• 19977

Vi som planerar barn 2025

Vilka planerar barn 2025?
    Vad är er story och hur ser era planer ut?
    Förbereder ni er på något särskilt vis?

Jag och sambon planerar vårt andra barn, och drömmen vore om den kunde födas under början/våren 2025 (då blir det ganska exakt 2 års åldersskillnad mellan barnen). Sambon vill ?bara? ha två barn, medan jag kan tänka mig tre stycken, därför hoppas jag litegrann på att det ska bli tvillingar nu haha. Har googlat mängder efter olika knep att påverka chansen (eller risken, beroende på synsätt) för att få tvillingar, och källkritisk har jag inte varit så jag ska testa allt! Flört Vi har även börjat äta kosttillskott igen (som vi även gjorde inför första graviditeten) för att hinna äta de i 3 månader innan baby-verkstaden börjar, så ägg- och spermiekvalitén ska få en extra boost. Har inte haft något preventivmedel efter första barnet, men har haft koll på cykeln tack vare att jag tempar (använder tempdrop-armband). 

• Svar på tråden Vi som planerar barn 2025
  • Sand13

Nu har vi legat två gånger igår och två gånger idag. Idag är äl, är jag rätt säker på. Alltså han kan verkligen leverera i sängen, det är så synd att bara 1 % av hans spermier är normala. (Han har gjort två spermaanalyser). Inga fel har hittats på mig. Vi inväntar tid för hjälp som sagt. Men vi tänker lite att 4 gångers kommande runt äl ändå är bättre än bara en. Eller så är det inte bra med så många skadade i sig samtidigt, jag vet inte hur man ska tänka kring det. 

• Rek98

Hej, nu hoppar även jag in i konversationen! 

Jag och min sambo har bestämt oss att försöka skaffa vårt första barn (jag fyller 26 och han 25 snart). Jag plockade ut min Mirena spiral den 17 maj och försöker just nu bara gå ingång mens och ÄL så jag förhoppningsvis snart kan börja försöka! 🥰

• Sand13
    Rek98 skrev 2024-05-27 08:13:48 följande:

Hej, nu hoppar även jag in i konversationen! 

Jag och min sambo har bestämt oss att försöka skaffa vårt första barn (jag fyller 26 och han 25 snart). Jag plockade ut min Mirena spiral den 17 maj och försöker just nu bara gå ingång mens och ÄL så jag förhoppningsvis snart kan börja försöka! 🥰

Spännande! Lycka till :)
  • 202294

Hej! 
    Jag hoppar in här också tänker jag.

Jag och min man har en dotter som börjar närma sig 1,5 år och vi började med syskonförsök i april. Det tog sig direkt men slutade tyvärr i ett tidigt missfall.. så nu hoppas jag att kroppen tar sig igenom detta snabbt så att vi kan fortsätta försöka. 

Roligt att följas åt här i tråden och att det dessutom redan plussats! Skrattande

• Loktok
    Loktok skrev 2024-05-25 09:35:16 följande:
    Tack! 😁 Tyvärr visade testet negativt så nu får mensen gärna komma så att vi kan försöka igen 😂
    Ingen mens ännu. Däremot väldigt mycket ÄL-sekret helt plötsligt samt känningar. Tog ett digitalt ÄL-test och det var positivt. Så vi försöker väl igen redan 😂 Vi låg 2 dagar sedan också så kanske prickar vi in det nu. Är det någon som fått liknande, att få två ÄL på samma cykel eller borde jag inte lita på ÄL-testet? Så förvirrande... 🤪
  • Pez
    Loktok skrev 2024-05-27 11:13:46 följande:
    Ingen mens ännu. Däremot väldigt mycket ÄL-sekret helt plötsligt samt känningar. Tog ett digitalt ÄL-test och det var positivt. Så vi försöker väl igen redan 😂 Vi låg 2 dagar sedan också så kanske prickar vi in det nu. Är det någon som fått liknande, att få två ÄL på samma cykel eller borde jag inte lita på ÄL-testet? Så förvirrande... 🤪
    Det kanske var så att kroppen ville ägglossa förra gången men det släppte aldrig och gör ett nytt försök nu ☺️ det är ju bra att du är uppmärksam på symtomen! 
  • Pez
    202294 skrev 2024-05-27 10:43:19 följande:

Hej! 
    Jag hoppar in här också tänker jag.

Jag och min man har en dotter som börjar närma sig 1,5 år och vi började med syskonförsök i april. Det tog sig direkt men slutade tyvärr i ett tidigt missfall.. så nu hoppas jag att kroppen tar sig igenom detta snabbt så att vi kan fortsätta försöka. 

Roligt att följas åt här i tråden och att det dessutom redan plussats! Skrattande

Välkommen! Jag har också en 1,5-åring och ska göra ett försök nu i maj ☺️ tråkigt med missfall men har hört att det kan vara enklare att gravid efteråt 👍🏻
  • Bunny s

Hej! Nu hoppar jag också hit från bim majgruppen.
    Vilka är här från den? 😊

• 19977
    Bunny s skrev 2024-05-27 22:34:15 följande:

Hej! Nu hoppar jag också hit från bim majgruppen.
    Vilka är här från den? 😊

Jag!

När har nu alla förväntad ägglossning nästa gång? 🥰
  • 19977
    Sand13 skrev 2024-05-26 15:51:43 följande:

Nu har vi legat två gånger igår och två gånger idag. Idag är äl, är jag rätt säker på. Alltså han kan verkligen leverera i sängen, det är så synd att bara 1 % av hans spermier är normala. (Han har gjort två spermaanalyser). Inga fel har hittats på mig. Vi inväntar tid för hjälp som sagt. Men vi tänker lite att 4 gångers kommande runt äl ändå är bättre än bara en. Eller så är det inte bra med så många skadade i sig samtidigt, jag vet inte hur man ska tänka kring det. 

Wow! 2 gånger på samma dag är riktigt imponerande!!! Jag är nöjd om vi får till det 2 gånger på den veckan jag har ÄL 😂 Jo men det ökar säkert chansen litegrann iaf, det ska ju komma spermier i varje utlösning även fast det kanske inte blir fullt lika många per sats som om man får utlösning bara var tredje dag typ. Men det ska väl vara bra att hålla igång produktionen någorlunda regelbundet med utlösning har jag läst mig till.
Svar på tråden Vi som planerar barn 2025