Inlägg från: Anonym (Nattvakt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nattvakt)

Kompisar otrogna

För drygt ett år sedan hade min bästa vän (en av två) en affär vid sidan av sin flickvän och drog sen in mig i smutsen genom att anförtro sig till mig.
    Trots att det egentligen är vi som är vänner ifrån början så tog jag inte hans parti överhuvudtaget. Jag brukar träffa dom och hon är väldigt trevlig och förtjänar bättre än så. Dessutom skulle jag inte kunna träffa henne igen och bete mig normalt.
    Jag förklarade för min vän att ditt val var att berätta för mig. Mitt val är att du får 48 timmar på dig att berätta för henne annars gör jag det.
    Han berättade inom 48 timmar, hon blev förkrossad och lämnade honom.
    Han hörde av sig och var sur för att jag förstört deras relation, men det tog jag inte på mig en sekund. Jag förklarade att det inte är någon handling som jag gjort som skapat detta och att fram tills han inser det så kan han hålla sig borta ifrån mig. Han har fortfarande inte kommit till den punkten än.
    Visst ska man stötta sina vänner, men när dom beter som idioter mot personer som inte förtjänar det så anser jag att det går före lojalitet.

• Anonym (Nattvakt)
    Anonym (-) skrev 2024-03-19 13:52:39 följande:
    Ja då var det antagligen sista gången du fick ett förtroende av honom
    Det var inget förtroende. Han gjorde det fullkomligt omöjligt för mig att fortsätta umgås med dom som par. Jag vägrar känna vara del av hans svek från sin sambo. Dessutom berättade han det mest av någon skruvad stolthet och han hade varken tanke på att göra slut med sin tjej, berätta för henne eller att avsluta med den nya. Han tyckte inte att det var så bråttom med det. Han gjorde det omöjligt för mig att göra på annat sätt. 
    Sem att han nu blivit dumpad av båda två och ångrar sig, men försöker må bättre av att lägga skulden på mig tar jag inte på mig alls.
    "Själv göra, själv ha"
    Eftersom han vill bete sig som ett as, så svarar jag lite på samma sätt. Så nu umgås jag och hans ex istället! Absolut bara som vänner såklart!
  • Anonym (Nattvakt)
    Anonym (-) skrev 2024-03-19 14:40:22 följande:
    Fortfarande han lär inte berätta något för dig igen eftersom du inte håller det för dig själv. Men det är väl bra för dig också då slipper du den bördan som du inte verkar kunna hantera.
    Jag är gärna vän med honom igen, när han vaknat ur sin narcissistiska rättfärdigt, men jag räknar inte dagarna precis och aldrig att jag kommer backa. När han är redo så kommer jag inte att vara tjurig och ta upp detta ämnet, det har jag varit väldigt tydlig med så bollen ligger hos honom.
    Var går gränsen för dig gällande att täcka upp för vänner? Eller skulle du låta dom slippa ta konsekvenserna av sitt eget handlande oavsett vad dom gjort??
Svar på tråden Kompisar otrogna