Inlägg från: Anonym (Svårt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svårt)

Varför tas trådar bort som går mot tex woke?

Det är svårt att undgå att notera. Men jag får känslan av att FL är ett forum med dragning åt det vänsterfeministiska hållet. Sen gör det väl sitt till att det övervägande är kvinnor som skriver här. Ett forum har en tendens att bli summan av sina medlemmar.

• Anonym (Svårt)
    Anonym (!) skrev 2024-01-28 09:49:23 följande:

Ge gärna exempel på trådar med manshat som är ens i närheten av de spam-trådar som dyker upp varje fredag-söndag som uppmuntrar till våld mot kvinnor. Då kan vi diskutera.

(Du kommer inte hitta några sådana trådar)

Vilka trådar uppmuntrar till våld mot kvinnor? Kan du länka till några?

• Anonym (Svårt)
    Anonym (!) skrev 2024-01-28 10:10:43 följande:
    Det är alltså borttagna trådar... känns svårt att länka till sådana.
    Ok, men länka gärna om någon skulle vara kvar. Jag har då inte sett någon sådan tråd.

• Anonym (Svårt)
    Anonym (Rättshaverist?) skrev 2024-01-28 11:29:24 följande:

Det är rätt genomskinligt och tröttsamt att precis samma trådar dyker upp hela jävla tiden.
    Vad är problem TS?
    Du är mobbad av "vänsterfeminister/f****r varje gång du får en tråd bortplockad. Alla är dumma mot dig och alla som inte håller med dig är vänsterfeminister
    Ditt eviga malande om FL och moderatorer börjar bli gammalt.
    En tanke från mig är att du kanske borde se över vad du skriver och om nu FL är så "korrumperat" varför är du här.
    Det är lätt att avsluta ett konto..and doft let the door hit you on your way out.

Fast ska ett forum bara vara till för människor med en sorts åsikter? Och ska vissa bara acceptera att bli mobbade för att de har "fel" sorts åsikter eller tankar?

• Anonym (Svårt)
    Gurksoppa skrev 2024-01-28 12:39:39 följande:
    om jag startar en tråd här och nu, om att de män som vill förvägra kvinnors rätt till egen kropp, rätt till att endast ha lagligt sex med samtycke, att de männen borde omyndigförklaras och gå under lagen om tvångsvård, vad hade du tyckt om det? :) inte lika kul va? eller ska forumet bara vara för män som vill begränsa kvinnor? Är inte det hyckleri och dubbelmoral?
    Du pratar om incel-tråden men där är det enda ställe där du sett att män vill förvägra kvinnors rätt till sin egen kropp. Problemet är att vissa av er kvinnor här har en tendens att tillskriva män saker som de aldrig sagt/ yttrat. Om en man riktar kritik mot kvinnors eller vissa kvinnors beteenden, då tillskrivs han även åsikten att han skulle tycka att sex är en rättighet och att han vill förvägra kvinnor rätten till deras kroppar, och en del annat som sign "Hej" i incel-tråden skrivit.

Är det rätt tycker du?

• Anonym (Svårt)
    Gurksoppa skrev 2024-01-28 12:53:56 följande:

Är det verkligen det enda? står inte det i ungefär varenda tråd att *kvinnor borde sänka sina krav* och *kvinnor sitter på piedestal* *kvinnor borde ta kåthetspiller för att matcha mannens sexualitet* osv, vad menar en man som säger något sådant? Jo, att de tycker att kvinnans fria vilja är negativ, eller verkar de tycka att den fria viljan är positiv? 

om en man tycker att kvinnans fria vilja är negativ, hur skulle du beskriva en sådan man? Som en kvinnohatare eller som en kvinnoälskare? kvinnan har rätt att säga nej till män, precis som män. Det är inte dåligt beteende att säga nej. Eller var ligger det dåliga beteendet som du påstår?

Kvinnor här säger ju ofta att män borde sänka sina krav, att de inte förtjänar en 10-poängare (utseendmässigt) om de själva bara är 4:or eller 7:or, samtidigt som kvinnor här, oavsett hur de ser ut, anser sig förtjäna bara det bästa (sätter sig på piedestal och inbillar sig att de är värda det bästa trots all bitterhet mot män de spyr ur sig). Med det kanske du kan förstå varför vissa män reagerar på vissa sätt.

• Anonym (Svårt)
    Anonym (Oj) skrev 2024-01-29 07:48:56 följande:

Att du inte förstår betyder ju inte att det var fel att ta bort den. 

De flesta som får sina trådar borttagna är antingen väl medvetna om att de inte följer reglerna eller som du, förstår inte att de inte följt reglerna.   

Det går dock inte att läsa reglerna i sin helhet, då endast en tom sida kommer upp. Det om något borde FL åtgärda.

• Anonym (Svårt)
    Mrs Moneybags skrev 2024-01-29 11:10:14 följande:

Familjeliv är ju ingen statlig institution, så de får själva välja vilka trådar som får vara kvar eller tas bort av vilken anledning som helst. Det sker med all sannolikhet i linje med deras mål för vilken målgrupp de önskar och vilka de inte önskar.

Som namnet antyder handlar sajten om familjeliv, barn etc. Tror inte sajten blir ledsen om några arga män försvinner från och börjar skriva någon annanstans. De är ändå inte målgruppen. 

Det står alla fritt att starta egna forum med ämnen som intresserar en. 

Ja, fast många kan låta sig luras att FL är ett allmänt diskussionsforum, eftersom det har det upplägget och har många diskussionsämnen. Då tycker jag de ska vara mer klara med vilken målgrupp som är mer välkomna och vilka som är mindre välkomna, helst ska det då stå redan när man reggar ett konto, så att inga missförstånd uppstår.
  • Anonym (Svårt)
    Anonym (temp) skrev 2024-01-29 08:39:23 följande:
    Varför behöver du läsa reglerna? Moderatorerna kan ta bort en tråd bara för att de inte gillar tonen. Skriv utan att det är stötande, utan detaljerade sexbeskrivningar, inga profaniteter, inget parsökande, ingen uppmaning till brott, inga teman som endast är till för att reta upp folk. Har du en vettig fråga så ställ den på ett klart och koncist sätt på ren svenska utan att provocera. Det är ingen rocket surgery.
    Självklart ska forumregler finnas tillgängliga på ett diskussionsforum med många diskussionsämnen och som ser ut att vara ett allmänt diskussionsforum (även om det är nischat). Vet man inte vilka regler som gäller, så är det givetvis svårt att veta vad som är tillåtet och inte,

• Anonym (Svårt)
    hallänningen skrev 2024-01-29 23:37:38 följande:

Vidare att ägnar man sig åt att censurera så tycker jag också man kan ta den kritik som kommer.

Jag vill nämligen att alla ska ha chansen att få komma till tals oavsett åsikt. 

Då syftar jag även på er som inte håller med om mina åsikter givetvis! Hade ni blivit censurerade hade jag motsatt mig det också.

3 nedtumningar på att du tycker att alla ska ha chansen att få komma till tals oavsett åsikt, säger en del om toleransen här Glad
  • Anonym (Svårt)
    Anonym (Ben hur) skrev 2024-01-30 16:28:19 följande:
    Vill du censurera nedtumningarna? 
    Frågan är väl snarare varför vissa av er anser att inte alla ska få komma till tals och säga sin åsikt. Det vill jag gärna ha svaret på.

• Anonym (Svårt)
    Tukt skrev 2024-01-30 17:07:26 följande:
    Det kanske inte alla menar med sin tumme ned. Det är en subjektiv tolkning av hur en tumme används. Se gärna separata trådar om just det ämnet.
    Å andra sidan ligger det i linje med resonemanget i i tråden. Att man vänder och vrider på allt, för att "bevisa" sina teser.
    Kunde inte tolka det på något annat sätt än att det var just det personen skrev som tummades ned, dvs att alla ska få vara fria att säga sin åsikt och komma till tals. Men det verkar av någon anledning vara något som ogillas av många här. Man vill tydligen bara att vissa ska få komma till tals, medan andra ska hålla tyst.

• Anonym (Svårt)
    Anonym (Ben hur) skrev 2024-01-30 17:09:40 följande:
    Du klumpar ihop folk. Pratar du om mig när du menar "er"? En nedtumning är inte en censurering. Tvärtom. Du kan ju säga vad du vill inom rimliga gränser, men du kan inte förvänta dig att alla gillar det. Det är helt skilda saker. Hur ställer du dig till alla trådar som poppar upp med jämna mellanrum där någon skriver något hatfullt (mot kvinnor naturligtvis) som blir nedplockade? Är det pga av "woke" det med?
    Det märkliga är ju att hatfulla inlägg mot män eller personangrepp på dem inte plockas bort. Därför kan man starkt misstänka att vissa på forumet har ett intresse av att ha ett forum där bara vissa åsikter tillåts, dvs kvinnors. Förmodligen dessa som tummar ner inlägg som eftersöker mer yttrandefrihet.

• Anonym (Svårt)
    nihka skrev 2024-01-30 20:45:25 följande:
    Om du inte har tagit del av reglerna som finns här på sajten kanske det är dags att göra det nu istället för att gnälla om att du "censureras".
    Det går inte att komma in på reglerna i sin helhet. Klickar man på de olika länkarna dyker bara tomma sidor upp.

• Anonym (Svårt)
    Anonym (Cyklop) skrev 2024-01-30 21:42:14 följande:
    På FL så gäller andra regler.
    Regel nr 1:
    Du får inte skriva nåt elakt om andra. Men jag får.
    Ja, det ser man ju hela tiden.

• Anonym (Svårt)
    nihka skrev 2024-01-30 23:36:30 följande:
    Sajten heter familjeliv och är en privatägd kommersiell sajt som livnär sig på annonsering. Det finns en överlägsen kvinnlig majoritet och målgruppen är huvudsakligen kvinnor i barnafödande ålder 22-45 år. Man gör reklam för exempelvis blöjor och barnvagnar.

Vad tror du ett gäng misogyna incels som startar tråd efter tråd efter tråd om olika aspekter om hur hemska kvinnor är och hur synd det är om dem själva tillför i det här sammanhanget?
    Forumet framstår dock vid en första anblick som ett allmänt diskussionsforum. Är det så att de inte önskar vissa medlemmar med vissa åsikter så får de väl vara mer tydliga med det. Annars blir det att folk låter sig luras av bredden på diskussionsämnen, Jo, jag har förstått att sajten redan från början är inriktad på kvinnor och barnafödande. Men man har också ända sedan dess tillåtit andra att delta och där är många fler diskussionsämnen än om bara graviditet och barn. Som sagt, de får vara mer tydliga med från början vilka som inte är önskvärda på forumet.

• Anonym (Svårt)
    Anonym (Iqfiskmås) skrev 2024-02-04 08:41:34 följande:

Tänk att vissa människor behöver regler ändå? Att det saknas sunt förnuft? tror ni verkligen att man får skriva rasistiska inlägg om det skulle saknas en paragraf om det? Tror ni att man får skriva nazistiska inlägg om det skulle saknas en paragraf om det?

om ni är såpass intelligenta att ni förstår ovanstående, varför är det då så svårt att fatta att göra inlägg med kvinnohat och hets mot kvinnor är lika illa? Eller varför skulle det på något sätt vara acceptabelt? Är det inte samma sak? för det är ju ?kvinnor det handlar om? eller jag förstår inte argumentet? 

om ni skulle börja stjäla från er arbetsgivare, och de väljer att sparka er. skulle ni försvara beteendet med att ?det stod inte på mitt anställningskontrakt att jag inte fick??

Fast vissa kallar ju kritik mot vissa kvinnors beteende för "kvinnohat", när det tydligen är helt okej att generalisera över män och tala om vilka tölpar, incels och grisar samt avarter de är, utan att det ses som manshat, när det uppenbart är det. Varför är det ena mer okej än det andra? Framgår det i reglerna att det är mer ok med manshat?

Svar på tråden Varför tas trådar bort som går mot tex woke?