Få bebis att sluta nattamma
Jag har en dotter som är 8 månader. Vi har alltid samsovit och har alltid funkat Utmärkt. Dvs sömnen har aldrig varit ett problem då hon kanske vaknat var fjärde timme, vi har då liggammat o hon har somnat om igen. På dagarna somnar hon i vagnen, när man bär eller ibland bara i famnen. De senaste veckorna har vi som vanligt ammar k sängen men jag tycker öndå hon släpper bröstet innan hon somnar helt o h vänder då sig om och det räcker att man håller handen så somnar hon. På natten sedan vaknar hon kanske 2 gånger o vill ha bröstet men släpper efter kanske någon minut bara så känns ibland som det mer är i sömnen.
matt sluta Samsova är inget jag direkt tänkt göra. Jag vill heller inte göra något metod som går ut på att hon får skrika sig till sömns. Däremot undrar man ju lite om det hade funkat att söva utan att amma. är det något som haft på liknande sätt?
det känns ju öndå som det blir mindre o mindre o vid vissa tillfällen har det funkat att enbart hålla om och hon har då somnat. Är det någon som har något tips ? Eller blir det bättre ju äldre de blir ? Är detta normalt vid 8 månader? Man läser ju att de ska sluta nattamma?