Rytmrubbning hjärtat
Hej!
Jag har ganska länge ibland känt som att hjärtat dunkar till ibland. Nu har jag sedan 3 v känt detta varje dag och väldigt många gånger.
När jag känner pulsen på halsen så känner jag där att det blir en paus och sedan ett hårt slag och så går det vidare. Samtidigt hoppar det till i bröstet. Detta kan hända så ofta som två gånger/minut och ibland kanske var femte minut. Jag kom på att mamma har en blodtrycksmätare så lånade hem den. De gånger jag tar trycket och känner detta mer än någon gång under mätningen så visar det utslag med ett blinkande hjärta.
När jag googlar står det överallt att det är så vanligt med extraslag och inget att oroa sig för. Läste även om en läkare som skrev att det inte var någon fara när mätaren visade så någon gång ibland. Jag undrar därför nu: hur känns era oroligheter i hjärtat? Både ni som har ofarliga eller farliga. Hur ofta får ni det?
Jag känner som sagt på halsen att det blir en paus innan jag kännner pulsen igen och i samband med det slår hjärtat till. Jag kan då också ibland känna som ett blodrus upp i huvudet en kort sekund när hjärtat hoppar till men inte alltid.