• Bubbligoglad

Vi som genomgår IVF 2024

Hej på er! 

Den 9/1 startade vi vårt andra försök IVF. Förra försöket blev gonal-f då blev det ingen återföring då inga embryon delade sig som de skulle.

Detta försök började vi med 187,5 menopur, gick upp till 200 efter första UL därefter ner till 150. Då jag var/är i riskläget för överstimulering fick jag efter blodprov reda på att jag skulle ta Gonapeptyl istället för orvitrell 36h innan.

Idag har vi haft äggplock, mår väldigt bra och de plockade ut 18 ägg, var livrädd att det skulle bli totalfrys men idag efter äggplocket bestämde de i alla fall att det ska bli en färsk återföring och jag fick ta orvitrellaprutan efter äggplocket istället. vet i nuläget inte vilket dag det bli för återföring men hoppas hoppas att något embryo delar sig och att vi kan få uppleva en återföring!!!

• Svar på tråden Vi som genomgår IVF 2024
  • Björkenli

Jag börjar känna att jag kanske måste anstränga mig för att hitta någon annan lösning än insemination i Danmark,  om jag bara får en äggblåsa...
    Då ger ju vanlig insemination lika stor chans...
    Har läst i en annan tråd om ett lesbisk par som frågade en gammal studiekamrat om han kunde vara donator, och som skrev att han kunde vara donator till fler. 

Jag lär ju behöva göra detta typ 6 gånger så är ju sjukt mycket pengar....

Har börjat leta i tankarna om det finns någon manlig vän jag kan fråga.. Men fattar ju att det är liten sannolikhet att personen ska vilja ställa upp..

• Joy77
    Waiting for frozen embryo transfer after 1st IVF failed. 

1st IVF Cycle - July 2023. 
    13 eggs retreived. 7 Fertilized. None servived day 5.
    Day 3 Embryo transferred but started bleeding from day 10 after embryo transfer. Resluted in Negative pregnancy.
    Reason given by IVF clinic: Male fertility issue. Sperm DNA fragmentation.
    Put my spouse on medication for DNA fragmentation for 90 days.

2nd IVF Cycle ? Jan 2024.
    7 eggs retrieved. 4 fertilized by ICSI. 2 survived in Freezer after Day 5.

I am yet to start the frozen embryo transfer as the Doc suggested to not do it same month.
    AMH -5

I am scared on when should I do my next transfer. Should I wait for few months before the transfer as I have only two in freezer or should I continue after one full cycle(I am yet to bleed after egg retriever in Jan 2024).

Anyone went through same path? When did you guys did you frozen embryo transfer in which cycle after egg retrieval?

Looking for some success stories and suggestions. 
  • Björkenli

Joy77

Congrats on getting 2 5 days to the freezer!!
    I unfortunately have no experience. 
    I got a 3 days back in December but it didn't take. The ET was on the same cycle. 
    I would trust the doctors regarding the decision on when putting it back. 
    I'm sure they'll check if the endometrium looks good to do an ET also. 

• Joy77

Thank you for your reply.
    I have been undergoing treatment from Eliva clinic but now I got to know they are no longer part of Region Stockholm. This means I had to change my clinic or I can continue with them but I have to pay 4000 SEK for embryo transfer. This is so weird situation. 
    Anyone changed the IVF clinic after 1st IVF cycle? 
    Any suggestion for a good IVF clinic. 
     - Sofiahemmet or Livio Kungsholmn are my choices. 
  • Manifesting2024

Jag började min IVF i höstas, fick ett kemiskt direkt och sen tog det två månader för HCG-nivåerna att gå ner för att kunna göra ett nytt försök.
    Fick äntligen göra ny insättning precis innan jul. Gick bra i 9 nio veckor...

Jag har precis haft ett uteblivet missfall efter min andra insättning (första frusna).
    Var i vecka 9+3, fostrets hjärta slutade slå några dagar innan. Upptäcktes på mitt andra uppföljningsultraljud då hjärtat slog på första, men fostret var lite litet.

Jag har känt mig så otroligt ensam, även i chat-grupper då ingen knappt ens svarar på mina inlägg. 

Läkaren som skulle se mig angående avslut var så okänslig och sa att jag fått missfall för mina ägg är gamla. Jag känner mig så värdelös. Jag har fler blasto kvar i frysen (6) men känner nu att alla kommer vara värdelösa och att jag bara kommer ha massa traumatiska missfall från och med nu för jag är 41. Som om hon pikade mig att jag borde ge upp för jag är så gammal.
    Jag är så ledsen och känner mig så övergiven. 

• Manifesting2024
    Joy77 skrev 2024-02-04 21:19:10 följande:

Thank you for your reply.
    I have been undergoing treatment from Eliva clinic but now I got to know they are no longer part of Region Stockholm. This means I had to change my clinic or I can continue with them but I have to pay 4000 SEK for embryo transfer. This is so weird situation. 
    Anyone changed the IVF clinic after 1st IVF cycle? 
    Any suggestion for a good IVF clinic. 
     - Sofiahemmet or Livio Kungsholmn are my choices. 
    I'm doing Livio Kungsholmen. Overall I think they've been pretty good, except, ironically, the barnmorska who did the ultrasound when I found out my fetus had died. I felt she was a bit aloof, which made it worse.
  • Björkenli

Joy7
    Any risk of moving the embryo to another clinic..?
    If there's any doubt about that I'd just go for the 4000 sek.

• Smörblomman24
    Manifesting2024 skrev 2024-02-04 21:26:09 följande:

Jag började min IVF i höstas, fick ett kemiskt direkt och sen tog det två månader för HCG-nivåerna att gå ner för att kunna göra ett nytt försök.
    Fick äntligen göra ny insättning precis innan jul. Gick bra i 9 nio veckor...

Jag har precis haft ett uteblivet missfall efter min andra insättning (första frusna).
    Var i vecka 9+3, fostrets hjärta slutade slå några dagar innan. Upptäcktes på mitt andra uppföljningsultraljud då hjärtat slog på första, men fostret var lite litet.

Jag har känt mig så otroligt ensam, även i chat-grupper då ingen knappt ens svarar på mina inlägg. 

Läkaren som skulle se mig angående avslut var så okänslig och sa att jag fått missfall för mina ägg är gamla. Jag känner mig så värdelös. Jag har fler blasto kvar i frysen (6) men känner nu att alla kommer vara värdelösa och att jag bara kommer ha massa traumatiska missfall från och med nu för jag är 41. Som om hon pikade mig att jag borde ge upp för jag är så gammal.
    Jag är så ledsen och känner mig så övergiven. 

Beklagar allt du gått igenom, den här resan är nog påfrestande som den är :( ge inte upp på de äggen du har i frysen! Otroligt bra med så många. Försök samla kraft igen och gör en återföring. Hoppet är det sista som lämnar och den dumma läkaren du var hos som pikade om din ålder borde genast lämna sitt jobb. Usch vad irriterad man blir. Jag har läst om fler som haft halvdan kvalitet på äggen men ändå lyckats! Håller tummarna för dig Hjärta
  • Mikkans

Idag ska jag på mitt första ultraljud inför FET. Sjukt nervös om slemhinnan är tjock nog ännu.. kör stimulerad cykel med 6mg progynon/dag just nu!

• Manifesting2024
    Smörblomman24 skrev 2024-02-05 07:17:33 följande:
    Beklagar allt du gått igenom, den här resan är nog påfrestande som den är :( ge inte upp på de äggen du har i frysen! Otroligt bra med så många. Försök samla kraft igen och gör en återföring. Hoppet är det sista som lämnar och den dumma läkaren du var hos som pikade om din ålder borde genast lämna sitt jobb. Usch vad irriterad man blir. Jag har läst om fler som haft halvdan kvalitet på äggen men ändå lyckats! Håller tummarna för dig Hjärta
    Tack för snälla ord. Har verkligen behövt någon som visar lite hopp i all negativitet. Även om den största negativiteten har jag mot mig själv. Ska träffa en sjuksköterska imorgon om att få sen en psykolog för att kunna bearbeta allt som hänt mig de senaste dagarna.
Svar på tråden Vi som genomgår IVF 2024