• Anonym

Sonen fortfarande i familjehem

Spucks skrev 2024-01-09 20:56:36 följande:

Ditt barn har tagits ifrån er och ni har förlorat två rättegånger - ändå anser du tydligen att ni har gjort/gör något fel.
    Det är just därför ni inte har fått tillbaka ert barn! Utav dina inlägg kan man nå slutsatsen att ni inte inser era brister och därför kan ni inte göra förbättringar.

Känns det bra att strö salt i ts sår?
    Aldrig hört talas om soc och deras vansinnesomhändertaganden?

-----------

Ts, jag beklagar verkligen ert öde. Tyvärr har jag inga konkreta råd att komma med då du berättat så lite.
    Får ni träffa sonen alls?
  • Anonym
    Anonym (...) skrev 2024-01-11 07:29:19 följande:
    Är du och den man efterblivna? Samhallsanställda ?
    Förstår inte! Normala människor blir inte av med sina barn, kom med sanningen vad döljs som inte finns med i den trådstart ?

Är ni knarkare / alkoholister ?
    Är ni syskon?  
    Nåja, man får faktiskt ha barn och jobba på Samhall.
    Att jobba där betyder inte per automatik att man är dum i huvudet.

Snacka om fördomar alltså.
  • Anonym
    Anonym (Hin håle) skrev 2024-01-11 10:00:26 följande:
    Nej, men myter och fake news om det.
    Ja, det med.
    Men att soc gör fel är ingen direkt statshemlighet. Finns gott om exempel på det.
  • Anonym
    Goneril skrev 2024-01-11 10:15:35 följande:

TS vill förstås inte uppge orsaken till omhändertagandet. Det sker inte utan orsak, ett antal kriterier gäller, framför allt brister i hemmiljön. Ingen idé att pressa TS, självinsikt kan saknas och orsaken till omhändertagandet vill hon inte uppge på ett öppet forum.

Det är inte konstigt om ts inte vill fläka ut hela historien, med risk att bli igenkänd. Även om själva förloppet, inklusive den tidiga födseln kanske inte är det vanligaste.

Sen förstår jag henne också när hon blir totalt krossad och nertryckt av alla amatörsoctanter här. Nåväl, amatörsocfarbröder kanske också.

När det handlar om spädbarn så ligger 100% av de eventuella bristerna hos föräldrarna.
    Det stör mig mycket mer trots allt när amatörerna här sitter och dömer ut föräldrar till äldre barn som soc tagit. Vad de inte vet är att det kan drabba alla, även om de inte tror det.

Jag skulle kunna skriva en hel roman om detta.
  • Anonym
    Anonym (...) skrev 2024-01-11 14:20:26 följande:
    Dom jag har sett typ på ica som städar och plocka varor har inte alla hästar hemma i alla fall

Si
    Nej, men det betyder inte att alla har tomma stall.
    Jag vet personer som jobbat där en period efter händelser som gjort dem oförmögna att klara ett "vanligt" jobb.

Menar du att Samhall plockar varor på ICA?
    Här sköter den egna personalen det.
  • Anonym
    Anonym (...) skrev 2024-01-11 15:42:18 följande:

har inte frågat vilka som ska ha varorna, men kan väl tänka mig att dom handlar till äldre som inte kan ta sig till affären el liknande.

Nu till TS är hon i den kategorin så borde mödravården redan där stoppat.

Kan TS dragit en lina amfetamin på BB 

Har man sagt A så får man säga B 

Ja, det är skit samma med Samhall här.

Nej, det tror jag ändå inte att hon gjort.

Sen tycker jag nog att ts gör rätt i att inte outa sig mer.
    Jag är ingen expert på ämnet, men spädbarn som hamnar i familjehem och blir kvar i åratal brukar väl oftast bli kvar där? De vet ju inget annat.

Tycker väldigt synd om ts, och ännu mer när folk här är så elaka mot henne.
  • Anonym
    Anonym (C) skrev 2024-01-11 15:55:57 följande:

Frågan är om de verkligen fått IVF. Rätt gedigen utredning innan eftersom det kostar en jäkla massa pengar. Prematur kan man få ändå. Ibland orsakar ens leverne att det blir för tidigt födda och bebis föds som missbrukare alvliknande av alkoholskada. 

Varför skulle ts annars skriva det?
  • Anonym
    Anonym (C) skrev 2024-01-11 16:28:35 följande:

För att det ska vara extra önskat eller att hon klarat kriterierna för ivf. Lite extra drama kring det hela. 

-Oj! Har de kämpat så mycket för att få barn och nu snodde soc pojken. 

Sympatifiske. 

Högst osannolikt, men visst... inte omöjligt.
Svar på tråden Sonen fortfarande i familjehem