• kajsa 2

Kvinnor alkohol o bilkörning

denna fråga är till kvinnor
    hur mycket vågar ni dricka om ni ska köra.
    o har ni nångång varit osäkra om ni druckit för mycket för o köra men kört ändå. 

• Svar på tråden Kvinnor alkohol o bilkörning
  • felix le chat
    Anonym (Q) skrev 2024-01-22 16:10:53 följande:

Jag kan ta ett glas vin på eftermiddagen och sen köra bil 5-6 timmar senare, när jag vet det lämnat kroppen för länge sen. Men är ytterst försiktig med sånt och det sker extremt sällan.

Jag har en dräger alkometer.

Dricker jag ett glas vin eller en öl så tar det drygt en timme att blåsa under
    0.2 promille

• Anonym (Inget)
    kajsa 2 skrev 2024-01-22 15:56:33 följande:
    är det mera tillåtet i andra länder o köra alkoholpåverkad
    Olika länder har ju olika lagstiftning. Sverige har 0,2. Där jag bor är den 0,8.
  • Tow2Mater
    Anonym (Inget) skrev 2024-01-22 16:21:17 följande:
    Olika länder har ju olika lagstiftning. Sverige har 0,2. Där jag bor är den 0,8.
    Ja Sverige är ju absurt, inte ens en halv lättöl kan man ju dricka om man vill vara laglig.
  • Fjäril kär

Att andra länder har högre gräns för rattfylla säger ju noll egentligen när vi alla vet exakt hur mycket 0,2 kan ställa till med i trafiken.  Är verkligen det nåt att skryta med att man får köra på 0,8? Rätt många människor är ju faktiskt uppenbart full vid den promillen. 

Den som blir påkörd och dör skiter väl i om den som körde hade 0,2 eller 0,8... är man död är man död. Promille som promille. Same same.  

• felix le chat
    Fjäril kär skrev 2024-01-22 16:45:54 följande:

Att andra länder har högre gräns för rattfylla säger ju noll egentligen när vi alla vet exakt hur mycket 0,2 kan ställa till med i trafiken.  Är verkligen det nåt att skryta med att man får köra på 0,8? Rätt många människor är ju faktiskt uppenbart full vid den promillen. 

Den som blir påkörd och dör skiter väl i om den som körde hade 0,2 eller 0,8... är man död är man död. Promille som promille. Same same.  

Dom som ställer till det i trafiken pga onykterhet har MYCKET högre än 0.2
    0.199 är lagligt.
  • Anonym (Inget)
    Fjäril kär skrev 2024-01-22 16:45:54 följande:

Ursäkta, men vem skryter?
  • EnAnonumius

Vågar?
    Alltså de säger ju att de inte finns dumma frågor.
    Men jag får faktiskt säga att ibland så kan de komma, och denna fråga är faktiskt en "dum fråga" egentligen.

Rätt så dumt att dricka om man har körkort och bil.. Men men det finns ju vissa som inte är rädda om sitt körkort.

Hade jag haft körkort själv så had jag aldrig druckit om jag skulle kära bil hem. Då jag skulle värdesätta mitt körkort mer än ett glas alkoholhaltig dryck.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (H)

Ska jag köra dricker jag inte alkohol. Är ju bara onödigt. 

Att bli av med körkortet, som någon skrev om, är verkligen inte det värsta som kan hända om man kör alkoholpåverkad. Jag är noga med att inte köra när jag är trött också. 

• Anonym (Drabbad)

Men hur i h...e kan alkohol vara så viktigt? 

Svar på tråden Kvinnor alkohol o bilkörning