? Namnförslag?
  • ungensammamma

Kan tillägga att jag inte länge varken är ung eller ensam mamma, som jag var när jag startade kontot. Kändes lite konstigt att se mitt namn.

• ungensammamma
    Cathariiina- jag lyckade inte citera dig, men svarar ändå. Är mycket medveten om att Olle är ett smeknamn för Olof/Olav från början och att en del ser det som just ett smeknamn och inte ett riktigt namn. Vi tänker att många namn är smeknamn från början. Olle har blivit såpass mycket av ett eget namn att det har en egen namnsdag, t.ex. Sen är det Olle vi fastnat för + att vi har en Olof i vänkretsen (han kallas inte för Olle) som vi umgås med ofta. Men, men det sagt så är det också det enda namnet jag och pappan är överens om. Vi har båda föreslagit andra namn för varandra, men vi är inte överens om något annat. Vi har pratat om Alfred, Karl, Axel, Elmer, Björn, August och Viktor. Har du andra förslag på namn får du gärna skriva!

Till er andra - tack för era svar! Ja, jag får väl lite prata med henne och hoppas på att hon blir smickrad. Men ska vi vänta tills bebis är född Så vi verkligen har bestämt oss, eller ska vi flagga redan nu för att vi funderar på/gillar Olle? Tack för att ni hjälper en förvirrad blivande mamma med etiketten här!
Svar på tråden Kan vi ta namnet kompis son har? Namnförslag?