• Anonym (Arne)

Säga upp sig? Dålig arbetsmiljö

Är en medelålders man med särbo, fick ett ok jobb. Efter ett tag visade det sig vara den värsta arbetsplats av alla mina år i arbetslivet. Det har gått så långt att mitt privatliv utanför jobbet blivit totalförstört på är riktigt vidrigt och sjukt sätt som är svårt att gå in på.  att jag mer eller mindre jobbar mina åtta timmar och sedan sitter med grova självmordstankar tills jag somnar för att vakna upp o starta dagen igen. Det har varit så i 17 månader ungefär. Så skall väll inte en arbetsplats vara? Jag antar att det är ett tecken på att säga upp sig? Det är kollegorna som är problemet till den dåliga arbetsmiljön. 

• Svar på tråden Säga upp sig? Dålig arbetsmiljö
  • Tow2Mater

Har du grova självmordstankar p g a jobbet så ja du ska säga upp dig redan på måndag. Alternativt kan du sjukskriva dig, ta kontakt med vården och foretagshälsovården och se vad de kan erbjuda. Verkar deras forslag inte lovande, då kan du säga upp dig.

• Tamarind

Hej, jag lider verkligen med dig. Så ska det verkligen inte vara på en arbetsplats. Tyvärr förekommer det ganska mycket vuxenmobbning runtikring. Jag har råkat ut för det själv men i ett annat sammanhang. Så mitt råd till dig är att finn dig inte i detta och ta dina egna känslor på allvar och låt ingen förringa det du känner och försök hitta ett annat jobb så fort det bara går eller en utbildning vad som helst för att komma därifrån. Är du kvar riskerar du att bli personlighetsförändrad och få psykiska men för livet. Du kommer aldrig kunna förändra kollegorna och oftast är chefen inte villig att göra något. Har sett mobbare få vara kvar medans mobbade fått byta arbetsplats. Ta stöd av din särbo och håll huvudet högt i väntan på ett nytt jobb.

• Anonym (same)

Säg upp dig om du har råd att leva utan lön tills du får ett nytt jobb. Om du inte börjat söka nya jobb än så är det dags att ta tag i det omgående. Mitt förra jobb var sådant, dränerade mig totalt både fysiskt och psykiskt och jag gick in i väggen. Nu är jag på en arbetsplats där jag trivs bättre, dock inte helt bra. Antar att man aldrig kan trivas 100& med sitt jobb. 

• EpicF

Sjukskriven dig och under tiden söker du nytt jobb. När du fått nytt jobb så säger du upp dig och förbmir sjukskriven hela uppsägningstiden. 

Svar på tråden Säga upp sig? Dålig arbetsmiljö