• Onuj

Men HUR lägger jag i från mig mitt spädbarn

Jag har precis fött mitt första barn och googlar mina fingrar blodiga över hur jag ska kunna göra saker som att ordna med frukost åt mig själv när pappan sover.

Jag hittar bara massa tips om att "ladda kaffekokaren kvällen innan" men HUR FAN gör jag det när jag bär på ett spädbarn. Jag kan ju inte bara lägga det på diskbänken...
    Jag köpte en bärsjal men då stod det att om barnet vägde under tre kilo så skulle man prata med läkare innan. Så det är out of the question.
    Hur ska jag göra när jag behöver gå på toa??? Jag sa till pappan att då lägger jag väl den på golvet så länge och han tyckte jag var dum i huvudet för golvet är ju kallt. Jag tänkte att då lägger jag väl ett gäng filtar på golvet då men han tyckte att så kan man inte göra... hur torkar jag mig medans jag håller i en bebis???
    Idag gjorde jag ett provisoriskt babynest av filtar i hörnet på soffan medans jag löste kaffefrågan 4 meter bort i köket. Helt otroligt att jag måttade rätt när jag tittade mer bort mot soffan än på kaffeapparaten... och jag kan ju inte lämna rummet för att starta en maskin tvätt t.ex.
    Så alltså hur EXAKT lägger jag ifrån mig mitt spädbarn???
  • Svar på tråden Men HUR lägger jag i från mig mitt spädbarn
  • Onuj
    Nicco123 skrev 2024-01-18 07:35:27 följande:

Men hände nått när du gjorde kaffe eller? Började barnet skrika eller varför behövde du titta ditåt hela tiden? Lät väll utmärkt att du gjorde ett litet babynest. 

Nää hon är superlugn, skriker bara för mat typ... men jag måste väl ha henne under konstant uppsikt?
  • Onuj
    Agda90 skrev 2024-01-18 08:51:12 följande:

Varför kan du inte lägga i från dig bebisen kortare stunder?

Du gör dig själv en björntjänst som släpar runt på den hela tiden. 

För övrigt så går det att båda göra kaffe och laga mat med en bebis på armen, men det är inte optimalt. Babysitter är guld värd. Att ha något mjukt att lägga på golvet är ju jättebra!

Varför sover pappa när du ska fixa frukost? Kan inte bebis ligga i sängen med honom?

Därför jag har nog tänkt att jag inte får det? Hon måste väl vara under konstant uppsikt?

Pappan sov utan bebisen därför hon kom inte till ro i sitt nest och det var hans tur att sova...
Svar på tråden Men HUR lägger jag i från mig mitt spädbarn