Inlägg från: Postman |Visa alla inlägg
  • Postman

Kronisk bihålsinflammation

Intressant att läsa i tråden. Jag har fått problem med bihålorna sen innan jul, får värk på väster sidan av näsan, känner att det ömmar ovanför ögonen och blir inte av med det. Det konstiga är att det kommer och går, vissa dagar värk, vissa bara lättare värk och ibland knappt inget. Det gör också att det till och från slår lock för ena örat, ibland båda och det är sjukt frustrerande.

Kör också med Momentasone Teva, det hjälper inte helt men det lindrar i alla fall. Värst är att sova när man är täppt i näsan. Har funderat på att söka för det igen men orkar inte gå en rond med en håglös läkare på vår usla vårdcentral.

• Postman
    Tecum skrev 2024-01-22 18:58:09 följande:
    Välkommen i gänget, det är typiska symptom. Särskilt det där att det kommer och går, ena dagen tror man att man håller på att bli frisk, nästa dag är man sämre igen.

Jag fuskar och tar Nezeril innan jag lägger mig på kvällen, då sover jag bättre. Det är visserligen inte bra att ta Nezeril i långa perioder men som sagt, nöden har ingen lag.
    Tack, jo jag fuskar med lite då och då bara för att få djupsömnen så man orkar med men jag försöker undvika näsdroppar då jag omedelbart blir beroende och blir sen än mer täppt i näsan, till slut måste jag ta näsdroppar mot näsdropparna :(

Fattar inte vad som är knas, galet jobbigt är det.
Svar på tråden Kronisk bihålsinflammation