Öppet förhållande
Jag har levt tillsammans med min man i över 40 år och vi har ett stabilt förhållande och trivs tillsammans och känner oss trygga med varandra. .För knappt tio år sen började vi båda känna att det blev lite slentrian över vårt sexliv och det slutade med att vi bestämde oss för att ha ett så kallat öppet förhållande. Jag ville bara inte veta när och med vilka min man låg med.
För några år sen berättade han att han hade legat med en tjej som arbetar i vår butik. Hon är mycket yngre än oss. Det kändes lite konstigt till att börja med men min man och jag började prata om det lite mer öppet med varandra. Han hade tydligen också pratat med henne om att jag visste men hon och jag pratade aldrig om det.
Han tog initiativet till att vi skulle bjuda med henne till vårt fritidshus i skärgården. Då blev det ofrånkomligt att vi kom att prata om sex och vi är öppna om vår relation. Hon och jag trivs bra tillsammans och har inga problem i vår relation. Men vi har aldrig sex alla tre tillsammans. Däremot har han sex med en av oss medan den andra gör något annat men ändå finns i huset. Ibland händer det att de går in i sovrummet när vi tittar på TV och jag kan då höra dem där jag sitter. Jag måste medge att jag blir lite upphetsad av det jag hör men vill inte delta. När de är klara kan de komma ut och sätta sig framför TV:n igen och det är inga hard feelings.
Är vårt förhållande speciellt eller är det någon som känner igen sig i den här relationen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-01-23 19:18
Det vore spännande att höra hur andra gör.
Vill du helst vara ovetande.
Vill du finnas i närheten
Pratar ni om det efteråt