-
Hej, jag har vid många tillfällen hört min man prata med dig själv. Först reagerade jag inte så mycket på det, det var mest vardagliga saker som han muttrade för sig själv. Igår hörde jag honom prata med sig själv i duschen och jag hörde honom ha en konversation med sig själv/någon annan. Trodde han pratade i telefon men det gjorde han ej för hans mobil va i samma rum som jag var i. Han sa saker som "nej, inte när (mitt namn) är hemma" och sen hur jag hur han skrattar och säger "är du kåt nu?". Hörde han säga mer saker men det var mer oklart och mest mummel. Det andra hörde jag klart och tydligt. När han kom ut från duschen så frågade jag vem han pratade med. Han sa då "jag pratade med mig själv" och skrattade bort det. Jag lät det va för jag visste inte hur jag skulle ta upp det jag hörde med honom. Ifall jag hört helt fel liksom. Men jag är rätt så jäkla säker på att jag hörde rätt. Vad betyder detta? Att han fantiserar om att va otrogen?? Hur tar jag upp det här med honom?
-
Svar på tråden Min man har konversationer med sig själv?
-
Hur gammal är han?
-
Han är 30.
-
Uppenbarligen fantiserar han i alla fall. Möjligt att han är otrogen i tanken. Eller fantiserar om något han inte får göraAnonym (L) skrev 2024-01-05 17:51:02 följande:
Hur gammal är han?
med dig. -
Låter som att han fantiserar om att vara otrogen, ja. Definitivt. Behöver ju inte öht betyda att han är typen som faktiskt skulle agera på det dock.
-
Japp.. det var det jag tänkte och fruktade. Och vad gör jag nu? Känner mig nedstämd och obekväm. Vill konfrontera honom men vet ej hur.
-
Mycket märkligt beteende😳
Jag tror nog att jag hade blivit förbannad faktiskt och frågat vad löjlig han är och att jag hörde exakt vad han sade!
Hade även sagt:
-Ok att du mumlar ibland? men när du säger sådana HÄR daker så f-n börjar man ju undra??!!
-Vadå KÅT??!!
-På vem??!!
-
Hm...alltså jag har det där beteendet ibland men då handlar det om att jag i mitt huvud efteråt repeterar konversationer som faktiskt har hänt och som på något vis gav mig starka känslor eller var viktiga, men att det råkar komma ut högt.
Så jag hade blivit riktigt upprörd om min man mumlade så där för då betyder det (som jag funkar) att han har sagt något sånt till en annan person. -
Jag brukar ha de konversationer jag drömmer om i duschen, men då är det typ när jag träffar på mitt ex och vad jag ska säga då eller så övar jag inför nästa lönesamtal
-
Jag tänker att det inte behöver vara en så stor grej. Var rak med honom bara. Säg att du hörde honom i duschen o fråga om han tänder på fantasier om att vara otrogen. Om du själv tycker att det är obehagligt tycker jag att du ska säga det; ffa tänker jag att du bör fråga om det bara är fantasierna han tänder på, eller om han faktiskt skulle kunna tänka sig att vara otrogen irl.Anonym (Sofie) skrev 2024-01-05 17:58:56 följande:
Japp.. det var det jag tänkte och fruktade. Och vad gör jag nu? Känner mig nedstämd och obekväm. Vill konfrontera honom men vet ej hur.
-
Jag brukar också ha konversationer med mig själv, det är inget ovanligt och ingen stor grej. Men eftersom du tog åt dig och blev orolig tycker jag att du ska ta upp det med honom. Inte bra om du övertänker och går och grubblar, ta tjuren vid hornen istället. Hans fantasier behöver inte bero på att han vill vara otrogen, det kan ha varit en hypotetisk sexsituation, kanske med dig inblandad...