• Agda90

Deprimerad sambo / byta jobb?

Anonym (Svårt) skrev 2024-01-04 23:08:52 följande:
    Jag tänkte gå ner i tid men kan inte göra det förrän jag fått fast anställning (och det måste väl gå typ 2 månader till innan jag faktiskt får gå ner i tid). 
    Han har ca 1,5 år kvar av sina studier. Jag lagar såklart mat när han inte orkar/vill och har sagt flera gånger att jag kan förbereda mat på söndagar. Jag gör såklart mat på helgen och den dag jag jobbar hemifrån men verkar som att det jobbiga för honom är att lämna/hämta barnet på förskolan. Pappan är en gamer och sitter uppe och spelar sent på nätterna och sen är han skitsur för att han måste lämna barnet på förskolan. Han har alltid fått sovmorgon/sova ordentligt varje natt eftersom han inte vaknar av barnet på natten. När han var föräldraledig (och jag student) så sov han till 12-14 tiden på dagen medan jag tog hand om barnet. Han duschar 1-2 h per dag medan jag aldrig får vara ifred eller ha någon fritid...
    När jag kom till "pappan är en gamer" då brast det. Så han sitter upp på nätterna och spelar och sen blir han sur för att han måste gå upp och lämna barnet?
    Sparka honom i röven så att han växer upp!

Han är inte depriermad, han har kört sin kropp i botten för att han inte får den sömn som hans kropp behöver. Helt och hållet självförvållat!
    Våra kroppar återhämtar sig och läker när vi sover! Och tro det eller ej men många funktioner är dygnstyrda och vi behöver sova vid vissa tidpunkter på natten för att den generationen ska fungera. Det är ju därför som många nattarbetare mår dåligt för i längden fixar inte kroppen det!

Och att han ska duscha 1-2 timmar... Alltså förlåt men du har ju en vuxen bebis till partner!
    Och det är jobbigt att laga mat?

Han verkar inte förstå att han har ett ANSVAR som vuxen!
    Hur ska han göra när han är färdigpluggad och ska jobba?
    Ska han sitta uppe halva nätterna och sedan komma försent till jobb?
Svar på tråden Deprimerad sambo / byta jobb?