• Anonym (Fluff)

modifast frågor

Om jag kör ren modifast kur söndag till torsdag sen äter något mål fredag och lördag , förstör man mycket då? Vill köra ren kur men funderar på ett bättre hållbart upplägg framåt sen. Jag är sjukt slarvig med maten på vardagarna så där kommer det inte vara problem att hålla kuren men vore trevligt att äta något med familjen när vi är lediga tillsammans. Någon som gjort liknande? Och hur mycket gick ni ner på vilken tid ? 

Och du som körde ren modifast kur hur mycket gick du ner på vilken tid ? 

Jag uppskattar gärna tips på bättre sätt att gå ner absolut, men just nu skippar jag gärna den för jag har fått en massa sjukdomar till följd av min kraftiga övervikt och måste gå ner en hel del snabbt för må bra igen. Och jag har sen många år tillbaka gått upp i vikt för min sköldkörtel fungerar inte alls som den ska. 

• Svar på tråden modifast frågor
  • Lynx123

Hej! Bra att du tar tag i det här men skulle egentligen inte rekommendera en massa kurer pch måltidsersättningar. Räkna istället ut hur många kalorier du bränner vid din idealvikt och håll dig till det genom att äta normalt. Som du säkert redan vet är styrketräning jättebra för viktnedgång, men också mycket daglig rörelse. Det här kommer gå jättebra!

• Anonym (H)

Jag tycker det är bättre att äta broccoli selleri och andra grönsaker som har få kalorier men är mättande. Tillsammans med tex lax. Samt äta mycket soppa. 

Risken med att fuska med modifast är kanske att man får sug på riktig mat och att kuren på så sätt blir svårare. Men jag vet inte. 

• Anonym (Fluff)
    Lynx123 skrev 2024-01-17 09:48:05 följande:

Hej! Bra att du tar tag i det här men skulle egentligen inte rekommendera en massa kurer pch måltidsersättningar. Räkna istället ut hur många kalorier du bränner vid din idealvikt och håll dig till det genom att äta normalt. Som du säkert redan vet är styrketräning jättebra för viktnedgång, men också mycket daglig rörelse. Det här kommer gå jättebra!

Jag har provat det med. Och iom doktorn vill det ska gå relativt snabbt för vissa prover kan bli mkt bättre så kommer det hjälpa med modifast. Men sen även att jag har en stor familj med allergier och diagnoser så maten är redan så svårt och orkar i dagsläget inget mer strul kring det. Men när proverna och måendet blir bra igen så absolut 
  • Anonym (Fluff)
    Anonym (H) skrev 2024-01-17 09:54:29 följande:

Jag tycker det är bättre att äta broccoli selleri och andra grönsaker som har få kalorier men är mättande. Tillsammans med tex lax. Samt äta mycket soppa. 

Risken med att fuska med modifast är kanske att man får sug på riktig mat och att kuren på så sätt blir svårare. Men jag vet inte. 

Tyvärr äter jag redan otroligt mkt rätt redan speciellt grönsaker för det älskar jag. Men sköldkörteln funkar inte alls och sen andra saker i kroppen som stör ut för tillfället. Så nu ska vikten ner rätt snabbt för kanske skulle proverna bli bättre och då kan kroppen sköta det som ska 
Svar på tråden modifast frågor