• Tösen4

Har någon varit med om att de missat tvillingar på VUL i vecka 8-9 och sedan fått veta att det är två på UL?? Vanligt eller??

Har hört av en kompis att det verkligen kan förekomma. Någon som varit med om detta??

Har gjort ett VUL i vecka 8+3 pga ont i nedre delen av magen i 3 dagar, dock inga blödningar och de sa att det var bara en. Detta är min 4:e graviditet. Kan man lite på det?? Ska göra ett NUPP-test nästa vecka pga att man är 35. Då ser dom väl om det skulle vara flera???

• Svar på tråden Har någon varit med om att de missat tvillingar på VUL i vecka 8-9 och sedan fått veta att det är två på UL?? Vanligt eller??
  • IsaDenVisa

Jag känner en tjej som jag träffade när vi var gravida med tvillingar.. Hon berättade att på deras VUL hade de missat att det var tvillingar.

• Liv 1

Det händer säkert, det har man ju hört men jag fick veta det i vecka 6 och det hade inte gått ta miste på så jag tror inte att det är så vanligt ändå, men det beror väl på hur noga de tittar! Varför tror du att du väntar tvillingar?

• BubbelGuppie

det är så att den ena tvillingen kan "gömma" sig bakom den andra och därför missar dom den så tidigt. Är den förklaringen jag har hört till varför de missar att se tvillingar.

• Spaceray

För mig har det varit lite så, fast vi såg ändå på första VULet att det var två. Men det tog ett tag, det såg ut som bara en först. Och så har det varit lite hela tiden, den andra har alltid varit svårare att få syn på... Men nu, 5 UL senare i 24e veckan så har dom blivit lite större och tvåan kan inte gömma sig längre! Men jag förstår att det händer ibland att dom missar en, jag hade tur som hade en extremt noggrann läkare!

• Sockerärtan

Det hände oss! På VUL i vecka 8 såg de bara en, men sedan vid vanligt UL i vecka 13, i samband med NUPP, så upptäckte de att det var två stycken!!!

• Blåklinten

Jag gjorde ultraljud i vecka 6, vecka 7 och vecka 10 och alla såg _ett_ litet hjärta slå. När vi gjorde nupp-testet i vecka 14 såg hon direkt att där var två och var förvånad över att de hade kunnat missa detta tidigare. Vill du veta mer så läs i min dagbok, tror jag skrev lite där om det hela...

• Mammatilltretroll

Blåklinten och Sockerärtan: Ligger tvillingarna i samma hinnsäck eller i varsinn?

Jag testade pos i v 5+2,

Blödde kraftigt med värk i v 5+3 och fick göra VUL där de bara såg en hinnsäck,

Blödde igen med värk i v 6+0,

Nytt VUL i v 6+3, då syntes en hinnsäck som hade växt, en gulekropp och en liten prick som pulserade (hjärtat som slog),

Nytt VUL idag och då syntes TVÅ hinnsäckar som var lika stora (Fattar inte att de missade den ena på två första VUL!!!), men det var bara i den ena som de såg ett litet hjärta som pickade.. den andra såg tom ut... så Gyn trodde att den ena tvillingen dött när jag blödde...

Jag har hört historier om att man efter 2 veckor plötsligt ser ett litet hjärta i andra hinnsäcken också...?
    Är det möjligt?
    Och varför är den andra hinnsäcken lika stor som den med bebis i trots att jag blödde för en vecka sen...borde inte den tomma hinnsäcken försvinna eller åtminstonde sluta växa???

Gud jag är så förvirrad!!!

*~Mejas Mamma~*
  • Verisen 1976

japp.. här har du ett livs levande exempel..

Gjorde VUL i vecka 10.. såg klart och tydligt bara en.. och fick mitt livs chock i dag (vecka 18), när det var två illbattingar som slogs därinne.. Helt otroligt!!

Svårt att förstå.. men så kan det vara..

• jennysan80

jag gjorde ett vul i vecka 6 pga blödningar och då såg hon bara en bäbis! fick till och med kort på den. gissa om jag blev förvånad när jag i vecka 19 gjorde vanligt ultraljud och vi såg två därinne! trodde inte det var sant.

• 9 månader

Vi var på ett UL i vecka 11 pga en blödning, Läkaren gjorde ett rekordsnabbt UL på bara några sekunder bara för att se att det rörde sig och vi såg bara en men när vi var på vanligt UL i vecka 18 såg man tydligt att där var två. Total överaskning.

Svar på tråden Har någon varit med om att de missat tvillingar på VUL i vecka 8-9 och sedan fått veta att det är två på UL?? Vanligt eller??