Ska man inte rengöra vid blodprov?
Var på ett lab nyss och lämnade blodprover. Sköterskan satte bara på remmen och började leta kärl. innan hon stack mig - två gånger eftersom jag är svårstucken . (Det händer nästan varje gång.)
Jag har för mig att sköterskan vanligtvis rengör armvecket först med någon form av desinficering. Det kändes lite skumt att hon bara började sticka.
Hon var överlag otrevlig mot mig och sina kollegor. När jag sa att de alltid kör med butterfly på mig eftersom jag har små, rullande kärl så började hon argumentera emot. Det händer aldrig annars utan de plockar helt enkelt fram en butterfly.
När jag skulle opereras stack de mig ungefär sju gånger eftersom det nästan är omöjligt att sätta infarter på mig. Det var flera sköterskor som försökte, inklusive narkossjuksköterskor, och de fick sätta dropp enbart för att hålla kärlet öppet.
Så knepiga är mina kärl så jag orkar inte dividera om det. Jag har dessutom stött på den här sköterskan förut när hon lyckades spräcka ett kärl och skyllde på mig fast jag satt helt still och gjorde som hon sa.
Det blev lite extra rant men min fråga är alltså om det är ett normalt förfarande?
Jag funderar på att lämna ett klagomål och undrar om det är något att ta upp.