• Anonym (hjälp!)

Mitt livskärlek men han är upptagen, och med en gravid sambo

Behöver pepp i denna eländiga situation...

I början av sommaren blev jag om min bästa killkompis sen 10 år totalt dödskära i varandra. Det visade sig efter att vi setts på detta. mer romantiska vis i tre månader att hans sambo varit gravid hela denna perioden. När han tillslut berättade detta var han helt förkrossad. Han var så ledsen att han inte berättat tidigare men han kunde inte stå ut med tanken att förlora mig. Jag 39 år han 37 år och han har varit tillsammans med sin tjej i 17 år.

Att skaffa barn var aldrig på hans initiativ men eftersom hon är i vår ålder och verkligen ville ha barn så gick han med på det. Han hade aldrig trott att det skulle kunna bli han och jag då.. Det har även visat sig att han varit mer eller mindre kär i mig i alla dessa år men aldrig trott att jag skulle kunna bli kär i honom (det hade jag heller aldrig trott...) 

Vi har fortsatt att ses under dessa sex månader (aldrig legat, men hånglat, haft mysiga middagar , hörts varje dag osv) och han har funderat på hur man ska kunna lösa denna situationen. Han har landat i att han inte kan lämna henne när hon är gravid, men vill verkligen att det ska kunna bli han och jag. Finns det NÅGON form av lösning på detta? Kan det bli han och jag? Någon som varit med om liknande?

Han säger att han aldrig någonsin känt såhär strakt för någon och älskar mig sp mycket och är så kär i mig. Och jag i honom!

Säg att det kan finnas någon lösning!!?

• Svar på tråden Mitt livskärlek men han är upptagen, och med en gravid sambo
  • Anonym (Erfaren_man)

Jag tycker att hans sambo har sig själv att skylla. Om hon varit så oerhört naiv och godtrogen att hon inte fattade att han var attraherad av dig, och därmed accepterade att han hade en annan tjej som bästa vän, så kanske hon äntligen får sig en läxa nu. 

Och om du vill ha en framtid med ett otroget kräk, så varsågod. Snart gör han samma mot dig. 

• Anonym (SL)

Du visste det inte säger du men HAN visste. 
    Han inleder en vid sidan-relation med en vän när hans sambo är gravid...
    Inte hans initiativ att de skulle bli gravida...men snälla! 
    Är du så blind av förälskelse att du köper vilket skitbeteende som helst?

Ledsen Ts men mannen du beskriver är en skithög och du blir en skithög by proxy genom att delta i detta.

• Anonym (K)

Ja, lösningen är att ni bryter helt med varandra!!

• enfunderandeman

Vad är det för fel? På många av de vuxna människorna idag. Beter sig som 14 åringar. Fast man är en bra bit över 30. Kan varken behärska sig eller sina känslor. Man kan lätt tro attt det handlar om betydligt yngre människor

En del tror jag för sjutton, inte ens vet vad riktiga känslor är. Byter partner och känslor hux flux, som en annan byter kallingar.

Men grattis, ni låter som ni verkligen förtjänar varandra. Den ena är otrogen emot sin gravida tjej, och du har kommit på att efter ett decennium. Så är du kär i din killkompis. Vad kan gå fel? Låter som ett utmärkt upplägg

Är så fruktansvärt glad att jag inte har dessa besvär. Människor överlag idag , är inte kloka. Att vara singel , är nog ett sundhetstecken i dessa dagar lmao 

• Anonym (C)

Du ska släppa den mannen. Du ska inte ha något med honom att göra. Han är gravid med sin kvinna. De planerar sitt liv tillsammans. Han slår blå duster i ögonen på dig. Gå vidare. Förnedra inte dig mer. 

• FillippaFL
    enfunderandeman skrev 2024-01-21 16:41:37 följande:

Vad är det för fel? På många av de vuxna människorna idag. Beter sig som 14 åringar. Fast man är en bra bit över 30. Kan varken behärska sig eller sina känslor. Man kan lätt tro attt det handlar om betydligt yngre människor

En del tror jag för sjutton, inte ens vet vad riktiga känslor är. Byter partner och känslor hux flux, som en annan byter kallingar.

Men grattis, ni låter som ni verkligen förtjänar varandra. Den ena är otrogen emot sin gravida tjej, och du har kommit på att efter ett decennium. Så är du kär i din killkompis. Vad kan gå fel? Låter som ett utmärkt upplägg

Är så fruktansvärt glad att jag inte har dessa besvär. Människor överlag idag , är inte kloka. Att vara singel , är nog ett sundhetstecken i dessa dagar lmao 

Så himla klokt skrivet. Kan verkligen inte instämma mer. Som vuxen får man ta ansvar för sina känslor. Även om man inte kan styra känslorna, så kan man verkligen styra hur man agerar.
  • Anonym

Bestäm dig för att inte lägga ditt liv i händerna på en man som ljuger, är otrogen och väntar barn med sin etablerade partner.
    Köp en biljett till kanarieöarna.
    Njut av solen, dina tår i sanden och kall apelsinjuice.
    Starta om!

• Anonym (Japp.)
    Anonym (hjälp!) skrev 2024-01-21 15:53:07 följande:
    Ska tilläggas att vi sen två veckor inte haft någon kontakt alls för jag sa att han behöver fokusera på att föda sitt barn och vara närvarande där. 

Och det här är inget jag är stolt över och önskar såklart att hela situationen var en annan. Men kärleken blev så stark och den är svår att styra.
    Du skall dessutom inte "swoopa in" och säga grattis osv. förrän tidigast några veckor efter förlossningen. Första tiden skall tydligen vara viktig för en mans anknytning till sitt barn och även till barnets mor av nån manspsykologisk/mansbiologisk orsak, om du får honom att fantisera om att ligga med dig istället under just den tiden istället för fokus på mamma och bebis tror jag det kan ha en viss negativ inverkan.
  • Anonym (X)

Skulle du kunna ha ett förhållamde med honom lm det börjat så smutsigt?
    För min del skulle jag skämmas över att jag hjälpt en kompis vara otrogen mot sin gravida sambo.

• Anonym (Fy)

Ts, finns inga ursäkter. Han är ett jävla billigt mähä
    och att du vill ha ngn som bedrar sin gravida fru efter 17 år? 

Svar på tråden Mitt livskärlek men han är upptagen, och med en gravid sambo