Inlägg från: Anonym (pappa 3) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pappa 3)

Hjälm i pulkabacken?

Vid vilken ålder har era barn/ungdomar slutat med hjälm när dom har åkt i pulkabacken?
    Båda mina grabbar har haft hjälm tills dom var 13-14 år.

• Svar på tråden Hjälm i pulkabacken?
  • Anonym (pappa 3)
    Anonym (sen) skrev 2024-01-17 09:56:21 följande:
    Typ lågstadiet ut.

Skulle inte fått mina barn att ha hjälm ända upp i högstadiet. Inte åkte de jättemycket pulka heller i den åldern, men om de gjorde det så skulle de definitivt inte ha haft hjälm. 

Däremot hjälm vid skidåkning, utför, men det har ju alla, vuxna som barn, så det blir annorlunda. 
    När min äldste grabb gick i 7:an. Var dom 4 st elever i hans klass som alltid hade hjälm när dom åkte i pulkabacken både i skolan & på (fritiden.)
    När lillgrabben gick i 7:an, Då hade alla elever i hans klass hjälm när dom åkte pulka med skolan. 
    Lillgrabben hade även hjälm när han gick i 8:an. Då var dom bara 5-6 elever i hans klass som hade hjälm. När dom åkte pulka med skolan.
  • Anonym (pappa 3)
    Anonym (sen) skrev 2024-01-22 14:43:20 följande:
    Pulka med skolan i sjuan och åttan?

Har aldrig hänt med mina barn, de har inte åkt pulka med skolan sedan kanske mitten av mellanstadiet. Sen har de kanske åkt på egen hand några gånger vid den åldern, men väldigt lite.
    På grabbarnas högstadieskola, åkte dom pulka ibland när dom hade gympalektion.   
Svar på tråden Hjälm i pulkabacken?