• Anonym (Nea)

Är han otrogen?

Hej, jag har ett problem. Mitt underliv har vid två tillfällen på en månad luktat riktigt illa någon dag efter samlag. Jag har köpt lactal balans på apoteket och testat den och den hjälpte jättebra. Nu har jag samma problem igen och börjar undra om min kille är otrogen då det här är väldigt nytt och ovanligt för mig. Kan man få obalans i underlivet om ens partner vart otrogen? Eller oroar jag mig i onödan? När jag tog upp detta med min kille sist så sa han att JAG vart otrogen?!? Blev helt paff för det har jag verkligen inte. 

• Svar på tråden Är han otrogen?
  • Anonym (X)

Du har anklagat honom för otrohet en gång tidigare men inte varit hos gynekolog?

• Anonym (Nea)

Menar alltså: jag tog upp att mitt underliv luktade, inte att han vart otrogen. Det tänkte jag inte ens på då. Och han sa då att jag vart otrogen o att det är därför jag luktar :/

• Anonym (Göran)

Hans svar är märkligt. Inte den första anledningen man tänker på. Det finns många andra anledningar. 

snoka var uppmärksam för anteckningar uppmärksamma avvikelser mot nu och då. Samla info. Jag avskyr otrohet. 

• Anonym (Annika)

Är den här killen en rätt ny relation du har sex med?

Av någon konstig anledning händer det ibland att jag får Bakteriell Vaginos vid en ny sexuell kontakt,behöver inte komma direkt utan efter någon månad. Lite olika.
    Läste någonstans att min och killens bakterier krockar och orsakar detta.
    så jag skulle inte misstänkta otrohet direkt?

• Anonym (Nea)

Nej, det är det som är grejen. Vi har vart tillsammans i flera år och jag har aldrig haft det problemet med honom förrän nu. Därför blir jag misstänksam. Att han ligger med någon annan och att det orsakar obalans hos mig, och att han anklagade mig för att ha vart otrogen bara för jag sa att mitt underliv luktar. Konstig reaktion.

• Anonym (Annika)
    Anonym (Nea) skrev 2024-01-21 17:31:06 följande:

Nej, det är det som är grejen. Vi har vart tillsammans i flera år och jag har aldrig haft det problemet med honom förrän nu. Därför blir jag misstänksam. Att han ligger med någon annan och att det orsakar obalans hos mig, och att han anklagade mig för att ha vart otrogen bara för jag sa att mitt underliv luktar. Konstig reaktion.

Det där har jag ingen erfarenhet kring?vilka fler orsaker som kan ligga bakom?men skulle absolut ta reda på det.
  • Anonym (Annika)

Hittade detta.

Många får besvär framförallt efter mens och efter samlag, då är miljön i slidan mindre sur. Stress, antibiotika och täta samlag kan också öka risken. Att tvätta sig för mycket, framförallt inne i slidan kan också störa bakteriebalansen och göra att man lättare får bakteriell vaginos.22

• Anonym (Beror på)

Han kan ha varit otrogen utan att det påverkar ditt underliv. Ditt underliv kan vara påverkat utan att han har varit otrogen.

Om man får besvär med ph-värdet och misstänker att killen varit otrogen, ja då har man dels att jobba med sig själv och man har verkligen ingen stabil relation, antingen pga ens egna tankar eller att killen tidigare visat sig opålitlig.

• Anonym (L)

Så du får problem med ditt ph-värde och det du gör då är att anklaga din kille för otrohet? Herregud, du har verkligen tillitsproblem. Gör slut så han kan hitta en kvinna som litar på honom, du låter inte helt frisk.

• Anonym (Beror på)
    Anonym (L) skrev 2024-01-21 18:24:47 följande:

Så du får problem med ditt ph-värde och det du gör då är att anklaga din kille för otrohet? Herregud, du har verkligen tillitsproblem. Gör slut så han kan hitta en kvinna som litar på honom, du låter inte helt frisk.

Om rätt ska vara rätt så är det ju han som anklagat ts, men hon i sin tur tror ju att han har varit det så de är lika illa.
Svar på tråden Är han otrogen?