Inlägg från: Dina 2 |Visa alla inlägg
  • Dina 2

Nyinflyttad Barnfamilj hjälp!

Hej, jag undrar om det är någon som har råd eller tips. Det är så att jag är pensionär. Och bor i ett relativt lugnt område. Det är mest pensionärer, äldre vuxna och folk utan barn helt enkelt.

Nu har det värsta som kan hända, hänt. En barnfamilj har flyttat in, vägg i vägg. Mitt emot min lägenhet. 

Jag hör redan hur de springer tvärsöver golvet, dunkar låter. Visst, barn låter. Men jag är sjuk. Och behöver lugn och ro. Det låter konstant från morgon till kväll. Jag kommer bli galen av detta snart. Ger de ungarna massa socker eller går de inte ut med dem. Så de får springa av sig.

Tycker de borde finnas regler, att de får bo i hus eller flytta till områden där de bor andra barnfamiljer typ.

Jag har svårt att förstå att man väljer flytta till ett område. Där de inte bor några barn. Tittar man inte på sådant innan. Måste bli hemskt tråkigt för barnen med. Att bo i ett sådant område.

Jag har bott här i 20 år. Måste jag flytta bu? 

• Svar på tråden Nyinflyttad Barnfamilj hjälp!
  • Dina 2
    Anonym (Mamma i hus) skrev 2024-01-27 14:54:09 följande:

Du måste flytta eller bli galen.
    Barnfamiljer som väljer att bo i lägenheter gör det bara för att retas.
    De har inga jobb, barnen blir understimulerade och utåtagerande, kastar och slår på allt och alla.
    Pappan vill att ungarna blir innebandyproffs så bollar och klubbor dagarna i enda.
    Mamman vill ha ett popband gärna med trumpet eller fiol till, underbart.
    Familjen vill gärna bo mitt i flerfamiljshuset och att störa är dras enda intresse.
    Snart skaffar de en omplaceringshund som skäller.
    Lycka till  // Skål

Ja du verkar ju ha gjort rätt för dig med en sak i alla fall. Jag upplever att folk med barn. Har väldigt dålig respekt för sina medmänniskor. Tror sig ha viss rätt, bara för att man har barn. Jag får väl skapa ett helvete själv, börja ringa polis. För jag misstänker lägenhetsbråk. 

Har jag tur flyttar det snart, finns ingenting för barnen här. Och de kommer nog inte bo speciellt populära. Med tanke på vi som bor här, utan barn.

Jag får börja smida på helvetesplaner helt enkelt.

Njut av ditt hus, borde finnas krav på vem som får skaffa barn med.  De du måla upp, är väl vad som är felet i dag med många barnfamiljer.
Svar på tråden Nyinflyttad Barnfamilj hjälp!