Ta sig ur ekorrhjulet och hitta glädjen igen
Den här frågan har två delar och den här kategorin var den minst dåliga att lägga inlägget i.
Del 1
Som rubriken lyder, hur skall man ta sig ut ekorrhjulet som livet är just nu?
Jag är man, 50 år. Har varit med samma kvinna i över 30 år.
Vi har tre barn som nu börjar bli vuxna.
Vi båda jobbar heltid.
Sedan några år tillbaka så känner jag mer och mer att jag sitter fast i denna vardagsrutin och jag är så sjukt trött på det.
Drömmen skulle vara att bara sticka från allt och luffa världen runt, men jag inser ju såklart att detta inte är möjligt.
Vi har det hyfsad ekonomiskt, men har inga överskott så att man spontant kan hitta på saker som kostar mer än några tusenlappar.
Hur/Vad skall jag göra för att komma från denna känsla och tristess?
Det tär både på mig och i förlängningen även vår relation.
Del 2
Denna tristess och leda återspeglas tyvärr även i vårt sexliv.
Jag har alltid haft en större sexdrift och en större aptit på sex och intimitet.
Min fru däremot har alltid varit nöjd med missionären under täcket lördag kväll.
Under småbarnsåren så lät jag det bero pga av just småbarn och livet i allmänhet.
Men sedan 4-5 år så har jag försökt att försiktigt ta upp detta och har kommit till insikt av vi helt enkelt är olika i detta. Jag saknar intimitet och fysisk beröring (och sex) och hon är nöjd med en kram nån gång ibland.
Även detta tär tyvärr på psyket och vår relation.
Kan tänka mig att jag kommer få många "men skilj dig då" och den tanken finns helt klart.
Men det är ju också så att vi har ett liv ihop och på alla andra punkter så trivs jag ju med henne som min partner.
Jag har inte heller många nära vänner och ingen jag vill prata om sådant här med.
Tyvärr innebär ju bristen på nära vänner också att den fritid man har (mer och mer nu när barnen är större) mest blir framför teven med serier och film. Vill egentligen ta mig för saker, men kommer av någon anledning aldrig dit.
Ser fram mot era bästa tips!