• Anonym (Olycklig Ensamvarg)

Hur blir man av med sexdriften?

Jag är vad många här skulle anse som en riktig looser. Nämligen en man på 40+ som dessutom är långtidssjukskriven. Mitt utseende är inte till min fördel, inte heller min personlighet. Många skulle nog beskriva mig som en ensamvar.
    Pga tidigare erfarenheter har jag extremt svårt att lita på andra människor och släppa dem in på livet. Rädslan att bli dömd, avvisad eller sårad är allt för stor.
    Mitt självförtroende och min självkänsla kördes i botten redan i unga år och trots idogt arbete under många år har jag inte klarat av att resa mig och gå vidare sedan dess. 

Jag lever ett ensamt och tillbakadraget liv utan några nära vänner. Och som ni förstår finns jag inte heller på Tinder eller någon annan mötesplats för singlar. Jag har haft två längre förhållanden men inser nu att loppet är kört, jag har ingenting att erbjuda en blivande partner.
    Ensamheten och avsaknaden av närhet är periodvis blytung, men man lär sig att leva med det. Men sexdriften gör mig deprimerad på riktigt. Den är förknippa med så mycket frustration och en stark känsla av ensamhet, ångest och misslyckande. En känsla som jag inte kommer orka bära i ytterligare 30 år. 

Därför är frågan: Kan man på något sätt minska, eller allra helst bli av med sexdriften?

Innan diskussionerna går heta vill jag bara poängtera ett par saker:
    Jag bär inte på något kvinnohat. Jag betraktar mig inte som en incel och jag anser mig inte heller som något offer.
    Jag hoppas att någon har tips att delge, samt att tråden inte spårar ur till att bli en diskussion om icels och kvinnohat som så många andra trådar på FL. 

• Svar på tråden Hur blir man av med sexdriften?
  • Anonym (SSRI)

SSRI kan hjälpa. Både mot depression och kåthet.

• Anonym (Bra kandidat för)

Jag tror du är en bra kandidat för att kunna ha glädje av en någorlunda realistisk sexdocka. Jag menar inte det som en diss eller så, men det krävs förmodligen ensamhet och inget större hopp att kunna bryta den för att få ut något vettigt av att köpa en sådan. 

Den löser ju ingenting av själva ensamhetsproblematiken (tvärtom förvärrar förmodligen)  men jag tror den mildrar sorgen av den.

Bara ta en snabbkik på docklandet punkt se, kolla in utbud och priser. verkar det helt stört så ber jag om ursäkt.

Anonym (SSRI) skrev 2024-01-19 19:28:47 följande:

SSRI kan hjälpa. Både mot depression och kåthet.

Helt sant. Slarvigt av mig att inte nämna att jag i långa perioder har tagit SSRI. Tyvärr dödar det inte bara sexlusten utan även alla andra känslor. Jag blir som en robot, därför är det tyvärr inget alternativ. 
  • Anonym (SSRI)
    Anonym (Olycklig Ensamvarg) skrev 2024-01-19 19:39:02 följande:
    Helt sant. Slarvigt av mig att inte nämna att jag i långa perioder har tagit SSRI. Tyvärr dödar det inte bara sexlusten utan även alla andra känslor. Jag blir som en robot, därför är det tyvärr inget alternativ. 
    Jo, så är det ju tyvärr. Men du känns inte så glad ändå? Så tänker att det inte kanske inte gör så mycket? Du kanske kan testa andra varianter då de kan påverka oss olika. Men jag håller med, det är inte bara fördelar.
    Anonym (Bra kandidat för) skrev 2024-01-19 19:31:26 följande:

Jag tror du är en bra kandidat för att kunna ha glädje av en någorlunda realistisk sexdocka. Jag menar inte det som en diss eller så, men det krävs förmodligen ensamhet och inget större hopp att kunna bryta den för att få ut något vettigt av att köpa en sådan. 

Den löser ju ingenting av själva ensamhetsproblematiken (tvärtom förvärrar förmodligen)  men jag tror den mildrar sorgen av den.

Bara ta en snabbkik på docklandet punkt se, kolla in utbud och priser. verkar det helt stört så ber jag om ursäkt.

Det är inget att be om ursäkt för. Men jag tror inte att jag är rätt person för en docka. Dels har jag för dålig fantasi, dels skulle det spä på självföraktet och känslan av ensamhet och tomhet något kopiöst. Av precis samma anledning går även Flashlight bort. Och nej, det är inte aktuellt att gå till någon prostituerad. 

• Auditanne

Som någon sa - skaffa en docka. Tills dess du förbättrat dig själv på ett personligt plan. Det är inte bra för kroppen att försöka kväva dess fullt naturliga drifter. 

Bra att du inte går på antidepp längre. Själv skulle jag aldrig våga ta nåt som riskerar att beröva mig hela mitt livsväsentliga känsloregister. 

• Anonym (Granbarr)

Jag skulle råda dig till att på något sätt hitta en meningsfull hobby eller engagemang som på olika sätt upptar din tid. På så sätt kommer du slå minst två flugor i en smäll . Att hålla huvudet igång gör att du känner dig mindre ensam, mindre misslyckad,  mindre deprimerad och mindre kåt. 

Att isolera dig kommer tvärtom att öka alla dina känslor och öka dina hjärnspöken.  Vilket I slutändan kan vara väldigt förödande ur flera perspektiv.  Just nu är du inte en bitter incel men om du isolerar dig än mer med nån läskig medicin kommer du inom 1 år  förvandlas till den där hemska incelpersonen som kan göra större skada för dig själv. 

Antidepressiva tabletter kan vara mycket bra behandling men då behöver du samtidigt gå hos kurator, terapi  eller ta tag i andra typer av behandling.  Enbart tabletter och nåt läkarsamtal hjälper inte.  Kanske du behöver utredning för din psykiska ohälsa? Även om du lägger ner dejting och relationer behöver du fortfarande kunna fungera som människa i samhället med jobb och intressen. 

• Anonym (A)
    Anonym (Granbarr) skrev 2024-01-19 19:59:47 följande:

Jag skulle råda dig till att på något sätt hitta en meningsfull hobby eller engagemang som på olika sätt upptar din tid. På så sätt kommer du slå minst två flugor i en smäll . Att hålla huvudet igång gör att du känner dig mindre ensam, mindre misslyckad,  mindre deprimerad och mindre kåt. 

Att isolera dig kommer tvärtom att öka alla dina känslor och öka dina hjärnspöken.  Vilket I slutändan kan vara väldigt förödande ur flera perspektiv.  Just nu är du inte en bitter incel men om du isolerar dig än mer med nån läskig medicin kommer du inom 1 år  förvandlas till den där hemska incelpersonen som kan göra större skada för dig själv. 

Antidepressiva tabletter kan vara mycket bra behandling men då behöver du samtidigt gå hos kurator, terapi  eller ta tag i andra typer av behandling.  Enbart tabletter och nåt läkarsamtal hjälper inte.  Kanske du behöver utredning för din psykiska ohälsa? Även om du lägger ner dejting och relationer behöver du fortfarande kunna fungera som människa i samhället med jobb och intressen. 

Klokt skrivet
  • Anonym (Bra kandidat för)
    Anonym (Olycklig Ensamvarg) skrev 2024-01-19 19:44:04 följande:

Det är inget att be om ursäkt för. Men jag tror inte att jag är rätt person för en docka. Dels har jag för dålig fantasi, dels skulle det spä på självföraktet och känslan av ensamhet och tomhet något kopiöst. Av precis samma anledning går även Flashlight bort. Och nej, det är inte aktuellt att gå till någon prostituerad. 

Ah ok, förstår din känsla väldigt bra. Man får vara "lite speciell" tror jag för sexdocka. Jag är inte riktigt där ännu mentalt själv.

Men för rätt person, rätt tid i livet verkar det vara en bra grej. 
    Anonym (Granbarr) skrev 2024-01-19 19:59:47 följande:

Tack för ditt svar. Jag förstår hur du tänker. Men psykiatrin, samtal och mediciner är ett avslutat kapitel för min del. Jag har haft en mångårig kontakt som i stort inte har inneburit någon förbättring i mitt psykiska mående. Jag har gjort utredningar, (fått depression som diagnos) gått i långvarig terapi med flera olika psykologer och testat mediciner i oändlighet. Jag lyckas inte ta mig vidare.
    Jag har ett intresse/hobby som jag använder som förströelse i mån av tid och energi, det är dock ingen hobby som innebär att jag träffar människor trots att jag vistas mitt bland dem. 
Svar på tråden Hur blir man av med sexdriften?