Dating 2024(?)
Men frågan här är, upplever andra samma utmaningar?
Får du matchningar men inte lyckas ta det vidare eller är det dött?
en syster eller kompis flickvän borde ju kunna hjälpa till och skapa en bra profil med trevliga bilder.
men om du får matchningar och inte lyckas ta det vidare så behöver du kanske jobba på hur du chattar och flörtar. Det finns massa fina personer i dejtingapparna som inte är så bra på att skapa den där första kontakten som krävs för att det ska skapas nyfikenhet och spänning.
Får du matchningar men inte lyckas ta det vidare eller är det dött?
en syster eller kompis flickvän borde ju kunna hjälpa till och skapa en bra profil med trevliga bilder.
men om du får matchningar och inte lyckas ta det vidare så behöver du kanske jobba på hur du chattar och flörtar. Det finns massa fina personer i dejtingapparna som inte är så bra på att skapa den där första kontakten som krävs för att det ska skapas nyfikenhet och spänning.
Som vanligt är människorna i tråden här på FL bittra och otroligt otrevliga. Det är beundransvärt TS att du utbildat dig rannsakat dig och bidrar så mycket till samhället och gör saker du brinner för.
Personligen tror jag att dejting appar oftast inte är någonting att hänga i granen faktiskt. Det blir mycket korta svar och inte alls samma sak som att få kontakt på riktigt med någon.
Jag undrar hur det sett ut när du går ut med vänner? Och hur ser ditt sociala liv ut liksom har du några vänner som gillar att gå ut, träffar du tjejer där? Eller på ditt jobb?
Tror många brottas med detta problem tyvärr och det är tråkigt för finns så många fina bra människor därute. Livspusslet ska gå ihop och kommer ibland mellan oss och vår önskan och möjlighet att träffa någon. Hur är du som person? Några tips om du får kontakt med en tjej spontant och börjar träffa henne. Pejla in henne, var mycket nyfiken på henne och få henne att känna sig uppskattad.
Var ändå dig själv och gärna stick ut lite, stå för dina egna ståndpunkter. Exempelvis är du väldigt intresserad av psykologi, dår kan du föra djupa diskussioner i ämnet. Lägg till en deal sex appeal och fånga in vad hon har för intressen. ställ dig själv ocksp frågan vad söker du och inte bara att du söker en tjej. Det är väldigt tråkigt som tjej att mötas av det. Det är inte fel att ha egna preferenser liksom. Bjud gärna på dig själv etc
Vill man ha ett förhållande så får man vara beredd att lägga ner tid på det. Jag har tappat räkningen på alla sena kvällar och alla gånger jag varit trött på jobbet. Har ändå haft en stabil karriär men har man som fokus att prestera fantastiskt på jobbet kanske man ska förbli singel. Sen tror jag inte på tinder och liknande, satsa istället på att träffa någon via jobbet eller dina intressen.
Big nonos
Föreslå att splitta på notan
vara för slätstruken och bara prata om tråkiga grejer
ha för tråkig stil
vara för torr
tips
gör nåt roligt tillsammans
bjud till se det som en investering.
ha kul humor skratta och skämta
dela med dig av egna erfarenheter
visa intresse och ödmjukhet för henne
ragga på henne om du är intresserad och det känns som rätt läge
Vill man ha ett förhållande så får man vara beredd att lägga ner tid på det. Jag har tappat räkningen på alla sena kvällar och alla gånger jag varit trött på jobbet. Har ändå haft en stabil karriär men har man som fokus att prestera fantastiskt på jobbet kanske man ska förbli singel. Sen tror jag inte på tinder och liknande, satsa istället på att träffa någon via jobbet eller dina intressen.
Be om hjälpmatt putsa på din profil. Kanske något behöver tonas ner eller upp, kanske behöver du visa lite humor och personlighet i din text. Väldigt många män saknar personlighet i sina texter och det gör det lätt att svepa förbi. Du behöver något som gör att de stannar upp på din profil.
vet hur svårt det är att få igång en bra chatt, det är kanske 1 av 10 matchningar som leder till en bra chat. Det är bara på och försöka igen. Hitta bra frågor att ställa som kan utveckla samtalet vidare. Tex Du frågar var hon jobbar och när hon svarar att hon jobbar på en tidning så svarar du att det låter spännande, den brukar ju du läsa ibland eller liknande och ställer följdfrågor på det. Förhoppningsvis så lossnar det så hon börjar ställa frågor tillbaka. Sen kan man hoppa och berätta något om en själv som att jag ska gå och se Lars Winnerbäck spela nästa vecka, gillar du honom? Så hallar ni in på musik eller film eller liknande.
fungerar det ändå inte så är mitt råd att försöka vara mer flörtig i vardagen. Våga prata med kvinnor i olika sociala sammanhang. Du jobbar mycket, kanske det finns singelkvinnor i din jobbsfär? Din kompis kanske vill vara vingman i en bar nästa fredag osv.
du lever bara en gång så våga lite, du verkar ju ha självförtroende för det och är säkert bättre irl än på nätet.
Som vanligt är människorna i tråden här på FL bittra och otroligt otrevliga. Det är beundransvärt TS att du utbildat dig rannsakat dig och bidrar så mycket till samhället och gör saker du brinner för.
Personligen tror jag att dejting appar oftast inte är någonting att hänga i granen faktiskt. Det blir mycket korta svar och inte alls samma sak som att få kontakt på riktigt med någon.
Jag undrar hur det sett ut när du går ut med vänner? Och hur ser ditt sociala liv ut liksom har du några vänner som gillar att gå ut, träffar du tjejer där? Eller på ditt jobb?
Tror många brottas med detta problem tyvärr och det är tråkigt för finns så många fina bra människor därute. Livspusslet ska gå ihop och kommer ibland mellan oss och vår önskan och möjlighet att träffa någon. Hur är du som person? Några tips om du får kontakt med en tjej spontant och börjar träffa henne. Pejla in henne, var mycket nyfiken på henne och få henne att känna sig uppskattad.
Var ändå dig själv och gärna stick ut lite, stå för dina egna ståndpunkter. Exempelvis är du väldigt intresserad av psykologi, dår kan du föra djupa diskussioner i ämnet. Lägg till en deal sex appeal och fånga in vad hon har för intressen. ställ dig själv ocksp frågan vad söker du och inte bara att du söker en tjej. Det är väldigt tråkigt som tjej att mötas av det. Det är inte fel att ha egna preferenser liksom. Bjud gärna på dig själv etc
Be om hjälpmatt putsa på din profil. Kanske något behöver tonas ner eller upp, kanske behöver du visa lite humor och personlighet i din text. Väldigt många män saknar personlighet i sina texter och det gör det lätt att svepa förbi. Du behöver något som gör att de stannar upp på din profil.
vet hur svårt det är att få igång en bra chatt, det är kanske 1 av 10 matchningar som leder till en bra chat. Det är bara på och försöka igen. Hitta bra frågor att ställa som kan utveckla samtalet vidare. Tex Du frågar var hon jobbar och när hon svarar att hon jobbar på en tidning så svarar du att det låter spännande, den brukar ju du läsa ibland eller liknande och ställer följdfrågor på det. Förhoppningsvis så lossnar det så hon börjar ställa frågor tillbaka. Sen kan man hoppa och berätta något om en själv som att jag ska gå och se Lars Winnerbäck spela nästa vecka, gillar du honom? Så hallar ni in på musik eller film eller liknande.
fungerar det ändå inte så är mitt råd att försöka vara mer flörtig i vardagen. Våga prata med kvinnor i olika sociala sammanhang. Du jobbar mycket, kanske det finns singelkvinnor i din jobbsfär? Din kompis kanske vill vara vingman i en bar nästa fredag osv.
du lever bara en gång så våga lite, du verkar ju ha självförtroende för det och är säkert bättre irl än på nätet.
Oftast på dejtsidor. Senaste jag försökte med irl var yngre och en f.d. kollega. De flesta tyckte det var fel av mig. När kvinnor är intresserade av kollegor så är det rätt.
Senaste jag träffade var via dejtsida. Hon var också yngre. Det var hon som kontaktade mig. Många tyckte att jag gjorde fel där också, som ens svarade henne. 5 år sen nu, och jag har inte träffat nån sen dess. Skrev till några jämnåriga, så där gjorde jag rätt. Tyvärr så fick jag inte svar. Så jag måste nog jobba med mig själv, så att jag blir mer attraktiv.
Jag upplever inte såna utmaningar. Sen är det värt att notera att de flesta som betecknar sig själva som sjuor har fel. Det ligger en psykologisk aspekt i det hela. Att du berättar hur du själv är indikerar att du troligen inte är så ödmjuk egentligen. (Då det egentligen är upp till andra att göra den bedömningen)
Jag betvivlar att din egentliga fundering handlar om hur andra har det. Den här sortens trådar brukar traditionellt handla om att "allt är kvinnors fel", "kvinnor behöver sänka sina krav" men jag hoppas det inte är det den här gången. Är du ute efter tips?
Jag upplever inte såna utmaningar. Sen är det värt att notera att de flesta som betecknar sig själva som sjuor har fel. Det ligger en psykologisk aspekt i det hela. Att du berättar hur du själv är indikerar att du troligen inte är så ödmjuk egentligen. (Då det egentligen är upp till andra att göra den bedömningen)
TS, är du hundra % på att du är attraktiv? Jag funderar på om det kan vara ditt problem. Det kan vara svårt att veta, för vänner och de som är dig nära kanske inte är helt subjektiva och inte vill såra dig.
Jag föreslår att du testar något foto på dig själv på en web-site för ändamålet. Det finns en hel del sådana, som t ex photofeeler, där du kan välja åldergrupp på det motsatta könet och välja att få en dating-bild bedömd.
Jag dejtade en hel del tidigare, och även om jag är äldre än dig, så hade jag stor framgång på Tinder och annat. Det gick även oftast väldigt bra när det var dags för kemi-träff. Jag är precis som du inom IT och jag får ofta höra att jag ser bra ut. Jag har dock inte så mycket folk som jag umgås med, och när jag dejtade någon så lade jag 110% av mitt fokus på den personen... kanske försakade mina egna intressen en del. Kanske det som gör skillnad? Hur mycket energi du lägger ned på de du ska dejta, och kanske på interaktionen med dem.... lite svårt att säga. :)
Skriver du att du är "snäll" "ödmjuk" "trevlig" osv så uppfattar andra det som att någon de facto inte är dessa adjektiv.
Skriv en presentation som handlar om dina intressen, kanske något humoristiskt. det är upp till andra att göra bedömningen huruvida du är exv snäll. Man kan förutsätta att någon annan faktiskt är dessa saker. Behöver någon skriva det så indikerar det motsatsen. Det uppvisar en stark egoism.
Jag har en familjemedlem (manlig) som är supertrevlig, smart, intressant att prata med, mycket vänner, men singel. Han har vältränad kropp och ser bättre ut än medelmåttig men är inte så snygg att massor med tjejer kommer fram och tar initiativet till att flörta med honom, händer kanske 1 gång i halvåret och då är det ofta en tjej som han inte tycker är jättewow så han tar det inte vidare.
När jag läser din beskrivning om dig själv tänker jag på den här killen och som en i kretsen runt honom så kan jag säga att anledningen till att han inte har flickvän är att han är för avvaktande i kontakten med tjejer, han visar för lite intresse i inledningsskedet. Tjejer vill känna sig speciella och utvalda och det får han inte tjejer att känna sig, tänker lite att det kanske är så för dig också, att du behöver visa mer intresse. Inte intresse genom att vara för på eller vilja gå för fort fram, men visa intresse för hennes person, uppvakta på ett snyggt sätt, visa intresse för hennes liv och visa med ditt sätt att vara att du verkligen gillar att tillbringa tid med henne (när du träffar en sån tjej genom dina intressen, jobb eller på en pub). Tänk inte att du ska vänta tills det blir något mellan er innan du visar det intresset, då kommer det inte heller bli något mellan er.
För att få tjejer utan att själv visa intresse eller "uppvakta" behöver en kille vara väldigt attraktiv, då kommer tjejerna oavsett och söker kontakt.
Men de allra flesta killar har det inte så lätt utan behöver charma tjejen genom sin personlighet och genom att få henne att känna sig speciell. Nätdejting är väldigt speciellt och svårt för många som inte ens har det svårt i verkligheten med dejting. Nätdejting är väldigt utseendefixerat, och om du inte får matcher så anar jag att du inte valt bilder där du ser tillräckligt snygg och/eller skriver något i din presentation som gör att det skiner igenom att du haft svårt att träffa någon.
Lycka till