• MomF19

    Att somna i bilen.

    Har några enkla men seriösa frågor ang att ens barn somnar i bilen påväg hem från tex förskolan..
    Somnar era barn i bilen?
    Isåfall hur lång är resan? 


    Men det viktigaste av allt, om vi skulle utgå ifrån att det är minst 20 minuters bilfärd hem från förskolan och erat barn råkar somna i bilen. påverkar det sedan nattningen senare på kvällen något? 

    Är det viktigt att hålla barnet vaket under bilfärden eller är det något barnet faktiskt behöver, tänker annars skulle det väl inte somna i bilen?. Och nu tänker jag framför allt runt åldrarna 5-6 år?. Tack för svar. 


     

  • Svar på tråden Att somna i bilen.
  • MomF19

    Jag bor en kort promenad ifrån förskolan, men min dotter blev precis  familjehemsplacerad fram till sommaren pga dåligt mående. Den familjen hon bor hos bor 20 min härifrån och vill byta hennes förskola ut till där dom bor för den ända anledningen att hon somnar i bilen, då jag alltid gått med henne så har det aldrig varit ett problem. och Jag vill verkligen för hennes skull att hon ska ha kvar sin trygga punkt som hon alltid haft sedan hon började på förskolan Och alltid gått på samma. Tycker det blir väldigt hoppigt att byta bara i några månader med tanke på att det precis skett en förändring på hemmaplan. Men dom anser att det är hennes bästa att byta pga just den bilresan. jag försöker komma på hur dom kan hålla henne vaken och förstår inte varför dom inte gör allt som kan för att hon ska gå kvar på sin förskola där hon har vänner, och sitt kontaktnät. så egentligen är det grunden till min fråga ang om barn som somnar i bilen. 

  • MomF19

    Men tack för att ni ändå förstår!! Känns som att det är jag mot alla. Vill komma med förslag till familjen. Det ända som jag kan göra härifrån är egentligen att ha FaceTime med henne i bilen och hålla henne vaken åt dom..

  • MomF19

    Och ja hon älskar förskolan och har sina bästisar där. Familjen sa även under förra mötet att hon verkligen gillar förskolan och har det lätt med andra barn, och pga av att hon är social anser dom att hon kommer tycka att byte av förskola skulle hon ta väldigt bra och lätt. Men dom känner henne inte som mig och bara för att man är utåtriktad betyder det väl inte att man har lätt för förändringar. :(

  • MomF19

    Jag ringer henne varje kväll och säger godnatt psv. Vi har en bra relation och det är extremt jobbigt för oss båda att vara ifrån varandra. Vi träffas även en gång i veckan. Ja tyvärr inte mer än så vilket gör jätte ont. Men jag lägger all tid på att må så pass bra igen så att det fungerar i längden. Kämpar varje minut för hennes skull.

Svar på tråden Att somna i bilen.