Inlägg från: Persefone234 |Visa alla inlägg
  • Persefone234

HJÄLP!! Jag sätter konstant i halsen

Mitt ex hade samma problem, men inte lika frekvent eller med lika våldsamma reaktioner som du. Men det hände då och då att en bit mat fastnade i matstrupen och gjorde det omöjligt för honom att svälja något annat. En gång fick en läkare plocka ut matbiten, medan mitt ex var nedsövd. Det tog flera år innan detta utreddes. Då var det en läkare som kollade igenom mitt ex journaler och tyckte att problemet skulle utredas eftersom det hänt flera gånger tidigare. Mitt ex fick då genomgå en gastroskopi, där man upptäckte att nedre delen av hans matstrupe var inflammerad. Man drog slutsatsen att musklerna längst ned i hans matstrupe var försvagade och därför inte kunde trycka ned maten i magsäcken ordentligt, vilket ledde till att maten ibland fastnade. Eftersom den övre magmunnen inte slöt tätt, så läckte magsyra upp i matstrupen, vilket orsakade inflammationen. Han fick omeprazol utskrivet mot inflammationen. Hur det löste problemet med de svaga musklerna vet jag inte, men efter det tror jag inte han hade fler besvär, i alla fall inte tills vi separerade. Hur han har det nuförtiden med sin matstrupe har jag ingen aning om.

Jag tycker det är helt horribelt att läkarna bara avfärdar dig för att de inte vet vad som är fel. Hur kan de tycka att det är rimligt att du ska gå och lida så? Gå dit igen och kräv att de gör en gastroskopi.

• Persefone234

Såg nu att du redan gjort en gastroskopi. Konstigt att de inte upptäckte något.

Svar på tråden HJÄLP!! Jag sätter konstant i halsen