Kan familjerådgivning rädda förhållandet?
Finns det en chans att familjerådgivning kan rädda ett förhållande där man tappat bort varandra under småbarnsåren? någon som lyckats?
Det finns en risk att jag kommer bli lämnad. De senaste åren har inte vart helt enkla Både två barn på kort tid, familjemedlemmars separation, brist på avlastning och lite tid till varandra Är bara en del av det som bidragit till att det är som det är nu.
Min man säger att han känner sig oälskad och han var helt övertygad om att jag skulle lämna honom. Men så är inte fallet och har aldrig varit, så jag blev både ledsen och besviken på att han inte sagt något om vad han tror Utan har gått och hållet på det och skapat sin egen sanning. En sanning som inte stämmer.
Jag vill inte skiljas och har ändrat en del aV mitt beteende. Han säger att han känner sig mer älskad nu, men tvivlar eftersom han tror att det krävdes att han sa att han ville skiljas och att jag då inte menar allvar nu.
Jag har såklart tänkt över det här under de här veckorna och jag vet att jag inte vill skiljas. Jag tycker att det är värt att kämpa för vår familj, för mig och för honom.
nu har vi bokat tid hos familjerådgivningen. Så min fråga är om det kan hjälpa? Finns det någon som lyckats rädda sitt förhållande när det stod på ruinens brant?