Paket utanför dörren stulet, vem är ansvarig?
Jag hade fyllt i att paketet ska lämnas till mottagare, men de lämnade det utanför. När jag fick meddelandet om det (och bilden) så var det borta.
Jag hade fyllt i att paketet ska lämnas till mottagare, men de lämnade det utanför. När jag fick meddelandet om det (och bilden) så var det borta.
Posten borde ta ansvar om de gör fel och ej utfört tjänsten som du har betalat för.
Ska de ge paketet till mottagaren ska de ej lämna utanför såklart.
Ge inte upp utan klaga flera gånger men var artig .
Det kan hjälpa även om de försöker slippa ansvar i början.
Konsumentverket kan kanske också hjälpa.
Men Postnord är usel. De tappar massa paket.
Ditt ansvar om du skrivit i att de kan lämna det utanför dörren.
Om du har godkänt att paketet får lämnas utanför dörren så har inte Postnord längre något ansvar. Hur tänker du dig att det är deras ansvar? De har levererat paketet och har lämnat över ansvaret för mottagandet till dig, med ditt godkännande.
Ditt ansvar om du skrivit i att de kan lämna det utanför dörren.
Hur är det skickat? Som paket, varuprover, skicka hem, mypack home small? Vilken tjänst?
TS hade fyllt i att de kunde lämna framför dörren så det är hans ansvar.
Varför frågar du ens. Det är ju fullständigt uppenbart!
Hur läser folk?
Ts har sagt att hen fyllt i lämna till MOTTAGARE alltså INTE utanför dörr utan någon ska ta emot det.
De lämnade ändå utanför och det försvann. Då är det deras fel och de får förstås ersätta ts.
Men ts hör av dig till de som skickade varan så får de reklamera istället. Det brukar vara enklare när paket försvinner. Jag vänder mig alltid till affären istället och de brukar skicka nytt.
Hur läser folk?
Ts har sagt att hen fyllt i lämna till MOTTAGARE alltså INTE utanför dörr utan någon ska ta emot det.
De lämnade ändå utanför och det försvann. Då är det deras fel och de får förstås ersätta ts.
Men ts hör av dig till de som skickade varan så får de reklamera istället. Det brukar vara enklare när paket försvinner. Jag vänder mig alltid till affären istället och de brukar skicka nytt.
Inio nej ts har fyllt i lämna till mottagare. Alltså lämna till personen som beställt. Inte utanför dörr.