Inlägg från: Gbgmamma |Visa alla inlägg
  • Gbgmamma

Bf Oktober 2024

Jag hoppar in här

Bf den 21 oktober. Jag trodde det skulle ta lång tid att bli gravid när man är över 35 men så verkar det inte vara för vår del. 

3e barnet för vår del.

Behöver välja barnmorska, fler som bor i gbg och har tips på bra barnmorskor i centrala gbg? 

• Gbgmamma
    Nimet123 skrev 2024-02-16 20:41:01 följande:

Hej

idag har jag haft vita slem flytningar med rosa streck typ väldigt ljust och litet. En på dagen och en nu. Är lite orolig, har inte ont direkt men typ lite molande värk. minns att jag fick klar rosa flytning som en femma med pojken i vecka 7-8. Är i vecka 5+4 nu. Är det normalt

Jag hade också så i några dagar innan jag plussade, med förra barnet blödde jag flera gånger under graviditeten. Håller tummarna för att det går bra för dig
  • Gbgmamma
    Anonym (90) skrev 2024-02-19 19:11:40 följande:

Hej! Hoppar gärna in här då jag plussat idag!!Skrattande Beräknat bf är 31 oktober. Är väldigt tidigt i grav (v3-4) och är HELT chockad. Jag och mannen har ett barn sen tidigare, 1 år gammal, blev till med hjälp av  ivf, efter 4 år(!) av försök på egen hand. Nu ammar jag nån gång om dagen och vi har precis börjat försöka få ett syskon (detta var 2a försöket) mensen har varit helt oregelbunden på allt mellan 24-36 dagar. Men enligt testet så är det alltså redan positivt!! Jag är sååå glad men samtidigt rädd eftersom det fortfarande är så tidigt. Hoppas hoppas hoppas att lilla vill stanna där inne!! Ska ta ett test imorgon bitti då jag testade mitt på dagen idag (bim +1eller2 om jag skulle gissa) Nu återstår bara den eviga väntan på att få veta om det håller hela vägen fram! Hjärta

Grattis, verkligen starkt positivt, mycket starkare än jag får nu i 5+3. 

Märkligt med kroppen att det plötsligt bara händer efter 4 år. Det var likadant för en vän till mig.
  • Gbgmamma
    Heybae skrev 2024-02-19 20:52:34 följande:

Jag fortsätter blöda med klumpar. Blodigt i 4 dagar nu. Kommer mycket blod i toaletten men nästan inget i bindan.

Ska på VUL imorgon som min BM bokat för att jag ska få lite klarhet. 
    Jag har fortfarande ömma bröst, mår illa, trötthet och har molvärk.
    Har inte alls ont, vilket jag hade vid mitt förra missfall.

Testade igen idag vid 17 va strecket så svagt att jag nästan inte såg det. Testade igen nu för ca 30 minuter sen och då är det dubbel så starkt än det va vid 17 tiden ?? Allt är så förvirrande, jag förstår ju att jag fått missfall men är rädd att något finns kvar då testet ibland är starkare och ibland svagare. 
    Men får svar imorgon kl 14 🙏

Hoppas verkligen att allt ser bra ut, har du gjort vul ännu? 
  • Gbgmamma
    JustLikeHoney skrev 2024-02-20 18:08:16 följande:

min pessimism peakade igår, gjorde ett nytt ul idag med en bättre apparat och nu såg gulesäcken inte särskilt stor ut och jag såg en fosterstruktur motsv v 6+0 med ett pickade hjärta!!!

Så skönt att veta att allt är bra, underbart med pickande hjärta. Hoppas det fortsätter så.

Måste vara svårt att inte titta för ofta när man har möjlighet. 
Svar på tråden Bf Oktober 2024