Inlägg från: Anonym (Lyrisk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lyrisk)

Lyrica mot ångest

Hej, jag lider av stark ångest och har gjort i flera år. Jag har nu fått Lyrica utskrivet att ta 50mg x 2, morgon och kväll. Nu har jag ätit en vecka och på eftermiddagarna kommer ångesten tillbaka. Är det någon här som ätit Lyrica under lång tid som blivit hjälpt mot ångesten? 

• Svar på tråden Lyrica mot ångest
  • Anonym (Lyrisk)
    Anonym (C) skrev 2024-01-26 15:28:08 följande:

Vem fan skrev ut det där rävgiftet till dig?? Har du provat andra läkemedel som inte funkat optimalt. Är det sista försöket med läkemedel? Terapi tillsammans med läkemedel är den bästa lösningen. Enbart piller fungerar inte på sikt. Men att skriva ut Lyrica är riktugt dumt. Kan ha bra effekt men sjalar ett svårt beroende då den är fasansfull att sätta ut. Snälla se till att gå annat preparat. 

På vilket sätt är det rävgift? Har Lyrica ingen bra effekt mot stark ångest? Avtar effekten? Syftar du på att utsättningen blir jobbig? Jag har inte provat alla antidepressiva men jag har tidigare fått bensodiazepiner mot ångest och oro, men behöver något ångestdämpande att ta varje dag. Så läkaren skrev ut Lyrica utan några varningstecken öht.
  • Anonym (Lyrisk)
    Anonym (Lyrica) skrev 2024-01-27 22:48:44 följande:

Lyssna inte på idioterna som svarat. 

Jag tog Lyrica under flera år och det fungerade jättebra för mig. Det låter som att du behöver höja dosen 100 mg/dag är extremt lite. 

Vad skönt att höra och bra att det hjälpte dig. Jag lider av väldigt stark ångest varje dag, gjorde du det med och kände du att Lyrica tog bort all ångest? Hur lång tid tog det innan du mådde bra? Avtog effekten så att du behövde höja dosen hela tiden?
  • Anonym (Lyrisk)

då jag har ångest hela tiden 24/7, är det då bättre att ta Lyrica utspritt 3 gånger om dagen, än 2 gånger dvs morgon och kväll? Effekten verkar avta efter några timmar av vad jag läst mig till, så bättre med kortare intervall?

• Anonym (Lyrisk)

Men funkar Inderal mot stark ångest? Är inte det mot hjärtklappning och blodtryck? Och om man tar den varje dag, blir inte kroppen van vid den också så att man måste ta den till slut? 

• Anonym (Lyrisk)

Ni som har positiv erfarenhet av Lyrica och inte haft jobbiga utsättningsymptom, tror ni att jag kan äta den hela livet i samma dos mot ångest? Så slipper jag utsättning 

Svar på tråden Lyrica mot ångest