• Agda90

Men HUR lägger jag i från mig mitt spädbarn

Varför kan du inte lägga i från dig bebisen kortare stunder?

Du gör dig själv en björntjänst som släpar runt på den hela tiden. 

För övrigt så går det att båda göra kaffe och laga mat med en bebis på armen, men det är inte optimalt. Babysitter är guld värd. Att ha något mjukt att lägga på golvet är ju jättebra!

Varför sover pappa när du ska fixa frukost? Kan inte bebis ligga i sängen med honom?

• Agda90
    Maymom skrev 2024-01-18 09:21:09 följande:
    Ja det undrar man ju men kan ju finnas en bra förklaring, typ skiftjobb. Om inte det så är väl bästa svaret:
    Lägg bebisen på pappan.😉😁
    Min man jobbad skift när våra var små. Så jag vet hur jobbigt det kan vara. Men när hans skift "klaffade" rätt så stannade han uppe när han kom hem, tog hand om barnen medan jag fixade frukost. Vi åt tillsammans. Jag och barnen åkte till jobb och förskola och han gick och la sig. 

Men skift jobb är pest
  • Agda90

Kom precis på!
    Babygym!
    Vi hade köpt ett på ikea. Nu kollade jag deras hemsida och det babygym som de har nu verkar ha en ännu mjukare matta. 
    Våra barn älskade det där babygymet när de var bebisar. De hade något att titta på och de låg på något mjukt. 

Vårt bebygym hade vi kvar när yngsta barnet var 2 år. Barnen använde så mycket fantasi när de lekte att de fick ha kvar det ganska länge. 

Svar på tråden Men HUR lägger jag i från mig mitt spädbarn