• Anonym (Oj)

Varför tas trådar bort som går mot tex woke?

hallänningen skrev 2024-01-28 12:09:07 följande:

Jag har redan sagt mitt och väljer du att ändå inte tro på det så bryr jag mig inte. Och jag tänker absolut inte vika mig för er eller be er om lov att yppa mig. Glöm det. Jag kommer inte tiga för att du eller någon annan vill det, samtidigt kommer jag respektera att du ser allt detta på ett annat sätt, jag vill dig inget ont för det alls! Tro mig!

sedan kanske det finns någon här som skriver på ett snarlikt sätt men jag känner inte igen att jag har malt om moderatorer just. och läser du tråden märker du kanske att varken du eller jag är ensamma om våra åsikter. 

Har du ens läst trådarna som blivit stängda? Öppet hat, kallar kvinnor fittjävlar mm. Tycker du det är ok?
  • Anonym (Oj)
    OlManH skrev 2024-01-29 07:40:27 följande:

Startade en tråd i religions delen av forumet.
    Skrev att jag tänkte starta en religion och beskrev sedan hur jag är som person och vilka värderingar religionen skulle luta sig mot.
    Visst, uppenbart att jag beskrev en viss explosiv pedofil & inte mig själv.
    För att belysa hur extremt olämplig en sådan religion är att ha som fundament för sin värdegrund & för att få igång en diskussion.
    Den tråden togs bort utan minsta info om varför.
    Ingen i tråden hade skrivit något olämpligt...

Att du inte förstår betyder ju inte att det var fel att ta bort den. 

De flesta som får sina trådar borttagna är antingen väl medvetna om att de inte följer reglerna eller som du, förstår inte att de inte följt reglerna.   

• Anonym (Oj)
    Anonym (Svårt) skrev 2024-01-29 11:44:14 följande:
    Ja, fast många kan låta sig luras att FL är ett allmänt diskussionsforum, eftersom det har det upplägget och har många diskussionsämnen. Då tycker jag de ska vara mer klara med vilken målgrupp som är mer välkomna och vilka som är mindre välkomna, helst ska det då stå redan när man reggar ett konto, så att inga missförstånd uppstår.

Jag tror faktiskt alla är välkomna. Det är oftast inte ämnet som gör att trådar plockas bort, utan hur man uttrycker sig. Skriver man trådar som t ex KD, så händer inget. Skriver man däremot en tråd med samma innehåll som KD och sätter rubriken Svenska jävla fittkvinnor. Ja, då plockas den bort. 

• Anonym (Oj)
    molly50 skrev 2024-02-01 13:46:20 följande:
    Vad menar du med att medlemmarna inte får ta del av reglerna?
    De finns att läsa om man klickar på fliken Övrigt högst upp på sidan,och sedan på säkerhet och regler.
    Sen om medlemmarna väljer att inte läsa dem är inte moderatorernas fel.
    Det går inte att klicka in sig på de olika filerna. 
Svar på tråden Varför tas trådar bort som går mot tex woke?