• Anonym (Nzb)

Jag är klar med henne och vill separera men hon vill att vi ger det en andra chans

Jag och min exflickvän var tillsammans i 8 år. Vi har köpt hus och hund men har inga barn. Senaste året har vi dock glidit isär varandra och för ett halvår sedan sa jag att jag inte kände mig kär och att något drastiskt behövde ske. Vi behövde bli mer romantiska helt enkelt.

För några veckor sedan kände jag att det får vara nog. Jag känner mig inte kär och känner mig klar med henne. Jag samlade mod och sa rakt ut till henne ?jag vill att vi separerar?.

Hon började gråta och böna om att vi skulle ge det en ny chans och att hon inte förstod att det skulle leda till detta. Hon tycker att mitt beslut är ansvarslöst och att jag är ?skyldig? henne och vår relation en andra chans där vi båda två försöker.

Hon tycker att det är orättvist att jag gått runt och funderar på detta själv upp till ett beslut utan att ha involverat henne.

Tycker ni att hon har en poäng? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Jag är klar med henne och vill separera men hon vill att vi ger det en andra chans
  • Anonym (Växuop)
    Anonym (Nzb) skrev 2024-01-08 21:23:51 följande:
    Jag är klar med henne och vill separera men hon vill att vi ger det en andra chans

Jag och min exflickvän var tillsammans i 8 år. Vi har köpt hus och hund men har inga barn. Senaste året har vi dock glidit isär varandra och för ett halvår sedan sa jag att jag inte kände mig kär och att något drastiskt behövde ske. Vi behövde bli mer romantiska helt enkelt.

För några veckor sedan kände jag att det får vara nog. Jag känner mig inte kär och känner mig klar med henne. Jag samlade mod och sa rakt ut till henne ?jag vill att vi separerar?.

Hon började gråta och böna om att vi skulle ge det en ny chans och att hon inte förstod att det skulle leda till detta. Hon tycker att mitt beslut är ansvarslöst och att jag är ?skyldig? henne och vår relation en andra chans där vi båda två försöker.

Hon tycker att det är orättvist att jag gått runt och funderar på detta själv upp till ett beslut utan att ha involverat henne.

"Känner sig inte kär"

Väx upp, mannen. Du låter som en fjortonårig tjej.
  • Anonym (A)
    Anonym (Växuop) skrev 2024-01-08 21:26:46 följande:
    "Känner sig inte kär"

Väx upp, mannen. Du låter som en fjortonårig tjej.
    Håller med
  • Anonym (X)

Gå vidare. Är känslorna inte där så är dom inte.

• Anonym (Hin håle)

Vill du inte leva med henne är det ditt beslut och det får du stå för. 

• Anonym (...)

Du har ju gett det en chans redan.

Man kan inte vara i ett förhållande för någon annan skull.

• Anonym (Nej)

Hon får stå sitt kast. Du gav henne en väldigt tydlig chans, hon sket i den.

• Anonym (torka dina tårar)
    Anonym (Nzb) skrev 2024-01-08 21:23:51 följande:

Tänk dig att en tjej gjort tråden. Hon är klar med honom, men han gråter och ber om en ny chans, han kan inte förstå hur det blev såhär. Han tycker att hon är ansvarslös och är skyldig honom en andra chans.
  • Anonym (XXX)

Nej, jag tycker inte alls att det är konstigt att man funderar klart själv först, innan man säger något till den andra. Varför skulle man oroa honom/henne i onödan? Varför skulle man ta risken att han/hon blir upprörd och gör slut - fast man själv inte var säker, och kanske får ångra sig väldigt sedan?

Vore märkligt, om det vore fel att tänka sig för... borde fler göra. 

För övrigt tycker jag att du gör rätt. Det är mycket bättre att ni bryter upp nu, innan det blir barn - för sedan blir det en helt annan sak, mycket allvarligare.

• Anonym (XXX)
    Anonym (torka dina tårar) skrev 2024-01-09 06:35:08 följande:
    Tänk dig att en tjej gjort tråden. Hon är klar med honom, men han gråter och ber om en ny chans, han kan inte förstå hur det blev såhär. Han tycker att hon är ansvarslös och är skyldig honom en andra chans.
    Jag tycker i alla fall inte att könsförhållandena har någon betydelse. Vi har inte livstids äktenskapstvång i Västerlandet - och i detta fall var de ju inte ens gifta.
  • Anonym (wtf)
    Anonym (torka dina tårar) skrev 2024-01-09 06:35:08 följande:
    Jag fattar inte din poäng, det är ju exakt samma sak förutom olika kön, gör ingen som helst skillnad, inte för mig. 
Svar på tråden Jag är klar med henne och vill separera men hon vill att vi ger det en andra chans