Anonym (borderlina) skrev 2024-01-06 13:17:42 följande:
Jag väger 42kg pä 155cm så eventuell timglasform syns bara i bikini/naken. Fett vet jag inte vart jag samlar. Jag gillar väldigt mycket hur jag ser ut naken eller i bikini.. men.jag är helt osexig i kläder som inte sitter åt/visar hud och ser ut som en pojke. Så jag har komplex jag med.
Hon har motsatt kroppsform, 160 lite längre men 100kg + (vet inte vill inte heller fråga )
Oj då, ja det här gör ju det hela väldigt enkelt. Hon är avundsjuk på dig. Hon mår inte bra i sig själv och måste hitta olika sätt för att acceptera och gilla sig själv, så som hon ser ut. Jag själv är 162 cm och vägde som mest 80 kg (skäms lite när jag säger det), och det var när jag ammade och åt för mycket och rörde mig för lite. I nuläget väger jag 50-51 kg och de två viktigaste sakerna som jag gör här är att jag promenerar en hel del (med musik från hörlurar för att det inte ska bli tråkigt...) och att jag äter på regelbundna tider. Jag överäter aldrig tror jag. Jag slutar att äta när jag är mätt, och jag begränsar mig inte så värst mycket.
Som minst vägde jag 42 kg, men jag vägde länge 44 kg och var anorektisk, väl? Jag har inget av det beteendet kvar. Jag är osäker på om man borde ha en partner om man väger riktigt mycket, jag är osäker på om det är värt det. Jag tror att man måste "finna sig själv" först, och vara i BALANS innan man letar någon... Alla får tycka som de vill, men jag tycker inte att man ska leta någon när man väger 100 kg, typ. Jag har inga orimliga krav här....
Hoppas att hon mår bättre snart. Jag tror att den stora majoriteten av kvinnor skulle må bättre som singlar, men visst finns det undantag. Du har ju uttryckt att du är en sån typ av person som måste ha någon, så det så. Om det var min syster skulle jag burit en hoodie (som du gör) i hennes närhet och inte ställt högre krav på mig själv än så. Like it or leave, antar jag? Du kan inte förändra dig mer än så för hennes skull! Försök att säga försiktigt till henne att hon inte borde ha någon man (min åsikt i alla fall). Chansen är jättestor att det förbättrar hennes mående om hon är singel. Lycka till i vilket fall som helst. :)