Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

Varför är reklamen full med fläskberg?

Anonym (fetmabullar) skrev 2024-01-23 22:05:34 följande:
    Därför att fetma och övervikt är normaliserat.
    Huvudet på spiken. Plus att samhället har blivit så himla PK.  Skulle det bara vara snygga , smala modeller skulle alla tjockisar gnälla och klaga istället för att ta tag i sin vikt och bli snygg.
  • Anonym (Rob)
    Auditanne skrev 2024-01-24 00:25:44 följande:

Lite ironiskt att män klagar på tjocka kvinnor när det finns fler överviktiga män än kvinnor i detta land. 

Det finns många överviktiga män helt klart. Men det stämmer inte att det finns fler överviktiga män.  Då män har mer muskler och muskler väger mer.

Hälften av alla normalviktiga kvinnor är i själva verket överviktiga då BMI inte stämmer på kvinnor.

www.svd.se/a/LlWqEQ/bmi-far-kritik-manga-normalviktiga-har-ohalsosamt-mycket-bukfett

traningslara.se/50-av-alla-tjejer-och-kvinnor-ar-overviktiga-trots-normalt-bmi/
  • Anonym (Rob)
    Auditanne skrev 2024-01-24 00:42:56 följande:
    Hur vet du att ett för högt BMI hos män beror på muskler och inte överflödigt fett?
    För att män generellt har mer muskelmassa än kvinnor. 

För det andra bryr sig inte kvinnor lika mycket om mäns vikt som män gör om kvinnors vikt.  För kvinnor är det viktigaste att mannen är lång om vi går till utseende mässiga attribut.  
  • Anonym (Rob)
    Mrs Moneybags skrev 2024-01-24 05:11:18 följande:

Se dig omkring. Det är ytterst få män som är muskulösa till den grad att de har högt BMI pga detta. De flesta har daller, ölmage, stora lår, tjocka halsar etc. Det är inte muskler. Har du något som dallrar är det inte en muskel. Hänger något över skärpet, då är det inte muskler. Det är inte svårare än så.

BMI stämmer på de allra flesta. 

Det kan jag hålla med om... 
    Men de flesta kvinnor är feta redan innan bmi visar övervikt. Just pga att kvinnor har mindre muskelmassa.  
    Det är extremt sällsynt du ser en kvinna med bmi 23-24 som inte har en massa dallrande fläsk över hela kroppen. 
  • Anonym (Rob)
    Xenia skrev 2024-01-24 19:19:33 följande:
    Vem säger att man blir snygg (och hälsosam) bara för att man blir smal? Man kan vara smal, "normal" och rundnätt utan att ha dålig hälsa.

Dessutom är det så vanligt att det är normalt att väga mer när man blir äldre. Ämnesomsättningen förändras. Och det är faktiskt inte hälsosamt att vara mager när man blir gammal, större risk för benskörhet och brutna lårbenshalsar etc.
    Jag ser inte 70+ som snygga oavsett om de är smala.   Snyggast är man i 20-års åldern. 

Upp till 60 år bör man kunna hålla sig smal och hälsosam iaf.
  • Anonym (Rob)
    Xenia skrev 2024-01-24 19:38:35 följande:
    Men alla ni fettfobiska, menar att ni att alla överviktiga människor ska bannlysas ur reklamen, de ska öht inte få synas? I reklamen ska endast perfekta (smala) mäniskor få synas. Alla övriga ska skämmas och hålla sig undan.
    Det är ju fel att mata i folk att det är snyggt att vara tjock när det är ohälsosamt och vi har en befolkning där 60% är överviktiga.   Och var fjärde person är fet.  
    Det är ju ett stort hälsoproblem.   Reklam för hundar har ju inte överviktiga hundar.  Då hade de väl fått anmälningar för djurplågeri!?
  • Anonym (Rob)
    Tink skrev 2024-01-24 20:42:35 följande:
    Absolut inte. Men du kan knappast förneka att fetmaepidemin i västvärlden är ett växande samhällsproblem. Att normalisera övervikt är en farlig utveckling som påminner om hur man skötte marknadsföring för tobaksprodukter förr i tiden, där cigarettrökning inte bara normaliserades utan presenterades som något positivt.
    Det inte bara ett hot mot livslängden. Men det kommer att födas färre barn tills mänskligheten dör ut.  Pga, vem vill ligga med alla tjockisar?? Plus att de barn som föds med tjocka föräldrar lär ha lättare anlag för att bli ultra fet. 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Fallskärmen) skrev 2024-01-25 20:40:32 följande:

Tjocka tjejer vill ah tjocka tjejer i reklamen. Annars känner dom sig onormala.

Det är inte meningen att det ska kännas bekvämt att vara tjock.
  • Anonym (Rob)
    Xenia skrev 2024-01-26 12:29:47 följande:
    Vaddå "inte meningen"? Vems mening?

Det är DIN personliga mening att tjocka människor ska skämmas för sin övervikt och inte få synas. Det är verkligen inte allas mening.
    Det måste finnas incitament till att gå ner i vikt.  Ska man börja normalisera övervikt så kommer vi aldrig att få bukt på övervikten. 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (C) skrev 2024-01-26 15:48:20 följande:

Är det här en frisk snygg kvinna? Är det så här du tycker att kvinnor se ut? Alla andra är fläskberg alltså  

Sjukt het kvinna. Ser mycket hellre henne än tjockisar i reklamen.  Jag tycker hon ser rätt normal ut.  Hon drar ju in magen vilket är hett. Men i övrigt är hon inte så underviktig. Om du jämför hur överviktiga många kvinnor är...
  • Anonym (Rob)
    Anonym (C) skrev 2024-01-26 15:48:20 följande:

Är det här en frisk snygg kvinna? Är det så här du tycker att kvinnor se ut? Alla andra är fläskberg alltså  

Lite komiskt måste jag säga hur alla tjocka kvinnor reagerar med avsky på en smal och hälsosam kvinna. Medan tjockis bilder är helt okej.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Sofi) skrev 2024-01-27 10:05:07 följande:
    Undrar hur hon ser ut utan den där indragningen av magen, behöver inte vara så att hon är underviktig faktiskt.

Fullt normal. Men väldigt kvinnlig figur med breda höfter och smal midja. Hon ser väldigt frisk ut.

• Anonym (Rob)
    Anonym (Fallskärmen) skrev 2024-01-27 13:29:21 följande:
    Det är ändå ett ideal som väldigt få kvinnor lever upp till idag.
    Ja, det ser riktigt illa ut.  Jag tror ett problem är hur kvinnorna själva har normaliserat sin övervikt. De ser man ju bara på den där Instagram sidan hur tjocka kvinnor säger avskyvärda saker om en smal men sund kvinna.
    Men istället hyllar man den runda , kurviga och hälsosamma kvinnokroppen.  Det är ju bekvämt för då slipper man ta hand om sin egen. Den är ju redan perfekt liksom...
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Rob) skrev 2024-01-27 13:36:01 följande:
    Ja, det ser riktigt illa ut.  Jag tror ett problem är hur kvinnorna själva har normaliserat sin övervikt. De ser man ju bara på den där Instagram sidan hur tjocka kvinnor säger avskyvärda saker om en smal men sund kvinna.
    Men istället hyllar man den runda , kurviga och Ohälsosamma kvinnokroppen.  Det är ju bekvämt för då slipper man ta hand om sin egen. Den är ju redan perfekt liksom...
    Ohälsosamma skulle det stå...
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Sofi) skrev 2024-01-27 13:52:10 följande:
    Jamen se där. Japp, bara att hon skulle vara snyggare utan sillisarna och det som antagligen är fillersläpparna. Men annars snyggt.
    Där håller jag med dig till 100%.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Sofi) skrev 2024-01-27 14:05:41 följande:
    Nu är jag motsatt att plocka ner personer på jorden. Jag har efter alla år som intresserad av mat och träning ett objektivt synsätt som inte värderar utan konstaterar. Det är hennes val att göra medicinska ingrepp på sin kropp, men just ur skönhetsperspektiv så är min åsikt att hon sett bättre ut utan det.

Visst är hon.
    Hon är naturligt söt.  Hon hade inte behövt göra ingrepp.  Brösten och läpparna ser för stora ut på henne.  I övrigt har en idealisk kropp.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Sdfghj) skrev 2024-01-29 07:03:42 följande:
    Hon i 106 på mjukporrbilden är det jag har svårt att finna attraktiv. Hon i 132 hade varit läcker om någon vänlig själ hade kunnat avråda henne från att sabba tuttarna baraTungan ute
    Det är samma kvinna. Skillnaden är att hon drar in magen på 106. Jag tycker det är hett när kvinnor gör så.  

Om tuttarna håller jag med dig.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Trött) skrev 2024-01-29 09:22:53 följande:
    Jag tycker absolut att det är osunt att framställa silikon och injektioner som ett sunt ideal. 

Fenomenet med överviktiga modeller är inte farligt. Fenomenet med influerare och modeller som försöker se så smala ut som möjligt, är farligt. www.expressen.se/noje/trenden-handlar-tyvarr-om-att-se-sa-smal-ut-som-mojligt/ Här finns en ganska lättläst och bra sammanfattning om det senare.

Här har du ett annat exempel som unga möts av: www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/rl1gJw/lovisa-worge-om-kritiken-mot-proana-bilder-forstar-problematiken

Jag har följt debatten ganska nära. Som tidigare ätstörd ligger ämnet mig varmt om hjärtat. Ingenstans har jag läst att en överviktig modell försöker uppmuntra andra att bli överviktiga. Debatten handlar snarare om att det ska finnas plats för alla kroppar. Lindex har just nu en underklädesmodell med stomipåse synlig. För så kan man se ut som kvinna. De har också en klänningsmodell med benproteser. För det finns kvinnor med benproteser. 

Så länge små flickor kommer hem från förskolan och inte vill äta av rädsla för att bli tjocka, för att vara tjock är jättejättedåligt (det var min dotter), tycker jag att det är ypperligt att fler kroppstyper än bara en får plats i bruset. En kvinnas kropp är inte till för att behaga en man.

fof.se/artikel/2013/10/lagom-tjocka-lever-langst/ Den här artikeln ger en ganska lättförståelig bild till varför BMI 25 inte är detsamma som plötslig ohälsa. 
    .
    Nej, du lever inte längre av extra fett. Det handlar mer om muskelmassa. Att ha mycket bukfett har aldrig varit hälsosamt.

www.livescience.com/62355-obesity-paradox-muscle-mass.html
Svar på tråden Varför är reklamen full med fläskberg?