Anonym (så) skrev 2024-01-12 14:39:36 följande:
Nej, mat och kläder och en säng är inte det enda barn har rätt till i ett samhälle som vårt.
Och ja, problemet är att TS är ansvarslös och beter sig illa mot sitt barn, och på det sätter har barnet lärt sig att bete sig illa tillbaka.
Anonym (aldrigtolereat) skrev 2024-01-12 14:08:57 följande:
Det märks att du inte har egna barn
Nej vi hatar inte våra föräldrar för att dom satte gränser och inte belönande oacceptabelt beteende
Tvärt om är jag glad att mina föräldrar orkade ta tag i det i stället för att curla sönder oss
Så du säger att det är ett fungerande beteende att kalla sin mamma för fula namn och att uppföra sig illa?
Din uppfostring teknik som går ut på att låta barn göra vad dom vill där vuxna ska vara kompisar i stället för förälder funkar uppenbarligen inte,för då ts hade inte haft behov av att skapa denna tråd
Konstigt att det märks att jag inte har barn, eftersom jag har två tonårsbarn. Som jag fostrat med kärlek, kommunikation och förståelse. och som fungerat alldeles utmärkt med en god relation och de har ett bra beteende.
Nej, det är inte ett fungerande beteende att kalla sin mamma för fula namn. Men det är inte heller ett fungerande beteende som mamma att skrika, ta tag i barnet och bete sig som TS gör. Och det bör vara högre krav på hur en vuxen förälder beter sig än hur ett barn beter sig och barnet behöver en balanserad och mogen vuxen som förebild.
Min uppfostringsteknik fungerar uppenbarligen, för mina barn är välfungerande. Men det är inte så TS har gjort, och det är därför hon nu har behov av att skriva den här tråden.
Men snälla. Du kan inte säga att din teknik funkade för dina barn är välfungerande. Dina barn är antagligen inte likadana som ts dotter så du har nog haft lite andra förutsättningar. Ts dotter har med stor sannolikhet nån slags diagnos.
Och jo det är helt ok att höja rösten, blir förbannad och ta tagi/fösa bort ett barn som förstör saker hemma. Och man föregår inte med dåligt exempel om man blir riktigt rejält arg när ens barn beter sig så.
Jag ser inte alls problemet med att bli arg på en person som gjort något dåligt. Dottern däremot är omotiverat arg på sina föräldrar. Tex är det omotiverat att hon blir arg och slår sönder saker som mamman gjort. Tex är det omotiverat att blir arg när man får en skarp utskällning efter att man tagit sönder saker. Det är INTE omotiverat att bli arg när dottern slår sönder saker. Det är inte omotiverat att bli arg när dottern som "hämnd" för utskällning låser in sig och spelar hög musik.
Inget av detta är exempel på att bete sig illa mot sitt barn. Jag ser bara att dottern beter sig illa.
Dock är det ansvarslöst av ts att låta dottern ha lås på dörren, högtalare, mopedbil etc.