Hur mycket får grannens barn störa?
Jag bor i en bostadsrätt, har bott här i 5 år. Mina grannar som bor under har bott här i 3 år.
De fick barn första året de bodde här. Barnet skrek hela tiden, vilket jag aldrig klagade på, bebisar skriker.
När barnet började gå så började helvetet. Ungen går på hälarna hela tiden. Detta var under covid, när jag var tvingad att jobba hemifrån hela tiden.
Jag förstår att barn rör sig. Men nu, 2024 är barnet 3 år. Mamman är föräldraledig med en ny bebis och 3-åringen. De går aldrig ut. De är inne hela dagarna. Barnet springer fram och tillbaka hela dagarna på hälarna. Från 8-20 varje dag. Hela tiden. Jag jobbar hemma 50% på min arbetsgivares order och kan inte bortse från ljudet av en elefanthjord när jag försöker att ha möten och prata med kollegor på länk.
Jag har ett barn på 12 år som också undrar vad de håller på med en trappa ner. Hen har blivit väckt 06 åtskilliga gånger på helger av grannens barn.
Häromdagen skrev jag till en av föräldrarna igen, att nu får de lugna ner sig. De tycker att jag "ska ha rimliga förväntningar på en aktiv 3-åring". Jag har rimliga förväntningar på DEM som föräldrar, att man hindrar sitt barn från att löpa amok i en lägenhet. Jag har aldrig låtit mitt barn stampa och vråla. Vi har bott i lägenhet hela livet. Hur kan man inte respektera sina grannar på detta sätt?