Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Klippte bonusbarnets hår?

Tror inte att det är så mycket mer att tillföra denna tråden men när jag och mitt ex hade vv så stämde vi enkelt bara av med varandra,  "hej, jag tänkte ta nn till frisören i helgen" och så kunde man ju ha en dialog vad som är "ok" och inte, varför kan man inte kommunicera bättre helt enkelt?

Ts, du behöver inte be om ursäkt för att du tog barnet till frisören men jag tycker att det vore schysst att ändå ta kontakt med mamman och förklara varför och att det inte var illa ment, be om ursäkt för att du inte stämde av med henne, håret växer ut igen och i fortsättningen så kan ni ha dialogen i förväg, hon hade säkert reagerat helt annorlunda om hon var medveten om detta, tänk själv om du ska hämta ditt barn och håret är avklippt utan förvarning, jag personligen hade blivit sur för det och inte för själva håret.

Sen när barnet är större så slipper man ju dessa diskussioner som kan verka löjliga och energikrävande 

• Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2024-01-23 18:54:36 följande:

Tror inte att det är så mycket mer att tillföra denna tråden men när jag och mitt ex hade vv så stämde vi enkelt bara av med varandra,  "hej, jag tänkte ta nn till frisören i helgen" och så kunde man ju ha en dialog vad som är "ok" och inte, varför kan man inte kommunicera bättre helt enkelt?

Ts, du behöver inte be om ursäkt för att du tog barnet till frisören men jag tycker att det vore schysst att ändå ta kontakt med mamman och förklara varför och att det inte var illa ment, be om ursäkt för att du inte stämde av med henne, håret växer ut igen och i fortsättningen så kan ni ha dialogen i förväg, hon hade säkert reagerat helt annorlunda om hon var medveten om detta, tänk själv om du ska hämta ditt barn och håret är avklippt utan förvarning, jag personligen hade blivit sur för det och inte för själva håret.

Sen när barnet är större så slipper man ju dessa diskussioner som kan verka löjliga och energikrävande 

Ähh... glöm det här förresten, läste lite mer i tråden och det är nog själva håret hon är förbannad över.

Om du vill så kan du ju bara skicka ett sms och skriva typ "jag ber om ursäkt för att jag inte kollade med dig innan men barnet jag och pappan hade en dialog och alla kom fram till att det är bättre då det är sådana problem med att sköta håret, jag ber återigen om ursäkt men det växer ut igen och nästa gång så kollar jag med dig först, hoppas att vi kan lämna det här bakom oss och gå vidare" men det är väl mest för att hon ska lugna ner sig tänker jag, om du inte vill så skit I det :) pappan bör iaf skicka iväg ett sms om att han förstår att hon är upprörd men nu hindrar hon faktiskt umgänget
  • Anonym (...)
    Hermis123 skrev 2024-02-27 19:10:30 följande:

Alltså, vad hemskt.   Ni som säger att det bara är hår, kan inte ha långt hår.
    Från eget perspektiv, jag har alltid varit tjejen med långt och vackert hår och hatade som barn att bli klippt kort.  Min mamma klippte av allt mitt hår när jag fick löss en gång och jag var så ledsen och kände mig så ful i flera år tills mitt hår kom tillbaka.  Ärligt talat, jag kan inte förstå hur man får för sig att klipp av en lite flickans långa fina hår utan att fråga hennes egna mamma?   Du sa att du fick ok av pappan, men hans visste inte heller att du skulle kapa av allt hår. Att gå till frisören och klippa topparna/ rensa allt slitna hår är en helt annan sak än att kapa av hela håret.  Jag tycker att detta är något mellan mor och dotter!  Visst har pappor också rätt att säga till om sina barn, men sällan är dom engagerade eller har förståelse för sina döttrars hår.  
    Hår är inte något oviktigt för en kvinna/tjej. Kvinnor idag betalar 5000 - 6000 för att sätta in låtsas hår för att få vackert långt hår. Det är faktiskt ganska stor del av kvinnors/ flickors identitet.  INTE ALLA såklart, men för många av oss.  Sen hur man borstar en flickas hår?  Är du säker på att det är håret det är fel på ?  Eller är du för hårdhänt mot henne?   Det bästa är att låta håret vara mellan mor och dotter om ni inte vill ha bråk!

Är det du som är mamman eller, reagerar lika rabiat? Du verkade missa att flickan själv var med på noterna
Svar på tråden Klippte bonusbarnets hår?