-
Vet bara en sak kommer inte kunna sova inatt. :/Snelhäst skrev 2024-02-16 21:44:57 följande:Jag har haft ljusrosa flytningar, ont svanken och livmodern sen den dag jag plussade, är i v. 5+2, barnmorskan säger att det är normalt. Väntar mitt första barn så ingen aning om vad som är normalt och inte normalt om jag ska vara ärlig..
-
😞 är så ledsen har börjat få flytningar med ljus rosa slem.Heybae skrev 2024-02-16 23:37:32 följande:Förstår inget. Blöder färskt blod nu men har inte ont.
Testet ökar i styrka. ( Innan 15/2) hade jag fått några dagar innan på clearblue gravid! -
Skönt att det gick bra för dig♥️Höst2023 skrev 2024-02-17 09:01:44 följande:Förra fredagen fick jag en mörkröd blödning, sen dess har jag haft en ljus brun flytning så i över en vecka. Fick tag på en tid med VUL i onsdags då fick vi se ett litet hjärta ticka och allt såg bra ut❤️ Läkaren sa att det är väldigt vanligt med blödning så här tidigt. Idag är jag i v8 (7+0). Så håller tummarna🤞🏼Gbgmamma skrev 2024-02-17 11:12:42 följande:Jag hade också så i några dagar innan jag plussade, med förra barnet blödde jag flera gånger under graviditeten. Håller tummarna för att det går bra för dig
Hoppas det går bra för mig med. Har inte fått några rosa flytningar än.
var i gbg kan man boka vaginalt ultraljud som inte är så dyrt.
sen har jag en annan fråga. Min syster födde en pojke i vecka 28 med kromosom avvikelse som inte finns registrerat i sveriges system. Men fanns i australien och indien. Den heter Fontaine progeroid syndrome.
jag och min syster är tvillingar. Är själv orolig över detta. Kan jag gå kub genom mvc pågrund av min systers situation. Hon fick kub nipt med andra sina barn pågrund av detta. -
Skönt att det gick bra för dig♥️Höst2023 skrev 2024-02-17 09:01:44 följande:Förra fredagen fick jag en mörkröd blödning, sen dess har jag haft en ljus brun flytning så i över en vecka. Fick tag på en tid med VUL i onsdags då fick vi se ett litet hjärta ticka och allt såg bra ut❤️ Läkaren sa att det är väldigt vanligt med blödning så här tidigt. Idag är jag i v8 (7+0). Så håller tummarna🤞🏼Gbgmamma skrev 2024-02-17 11:12:42 följande:Jag hade också så i några dagar innan jag plussade, med förra barnet blödde jag flera gånger under graviditeten. Håller tummarna för att det går bra för dig
Hoppas det går bra för mig med. Har inte fått några rosa flytningar än.
var i gbg kan man boka vaginalt ultraljud som inte är så dyrt.
sen har jag en annan fråga. Min syster födde en pojke i vecka 28 med kromosom avvikelse som inte finns registrerat i sveriges system. Men fanns i australien och indien. Den heter Fontaine progeroid syndrome.
jag och min syster är tvillingar. Är själv orolig över detta. Kan jag gå kub genom mvc pågrund av min systers situation. Hon fick kub nipt med andra sina barn pågrund av detta. -
Ska åka in till gyn akuten nu. börjat få röd/rosa flytningar mängden har ökat. Han molandevärk som strålar mot benen. Ringde de sa åk in för kontroll. -
Heybae skrev 2024-02-17 15:53:58 följande:Håller tummarna för dig 🌸 uppdatera oss 🌸
Jag kommer nog åka in idag eller imorgon. Börjar få ont på höger sida och det går bak vid ryggen/rumpan.Väntar fortfarande på att träffa sköterskan, går segt.
har exakt samma smärta på samma ställe , skumt
-
Träffade en undersköterska nu som tog lite prover, mitt blodtryck var låg sa hon. Lång väntetid på sköterska/läkaren sa hon. Men kommer vänta hur lång tid det än tar. Vill veta vad som händer
-
Cececilia skrev 2024-02-17 16:41:57 följande:Hoppas att allt är som det ska 🙏❤️
Tack♥️ hoppas det🙏 träffade sjuksköterskan väntar på att träffa läkaren.
-
Nu gjorde läkaren vaginalt ultraljud. Hon såg ett förtjockadslemhinna Och även fosterhinna men inget foster. hon sa enligt mensen är jag 5+5 det kan vara tidigt att se ett foster. urinprovet visade gravid men hon vill följa upp eftersom smärtan kan bero på annat tex
Utomkvedshavandeskap. ska lämna blodprov de ska kolla på gravidhormonerna. Ska lämna ett nu och ett till om 48 timmar. Beroende på hormonerla ska de göra kontroller. -
Hon såg inte att det blödde färskt men sa att det finns slem rosa/röd. Kunde inte säga vad det berodde på. Om mina smärtor ökar så måste jag åka in akut.
blev helt stum fattade ingenting från början hon fick upprepa sig flera ggr.
-
Åkte in kl 4 på morgonen akut med kraftiga smärtor. Fick morfin på plats. Läkaren gjorde ultraljud och sa att hon ser ett förtjockad slemhinna som tyder på tidig graviditet men ingwn blödning och även ingen foster. Hon sa att hon vet inte vad mena smärtor beror på för att på ultraljudet ser allting bra ut. Inga konstigheter.
ingenting i äggrören/äggstockarna. Även utanför livmodern såg allting bra ut. Hon bara antingen är det ett tidigt graviditet med blödning som inte betyder något elr så är det ett tidigt missfall. De ska kolla på HCG i blodet lämnade första prover nästa är på tisdag morgon. Kommer få svar på tisdag eftermiddag.
har blödning med smärtor men det är inga extrem blödningar. Det är mer röd slem.
hoppas verkligen det inte är någon fara och att fostret börjar synas.
vilken oro sorg, kan inte beskrivas med ord
-
Heybae skrev 2024-02-19 20:52:34 följande:
Jag fortsätter blöda med klumpar. Blodigt i 4 dagar nu. Kommer mycket blod i toaletten men nästan inget i bindan.
Ska på VUL imorgon som min BM bokat för att jag ska få lite klarhet.
Jag har fortfarande ömma bröst, mår illa, trötthet och har molvärk.
Har inte alls ont, vilket jag hade vid mitt förra missfall.
Testade igen idag vid 17 va strecket så svagt att jag nästan inte såg det. Testade igen nu för ca 30 minuter sen och då är det dubbel så starkt än det va vid 17 tiden ?? Allt är så förvirrande, jag förstår ju att jag fått missfall men är rädd att något finns kvar då testet ibland är starkare och ibland svagare.
Men får svar imorgon kl 14 🙏
😞
har tänkt på dig men visste inte hur jag skulle komma i kontakt.
jag blöder inte i toaletten och knappt på bindan men kommer på pappret. Klump fick jag en gång. Kan lägga upp bilden här. Var och lämnade mitt andra blodprov de ska ringa efter lunch. hade inga grav symtom förutom metallsmak i munnen och ömma bröst. Har fortfarande samma symtom, det typ strålar i brösten.
Fick detta på pappret söndag kväll
-
Nu ringde de från sjukhuset. Första blodprovet visade 677 den andra visade 693 det tyder på graviditet säger dom. Ska åka in på kontroll imorgon 11:30
vill tillägg att jag inte har blött sen igår på kvällen.
Vad ska detta betyde, finns det hopp tror ni -
Läkarens kommentar, vad betyder det? -
Anonym (ENellerTVÅ) skrev 2024-02-20 14:49:10 följande:stegrigen är inte normal. Och då brukar de misstänka att det sitter i äggledaren. Så de vill göra ultraljud för att se om det gör det. Eller om de kan hitta ngn annan anledning till varför det är så långsam stegring på hcg.
Hon har redan kollat 2 ggr. Hon såg ingenting i äggrören/äggstockarna elr utanför livmodern.
hon såg en förtjockad slemhinna i livmodern. Borde inte fostret vara där med?!
-
Heybae skrev 2024-02-20 15:12:43 följande:Har varit på VUL precis. Syns ingen graviditet utan bara en tunn hinna så jag borde sluta blöda snart. Har kommit blod med klumpar sen i fredags så läkaren sa att jag har blödigt ut graviditeten. Inga tecken på utomkvedshavandeskap heller, hon sa jag skulle vara uppmärksam om jag får ont med tanke på att jag inte gjort VUL tidigare så vet dom inte vart graviditeten satt. Ska ta ett nytt test om 1 månad för att se så det blir negativt.
Jag är sååå ledsen.. hade missfall samma vecka i september så detta är andra missfallet på ett halv år.. 🥺Beklagar verkligen. Det är så många som får missfall.
♥️♥️
-
Hoppas verkligen det är så. Ska på ultraljud imorgon 11:30Flowerpower33 skrev 2024-02-20 16:15:58 följande:
Det kan inte bara ha varit för tidigt då? känns som man läser om folk som kommer tillbaka på ultraljud någon vecka senare så ser allt bra ut, det händer väll? 🌸 håller tummarna att allt är bra, när tänkte du kolla igen?
beklagar verkligen till alla er som fått missfall, hoppas ni får ett plus snart igen ❤️
-
Vad beror upprepande missfall på? Ska du få nån utredningHeybae skrev 2024-02-20 15:12:43 följande:Har varit på VUL precis. Syns ingen graviditet utan bara en tunn hinna så jag borde sluta blöda snart. Har kommit blod med klumpar sen i fredags så läkaren sa att jag har blödigt ut graviditeten. Inga tecken på utomkvedshavandeskap heller, hon sa jag skulle vara uppmärksam om jag får ont med tanke på att jag inte gjort VUL tidigare så vet dom inte vart graviditeten satt. Ska ta ett nytt test om 1 månad för att se så det blir negativt.
Jag är sååå ledsen.. hade missfall samma vecka i september så detta är andra missfallet på ett halv år.. 🥺