Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Varför är reklamen full med fläskberg?

Persefone234 skrev 2024-01-23 21:35:25 följande:

Varför tittar du ens på reklam? Vem bryr sig om vad reklamfilmer visar?

Ja, varför titta om man retar sig på det
  • Anonym (A)
    Tukt skrev 2024-01-23 22:20:18 följande:

Hur vet du att personen i reklamen är "proppmätt"?

Det undrar jag med
  • Anonym (A)
    enfunderandeman skrev 2024-01-23 22:21:05 följande:

Hur är det med män? Du tycker inte att det är ett problem också? Som man, upplever jag att många män verkar tro att det är en skyldighet att kvinnor just ska vara smala. Sexistiskt är inte heller ok. Om vi nu ska prata om saker som inte är normalt eller korrekt. Kanske du ska jobba på din syn på kvinnor överlag.Du har ju tydligen saker som du själv behöver jobba med. Innan du flyger upp i soffan, för att du ser en tjock kvinna. Dessa snöflingor i dagens samhälle. Blir vår undergång

För ett mer diplomatiska svar. Därför att människor kommer i olika storlekar, precis som med hudfärg. Alla  är inte naturligt smala heller. Och definitivt inte efter en viss ålder. Andra föredrar njuta av livet, när vi blir äldre. Istället för att hetsa med räkna kalorier. Och leva på sallad i en evighet.  Jag har utmärkta värden trots det.  Alla är inte sjuka eller lider av  fetma.

Varför pratas det inte mer om sjukligt smala istället? Gränsen till anorektiska. Där, har du något som är normaliserat. Speciellt i mode världen. Där de har ätstörningar, ofta undernärda och lider av undervikt. Många dör pga av det. Eller för att organen helt ger upp. Och inte orkar längre. Var lika upprörd över det. Men för dig handlar det mer om skönhet, att en kvinna ska se snygg ut för dig. Snarare än hennes hälsa. Ta då båda sidorna på lika allvar. Om du nu är så orolig.

Klokt och sansat inlägg
  • Anonym (A)
    Anonym (plzD) skrev 2024-01-23 23:03:56 följande:
    Mycket värre att bry sig så jävla mycket om reklamer att man spyr ur sig otrevligheter åt andra
    Huvudet på spiken
  • Anonym (A)
    Anonym (Förträfflig) skrev 2024-01-24 14:43:50 följande:
    TS måste acceptera att alla inte är lika smala, snygga och förträffliga som hon själv. 
    Tror TS inte är kvinna
  • Anonym (A)
    Anonym (Rob) skrev 2024-01-24 19:21:54 följande:
    Jag ser inte 70+ som snygga oavsett om de är smala.   Snyggast är man i 20-års åldern. 

Upp till 60 år bör man kunna hålla sig smal och hälsosam iaf.
    Som killar då
  • Anonym (A)
    Anonym (Hvjk) skrev 2024-01-24 19:34:14 följande:

Vem kollar på reklam nu för tiden?

Man undrar
  • Anonym (A)
    Anonym (tröttmössorna anfaller) skrev 2024-01-24 20:27:10 följande:

Det måste vara en feministisk konspiration! De har nu äntligen tagit kontrollen även över alla landets reklambyråer så att incellerna bara ska få se feta kvinnor om de så kollar på TV!

Hehehe...

+1
  • Anonym (A)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-01-25 20:44:11 följande:

Vad har man för problem när man kallar människor för fläskberg?

Ja, man undrar
  • Anonym (A)
    Anonym (Haha) skrev 2024-01-25 21:08:55 följande:
    Du spekulerar över att "alla tjockisar" skulle gnälla och klaga.

Medan du samtidigt gnäller och klagar i inlägg efter inlägg. I swear you can't make this shit up Tomte
    +1
  • Anonym (A)
    Anonym (Trött) skrev 2024-01-29 09:42:23 följande:
    Nej Rob, nu får du nog läsa länken en gång till. För där står ju uttryckt att just bukfett är det mest ohälsosamma. 
    Ja, bukfettet är det farligaste
  • Anonym (A)
    Anonym (Sdfghj) skrev 2024-01-29 07:12:22 följande:
    Jag frågade tjejen nu när hon vaknade ifall hon känner igen sig i ditt inlägg, ifall hon som normalviktig känner att överviktiga försöker pusha henne till att också bli det.
    Hon skrattade och undrade vad jag snacka om. 
    Hon säger att hetsen att va smal är det enda hon har upplevt. Säger att pressen att bli överviktig inte finns alls bland kvinnor.
    Ja, hetsen att vara smal är vanlig 
  • Anonym (A)
    Anonym (Sdfghj) skrev 2024-02-19 23:01:39 följande:
    För mig känns det rätt självklart att någon med bmi 27 kan vara mer hälsosam än någon med bmi 20. 
    Eller att någon som rör på sig och har bmi 28 är mer hälsosam än en stillasittande ätstörd med bmi 16.

Förstår inte hur man inte kan fatta det.
    +1
  • Anonym (A)
    Auditanne skrev 2024-02-20 21:25:17 följande:
    Jag vet redan att företagen vill tjäna så mycket pengar som möjligt genom att försöka nå ut till kvinnor med olika kroppsformer. Frågan är om deras girighet är viktigare än människors hälsa.

Läste nyligen att klädkedjan Monki kommer att utesluta alla större storlekar ur sitt sortiment. Anser att de gör helt rätt i detta och läser in ett positivt budskap i det beslutet. 

Och även om vi inte alla är stöpta i samma form så är människans kropp inte byggd för att bära på för många kilon och vara fet. Det är onaturligt. 
    Tror inte folk blir smalare för att något företag enbart säljer kläder i mindre storlek. Företag ska inte styra människor
Svar på tråden Varför är reklamen full med fläskberg?