• Anonym (Nea)

Är han otrogen?

Hej, jag har ett problem. Mitt underliv har vid två tillfällen på en månad luktat riktigt illa någon dag efter samlag. Jag har köpt lactal balans på apoteket och testat den och den hjälpte jättebra. Nu har jag samma problem igen och börjar undra om min kille är otrogen då det här är väldigt nytt och ovanligt för mig. Kan man få obalans i underlivet om ens partner vart otrogen? Eller oroar jag mig i onödan? När jag tog upp detta med min kille sist så sa han att JAG vart otrogen?!? Blev helt paff för det har jag verkligen inte. 

• Svar på tråden Är han otrogen?
  • Anonym (Nea)

Ja, jag är väl helt sjuk i huvudet då. Det är han som anklagat mig, jag har aldrig anklagat honom. Jag är misstänksam då han visat sig vara opålitlig förut och för att hans reaktion var att anklaga mig direkt, so what? Har hört att om du helt plötsligt får obalans och du har inte en ny partner, eller har sex med flera personer så kan din partner ha vart otrogen. Ni är så himla arga här, ta det lugnt.

• Anonym (Farbror Morgan)

Det lät som ett udda svar.
    Vissa Personer när dem blir påkommen anklagar den andre för det dem gör o förvirra dem o få dem o skämmas o sluta lita på sin magkänsla, instinkt. 
    Men det kan även vara att han blev paranoid och tänkte samma om dig, kanske blev han misstänksam o nojig då du tog upp otrohet.

• Anonym (Otrogen kille)
    Anonym (Nea) skrev 2024-01-21 17:09:31 följande:
    Är han otrogen?

Hej, jag har ett problem. Mitt underliv har vid två tillfällen på en månad luktat riktigt illa någon dag efter samlag. Jag har köpt lactal balans på apoteket och testat den och den hjälpte jättebra. Nu har jag samma problem igen och börjar undra om min kille är otrogen då det här är väldigt nytt och ovanligt för mig. Kan man få obalans i underlivet om ens partner vart otrogen? Eller oroar jag mig i onödan? När jag tog upp detta med min kille sist så sa han att JAG vart otrogen?!? Blev helt paff för det har jag verkligen inte. 

Detta är precis vad som hände med min ex-tjej varje gång jag var otrogen med en ny tjej. Då blev det obalans i bakterifloran i f...tan och det blev svampinfektioner som luktade illa. Ofta fick tjejen som jag var otrogen med ungefär samma lukt. Efter ett tag synkade bakterierna så det funkade bra med båda, tills jag började strula med en tredje tjej. Då började båda de tidigare tjejerna lukta illa igen.

Det BEHÖVER förstås inte bero på att din kille är otrogen, men detta är som sagt exakt det som hände när jag hade en slampig period och låg runt fast jag hade sambo.
  • Anonym (Beror på)

Kan ge ett annat perspektiv. Jag har fått förändrad ph-balans/doft under perioder när jag inte har haft sex alls, så det måste inte bero på otrohet!

• Tukt

Tänker att det nog inte bara är underlivet som är ett problem. Kanske behöver ni jobba även på er tillit. 

• Hjelm

Det är betydligt större chans att du fått problem med underlivet utan att han varit otrogen, än att du skulle få problem med underlivet pga hans otrohet.

Gå till gynekologen.

• Anonym (Göran)

Det kanske kan vara pga ålder ibland förändras kvinnan naturliga balans med åldern. Tvättar din man sin snopp med tvål. 

jag gjorde det och det påverkade min särbos underliv. När jag slutade med det upphörde hennes problem. 

men svaret din man gav dig var märklig. 

• Mimosa86
    Anonym (Otrogen kille) skrev 2024-01-22 10:08:36 följande:
    Detta är precis vad som hände med min ex-tjej varje gång jag var otrogen med en ny tjej. Då blev det obalans i bakterifloran i f...tan och det blev svampinfektioner som luktade illa. Ofta fick tjejen som jag var otrogen med ungefär samma lukt. Efter ett tag synkade bakterierna så det funkade bra med båda, tills jag började strula med en tredje tjej. Då började båda de tidigare tjejerna lukta illa igen.

Det BEHÖVER förstås inte bero på att din kille är otrogen, men detta är som sagt exakt det som hände när jag hade en slampig period och låg runt fast jag hade sambo.
    Och du reflekterade aldrig över att använda kondom och skydda kvinnorna mot svamp, infektioner och könssjukdomar?

Låter otroligt empatilöst
  • Anonym (Samma här och min man var otrogen)

Kom bara in här för att googla på fenomenet då jag har varit med om det samma. Dock var min man otrogen så ja jag tror att ett samband kan finnas. 

Började helt plötsligt lukta rutten fisk efter samlag. riktigt riktigt illa. (Luktade genom byxor och allt) Aldrig luktat illa innan under våra 12 år tillsammans. Samtidigt som detta hände hade han sedan några månader börjat bete sig skumt, släppte inte telefonen ur sikte, Tog tom med den in i badrummet, gick ner massor i vikt, blev mån om sitt utseende, betedde sig annorlunda i sängen, aldrig hemma, missade så mycket med barnen, sena möten, ?jobbresor? osv osv. Blev vansinnig när jag konfronterade honom med hans nya beteenden. Hur kunde jag anklaga honom för otrohet, han hade sååå mycket på jobbet. Thats it!! Jag ramlade senare över bevis och han erkände allt. Orkar inte gå in på detaljer. Mitt liv är förstört? 

• Anonym (Berit.)

Ja att han svarar med att du skulle ha varit otrogen stärker sannolikheten att han projicerar. En liten misstanke om att han kanske är otrogen skulle väckas i mig när han svarar på ett så udda sätt.

• Anonym (Kanske)

Hur har det gått Ts, har du kommit fram till något?

Hans reaktion var märklig men även obalanser kan leda till BV. Om man tvättar sig för mycket ( särskilt med tvål, använder trosor som inte luftar bra) etc. 

Svar på tråden Är han otrogen?