• Anonym (Detta)

Berätta varför ditt liv suger!

Detta är en snäll-tråd i känsliga rummet. Svara gärna med råd och hjälp. Fördöma kan ni få göra men helst inte skriftligt, som vi vet är det omöjligt att vrida tiden tillbaka och alla utrop varför skaffa barn med en sån idiot är rätt tröttsamma. 
    Men fina råd! 
    Här får man gnälla järnet! Vältra sig i misären, det man kan lösa och det man inte kan. Ös på! Så kanske jag inte känner mig så ensam. 

• Svar på tråden Berätta varför ditt liv suger!
  • Anonym (Jessica)

Har iallafall kvar gamla sms av pappa från när han kunde rings och skriva själv. De kan jag titta på ibland. Pappa är allt. 

• Anonym (Jessica)

Sen lite försök till våldtäkter och snnan skit också av killar glömde jag skriva. Psykisk misshandlad. 

mamma är en missbrukare. 

Det är så man förtränger vissa saker

• Anonym (Flytt_landet)

Jag har blivit tvungen att fly från Sverige pga personer som stalkat och trakasserat mig, och bor nu i ett annat europeiskt land som ligger nära gränsen till ett annat (land).

Det var personer som jag av anledningar jag inte vill gå in på här, jag blev osams med och som sedan dess hade bestämt sig för att göra mitt liv till ett helvete. Jag flyttade först till en annan svensk stad och fixade skyddad adress, men dessa personer lyckades ändå ta reda på var jag bodde, genom kontakter de hade, så jag fick fly än en gång.

Jag vill flytta tillbaks till Sverige, men kan inte göra det de närmsta åren.

Jag trivs visserligen bra i landet där jag nu bor, men har ju hela släkten, min mor, mina syskon och vänner och bekanta därhemma, så det känns ofta väldigt ensamt.

• Anonym (Detta)
    Anonym (Ensam) skrev 2024-01-16 11:28:08 följande:

Enkelt sammanfattat: ofrivilligt ensam.
    Känslan av att veta att jag kan ramla i trappen hemma min första semesterdag och ingen skulle sakna mig förens jag inte dyker upp på jobbet efter 4-7 veckor...
    Veta om att jag kommer att ligga och svälta ihjäl och ruttna innan någon ev hittar mig.

Det låter hemskt. Finns det någon organisation du skulle vilja engagera dig i ? Det är ju bättre qtt träffa lite folk ytligt än att inte träffa någon alls. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-01-16 12:19:38 följande:

För jag är ledsen över hur konstigt allt blivit.

Från vad man trodde var en bra familj med starka band till ingen samgörigjet överhuvudtaget.

min pappa kan inte ens skriva ett sms längre. Inte ringa heller. Han kan inte gå eller göra något själv. Knappt prata heller, stakar fram orden. Han är bara lite över 70, men varit sjuk länge. 

mamma har struntat i oss barn helt. 

Har haft hemsk ångest sedan tonåren som kom av en halsfluss. Just nu sjukskriven pga utmattning. 

Anonym (d) skrev 2024-01-16 12:21:33 följande:

Utsatt för sexuella övergrepp som under flera år i barndomen. Förövaren var en släkting. 
    Grov mobbning i högstadiet och gymnasiet
    Är extremt ensam, har inga vänner, ensam på varje nyår och midsommar
    Arbetslös 
    Har NPF 

Anonym (Jessica) skrev 2024-01-16 12:22:40 följande:

Sen lite försök till våldtäkter och snnan skit också av killar glömde jag skriva. Psykisk misshandlad. 

mamma är en missbrukare. 

Det är så man förtränger vissa saker

Gråter

• Anonym (Detta)
    Anonym (Flytt_landet) skrev 2024-01-16 12:26:10 följande:

Jag har blivit tvungen att fly från Sverige pga personer som stalkat och trakasserat mig, och bor nu i ett annat europeiskt land som ligger nära gränsen till ett annat (land).

Det var personer som jag av anledningar jag inte vill gå in på här, jag blev osams med och som sedan dess hade bestämt sig för att göra mitt liv till ett helvete. Jag flyttade först till en annan svensk stad och fixade skyddad adress, men dessa personer lyckades ändå ta reda på var jag bodde, genom kontakter de hade, så jag fick fly än en gång.

Jag vill flytta tillbaks till Sverige, men kan inte göra det de närmsta åren.

Jag trivs visserligen bra i landet där jag nu bor, men har ju hela släkten, min mor, mina syskon och vänner och bekanta därhemma, så det känns ofta väldigt ensamt.

Otroligt att sånt händer. Pågår det nån rättsprocess mot stalkarna?
  • Anonym (Detta)

Jessica, 1000 miljoner kramar till dig. Du är stark

• Anonym (Detta)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-01-16 12:14:16 följande:
    Ja, tänk om fler förstod det, att man kan ha det svårt på sitt sätt.

Det brukar dyka upp nåt som är värt att se fram emot  // Glad
    Du är ju en optimist trots allt tycker jag
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Detta) skrev 2024-01-16 12:35:17 följande:
    Du är ju en optimist trots allt tycker jag
    Ja, i grunden så är jag nog det Solig
  • Anonym (Flytt_landet)
    Anonym (Detta) skrev 2024-01-16 12:33:21 följande:
    Otroligt att sånt händer. Pågår det nån rättsprocess mot stalkarna?
    Polisen sa att det inte gick att göra något så länge inte ett allvarligare brott hade begåtts, som jag tyckte lät märkligt, eftersom stalkning numera är ett brott. När mina antagonister fick reda på att jag gått till polisen blev trakasserierna ännu värre, och jag hotades med saker som gjorde att jag inte vågade anmäla på nytt. Fegt, jag vet, men de hade vissa hållhakar på mig.

Vill inte berätta för mycket.

Svar på tråden Berätta varför ditt liv suger!